Gribaldi KEUR verklaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 02:52

jorg schreef:
Jullie tegenstanders van grib (jalouzie?) kragen hem maar lekker af....Hij was de perfecte hengst voor onze merrie en wat komt eruit ? een zwart zeer lief hengstveulen. nu naar 3 jaar fantastisch karakter en met goede bewegingen. heb hem al een aantal keer goed kunnen verkopen maar t is en blijft mijn topper...
Dus kletsen jullie maar lekker door , ik weet wel beter Lachen

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:11

Alane schreef:
@Jorg: net zoals de anderen mischien het ene uitersten hebben meegemaakt maak jij mischien het andere uiterste mee: de meest perfecte Gribaldi nakomeling ... Haha!

eh, eh ik ga de strijd aan met Jorg om "deze titel". de Gribaldi (vooroordeel) tegenstanders mogen hier komen testen!!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 11:44

Jorg: smaken verschillen, dat sommige mensen niet lyrisch zijn over Gribaldi heeft niets met jaloezie te maken. Dan had ik zelf wel een merrie met hem gedekt, maar nee bedankt. Ik ga hem niet afzeiken want ik vind het geen slecht paard. Al denk ik wel dat als hij bruin of vos geweest was nog aan geen 20 % van zijn dekkingen nu was gekomen(of is dit afzeiken?niet zo bedoeld hoor). Voor de liefhebbers van Gribaldi mooi dat hij keur is geworden, een vriendin van me heeft er ook een 2 jarige van, eerlijk is eerlijk die kan super lopen maar is verder wel een draak. Ik vraag me eigenlijk af waarom sommige mensen zo fanatiek tegen zijn, dan koop je er toch geen paard van. Of je dekt er niet mee..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 20:09

WWWiske schreef:
:n eh, eh ik ga de strijd aan met Jorg om "deze titel". de Gribaldi (vooroordeel) tegenstanders mogen hier komen testen!!! Haha!

Dan nomineer ik mijn Votje!! Haha! Tong uitsteken

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:23

Hebben we al drie fatsoenlijke Gribaldi's? OK dan!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:28

Nou ik vind het fantastisch dat Grib Keur is.
En smaken verschillen. maar ik vind het absoluut geen draak.
Mijn merrie (grib*purioso) Vos dus Haha! Is wat eeb streskikker van de purioso kant, maar laat zich niet gauw het veld uitslaan. Heeft een uiterst lief karakter en zal de laatste zijn om rare en gekke dingen te doen.
En dit komt toch echt uit de Grib kant, want een purioso os een echte draak. Ik vergelijking op stal(een purioso merrie) en het is heel grappig om de overeenlomsten te zien. Ze dargen het veulen op dezelfde zijn qua beweging haast gelijk en zijn allebei vos met witte benen.
en toch zijn ze totaal anders. Dat is echt geweldig om te zien.
Ze zijn haast gelijk, maar totaal anders. Hihi. Klinkt wel stom maar tis wel zo.

Maar ben blij dat hij nu een hengst is waar je niet meer omheen kan.
Moet ik eerlijk zeggen dat ik totaal geen grib liefhebber ben, had de merrie puur gekocht op het purioso bloed, maar ben nu wel helemaal fan!!

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:29

Ja hoor mijn gribje nomineer ik ook!!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 22:59

Al 4 fatsoenlijke Grib.-jes Ziek , zie je nou wel dat hij terecht keur is geworden Haha! Haha! Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:03

Marije1984 schreef:
Moet ik eerlijk zeggen dat ik totaal geen grib liefhebber ben, had de merrie puur gekocht op het purioso bloed, maar ben nu wel helemaal fan!!

Idem !!!!! ik kocht de jaarling vanwege de beweging en ze had ook een leuk koppie, de moederlijn sprak mij wel aan, dat ze Gribaldi als vader heeft? het zij zo.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:14

Gribaldi verbetert het exterieur fenomenaal. Ik heb op een keuring een heel mooi veulen gezien uit een moeder.... je zou eigenlijk niet geloven dat ze de werkelijke moeder was.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:16

WWWiske schreef:
Al 4 fatsoenlijke Grib.-jes Ziek , zie je nou wel dat hij terecht keur is geworden Haha! Haha! Haha!

4 van de hoeveel Haha! Knipoog?

Nee hoor ik ken ook gave Gribjes, zeker wel, maar het zullen geen dieren zijn voor de "amateurs" (in feite zijn we dat bijna allemaal hier, maar jullie weten vast wel wat ik bedoel)?

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:17

4 van de 2500, Super toch Tong uitsteken

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:20

Anoukie schreef:
maar het zullen geen dieren zijn voor de "amateurs"

Als Gribel al geen "amateurpaarden" brengt, blijven er erg weinig hengsten over nietwaar? Dan zou Samber het nog druk krijgen op z'n oude dag Haha!

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:20

Anoukie schreef:
maar het zullen geen dieren zijn voor de "amateurs" (in feite zijn we dat bijna allemaal hier, maar jullie weten vast wel wat ik bedoel)?

Ah, je bedoeld dat ze niet geschikt zijn voor de manege lessen? ach ze dragen daar tegenwoordig toch allemaal een EN 1384 helm Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:25

jorg schreef:
Jullie tegenstanders van grib (jalouzie?) kragen hem maar lekker af....Hij was de perfecte hengst voor onze merrie en wat komt eruit ? een zwart zeer lief hengstveulen. nu naar 3 jaar fantastisch karakter en met goede bewegingen. heb hem al een aantal keer goed kunnen verkopen maar t is en blijft mijn topper...
Dus kletsen jullie maar lekker door , ik weet wel beter Lachen

Ik ben een eigenaar van een Gribaldi Jorg, maar ook ik plaats mijn kritische kanttekeningen bij de hengst. Het betekent niet dat als je eigenaar bent van een nakomeling van een bep. hengst, dat je je gelijk moet afsluiten mbt objectief en kritisch kijken naar een hengst.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:29

Er wordt wel veel minder kritisch gekeken naar hengsten die niet in de belangstelling staan, dat is algemeen zo. Van deze zijn de slechte kantjes meestal ook niet bekend omdat ze veel minder dekken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:29

Zannekin schreef:
Gribaldi verbetert het exterieur fenomenaal. Ik heb op een keuring een heel mooi veulen gezien uit een moeder.... je zou eigenlijk niet geloven dat ze de werkelijke moeder was.

Dat klopt, alleen de beweging verbetert hij niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:32

Wouter24 schreef:
Als Gribel al geen "amateurpaarden" brengt, blijven er erg weinig hengsten over nietwaar? Dan zou Samber het nog druk krijgen op z'n oude dag Haha!

Het slaat ook nergens op dat Gribel geen amateurpaarden brengt, want van die 2800 zullen er maar een paar bij een prof staan, en de rest staat gewoon bij de amateur, die er prima op weg rijd.

Ze zijn namelijk over het algemeen niet zo vlotjes Haha! Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:32

Dat hij geen verbeteraar is op beweging is ook niet helemaal waar,
Gribaldi voegt vaak wel het 'veertje' toe, alleen is dat ook net hetgene wat de meeste nakomelingen 'nekt'. In dat extra veertje worden ze ook sneller traag.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:33

bij ons op stal staat een hele brave, beetje een "blazer" maar verder niks!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:39

WWWiske schreef:
4 van de 2500, Super toch Tong uitsteken

Maak er maar 5 van.. Knipoog
Btw is het nu heel krom om te denken dat Gribaldi juist wel amateur paarden geeft want mede op basis van de prestatie van de "amateurtjes" is de hengst keur verklaard. Of zit ik er dan helemaal naast?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 23:57

Sjuimpje schreef:
Dat hij geen verbeteraar is op beweging is ook niet helemaal waar,
Gribaldi voegt vaak wel het 'veertje' toe, alleen is dat ook net hetgene wat de meeste nakomelingen 'nekt'. In dat extra veertje worden ze ook sneller traag.

En traag is geen verbetering, en dat steken aan de voorkant ook niet.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:36

Ik heb dat "steken" nog niet gezien bij nakomelingen. Kijk eens naar z'n zoon Hofrat bij de trakehners.
Verbetering op sportief vlak houdt bij mij in dat hij in staat is de sportieve aanleg van de moeder te verbeteren.
Amateur of niet heeft er niet veel mee te maken. Genoeg volbloedjes bv die zonder problemen door amateurs worden gereden.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:38

Ach ja, bewust amateurs tussen haakjes gezet maar het is maar hoe je het wilt opvatten, nietwaar Knipoog.

Ach, in de handen van een onkundige ruiter kan ieder paard gevaarlijk en lastig worden, nietwaar? Zelfs de Sambers Knipoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:48

Zannekin schreef:
Ik heb dat "steken" nog niet gezien bij nakomelingen.

Niet Verward

De nakomelingen in Nederland van Gribus, daar ken ik er meer van die steken, dan die het niet doen.