Arie 53
Arie 53........
Waar doet me dat toch aan denken????
Anna42
Anna42.......
Hmmmmmmmmm....... gezien de strekking van de eerste 3 berichten heb ik mijn conclusies al getrokken...........
:D:D:D:D Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
arie53 schreef:Kan het sneller? Jazeker. Alle paarden op de foto en net als bij de MKZ en vogelpest ruimen die hap. Op het overgebleven fokmateriaal nieuw genetisch materiaal inzetten dat qua type en constitutie niet behept is met het Engelse Volbloedtype kwalen.
Vervolgens op driejarige leeftijd op de foto en als de OCD weer oppopt, ruchzichtlos ruimen.
sarabande schreef:Ik vind het een prima initiatief, tot nu toe blijven de fokkers maar met de gebakken peren zitten van hengsten die dit doorgeven.
Worden veulens uit alle merries of geselekteerd of vallen veulens uit PROK merries buiten de selektie?
arie53 schreef:...... Je vergeet er bij te vertellen dat de andere hand even fors in de zak van de fokkers wordt gestoken om de zelf geintroduceerde ongzonde rotzooi over de ruggen van de fokkers te financieren en op te ruimen.
Kan het sneller? Jazeker. Alle paarden op de foto en net als bij de MKZ en vogelpest ruimen die hap. Op het overgebleven fokmateriaal nieuw genetisch materiaal inzetten dat qua type en constitutie niet behept is met het Engelse Volbloedtype kwalen.
Vervolgens op driejarige leeftijd op de foto en als de OCD weer oppopt, ruchzichtlos ruimen.
!
. Bucephalus schreef:Allemaal mooi en aardig. En wie zal dat betalen? Je zult maar van je zorgvuldig opgebouwde merriestam op die manier afstand moeten doen.
Bij het stamboek hoef je zeker niet aan te kloppen en de minister ziet de fokkers al aankomen!
Zolang OCD niet aantoonbaar erfelijk is blijft het gewoon gissen. Een certificaat is het paspoort lijkt wel mooi, maar biedt geen garantie voor de toekomst. Fokken gaat een heééééle dure aangelegenheid worden. Dat is het al.
Bucephalus schreef:Zolang OCD niet aantoonbaar erfelijk is blijft het gewoon gissen. Een certificaat is het paspoort lijkt wel mooi, maar biedt geen garantie voor de toekomst. Fokken gaat een heééééle dure aangelegenheid worden. Dat is het al.
Citaat:Zolang OCD niet aantoonbaar erfelijk is blijft het gewoon gissen.

Bucephalus schreef:Zolang OCD niet aantoonbaar erfelijk is blijft het gewoon gissen.

Kendra schreef:Geweldig, onafhankelijk van oorzaak van de oc - zeker bij driejarigen - gaan we gewoon ruimen. Nog los van het feit dat je ook een fokverbod in zou kunnen stellen voor deze dieren - is iets minder dramatisch - gaan we in ieder geval niet nadenken over alle kinderen die we met dit badwater weggaan gooien
ceasario schreef:Prokken is geen levensverzekering voor ocd- vrije -nakomelingen.