Erkenning ICS: het vervolg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bigfoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:22

Percy schreef:
Juist door mensen zoals jij heeft zij die macht gekregen Knipoog

Juist Sharmilla
dus voor je je in een discussie mengt is het voor de andere wel zo prettig dat je geen loze kreten gaat lopen strooien.
Dat hebben we allemaal al gehad!!!
En niemand zit op dat pennygegil te wachten .

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:33

Wat ik nu ook een aantal keren gezien heb op Mariska's forum is dat er veel mensen een hoop vragen hebben en dan een oordeel geven en vervolgens zeggen ja maar ik ben neutraal, ik bemoei me er niet mee, ik stem niet, ik heb alleen een paardje voor de lol ?????? hoezo neutraal, wil je nou wel of niet dat er wat veranderd en eerlijkheid, lekker als straks je geld weg is en als je alleen maar ja en amen mag zeggen of je wordt op het strafbankje gezet, of erger van de site en uit de vereniging gegooid. Dus inderdaad al dat vervelende gezeik is van mensen die nu pas de moed hebben om er voor uit te komen, het niet meer te accepteren omdat tot nu toe alles voor de leden weg gehouden werd, geef ze af en toe een leuk ritje of tochtje en organiseer een soort van wedstrijd dan zijn ze wel weer een poosje stil en vertel vooral hoe druk je het hebt en wat je allemaal wel niet doet dan vinden ze je allemaal geweldig.

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:38

Quinzy schreef:
Ja een supervoornemen voor 2005 :
Vrede Tussen de 2 stamboeken zou dat niet geweldig zijn?

Yes Yes vrolijk Kerst feest voor ons allen en een super nieuwjaar met onze Tinkers. En inderdaag samenwerking tussen 2 stamboeken als dat toch een mogelijk kon zijn. Wat komt er dan een goed en super ras te voorschijn.

Ik weet niet hoe het zit met de paspoorten van alle ICS leden, maar ik hoop dat er voor hun binnenkort een hoop duidelijk word. Want je zal toch maar een goede fokmerrie of dekhengst hebben en een waardeloos papiertje.

En ja Marijke had ik heel lang door, ik ben blij dat ik nog bij een jaarvergadering ben geweest (ik weet niet eens meer wanneer dat was) in koorwijkerbroek bij "Onder de Kastanje". Ook daar heeft zij zich en met haar een hoop toen nog vaste aanhang flink voorschut gezet.

En vandaar ook dat bij de vereniging het forum van de site is, eerst kon je die alleen nog maar lezen met een wachtwoord (ook al heel erg geheimzinig en vaag) en nu staat het er volgens mij helemaal niet meer op?????????

Nou Mariska tegen jou zou ik willen zeggen, ga ervoor en probeer voor de onschuldige en goed gelovige leden er uit te halen wat er nog voor ze inzit.

Gr Trea

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:41

tinkernikky schreef:
Zoals ik het begrepen heb door de jaren heen...Ik ben er bij vanaf 1998.

Er was eens een tinkervereniging, en er kwam een tinkerstamboek(NTS)..men kende men, en er werd onderling wel eens koffie geschonken.
Marijke wilde wel inspraak bij het NTS, en aldaar haar kont in draaien.
Maar NTS was een goede club en hadden allemaal al goed voor elkaar, en hadden geen steun nodig van vereniging en of Marijke, die daardoor beledigd was en zou hebben gedacht 'ow oke mijn hulp niet nodig?? wat denken jullie wel..dan begin ik mijn eigenstamboek wel'........ICS..

Ik weet ook dat de tinker-website op een rare manier is overgenomen van Frans en saskia destijds..

Hoe ze bij de vereniging is gekomen is mij niet duidelijk..dat zal wel voor mijn tijd zijn geweest.

De allereerste tinkershow die ik gezien heb was van trea koopmans'de zigeuner show'(die nu nog opgevoerd wordt) bij paard&recreatie 1997.
De eerste tinkers die ik zag.. S'avonds was er ook de show van stal penteselia met kleine witte pepe Die show hete "fantase horse show'..
Je kunt wel zeggen dat die dag mijn droom is geboren om shows te geven!
Toen dacht ik'och tinkers wat een leuke paarden'

Ik zeg dus niet dat het allemaal zo is, maar zo is het mij allemaal ten ore gekomen, en is mijn beleving geweest van het gehele start van het stamboek ics.
Hmmmmmmmmm THEA en niet TREA hoor foei toch. (hihi)

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:41

Trea je paspoort blijft gewoon geldig, dat hoort bij je paard, er staat een schets in een omschrijving, een stempel, dus wat er ook gebeurd dat neemt niemand je af.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:43

oke thea ,sorry

Trea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 20:48

Jean schreef:
oke thea ,sorry

Nee nee jij had het bij het goede eind ik ben Trea, dat ging over het bericht van Tinkernikky die had het over trea koopmans en dat moet zijn thea koopmans. Ja het klinkt wat ingewikkeld.

GR TREA

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:34

he trea gatsie ik maak foutjes....ach gut ik ben dus toch een mens..

wahhhhhhhhhhhhhahaha

groeties Mon Bloos

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:35

Jean schreef:
Dus inderdaad al dat vervelende gezeik is van mensen die nu pas de moed hebben om er voor uit te komen, het niet meer te accepteren omdat tot nu toe alles voor de leden weg gehouden werd, geef ze af en toe een leuk ritje of tochtje en organiseer een soort van wedstrijd dan zijn ze wel weer een poosje stil en vertel vooral hoe druk je het hebt en wat je allemaal wel niet doet dan vinden ze je allemaal geweldig.

Yep, en vroeger was ik de vervelende zeikerd of het "etterbakkie" zoals ik genoemd werd door M&W Haha!

Die jaarvergadering was in 2001 Trea, dat was die keer dat ik teruggestemd werd door de leden, dat was wel mooi toen ja.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 21:58

Ik heb alles zo ongeveer vanaf 2001 vanuit de zijlijn gevolgd. Af en toe wat meegekregen van insiders etc. Ook de afgelopen tijd, heb ik me op de hoogte laten houden. Maar ik had er eigenlijk echt genoeg van.

Nu ben ik blij te lezen dat er daadwerkelijk veranderingen staan te wachten. Mensen zoals Jeanette en Mariska kunnen de boel wellicht "redden"...

Ik ben meer voor de rasstandaard van het NTS, maar meer voor de gezelligheid van het ICS. Op dit moment besteedt ik mijn geld dus aan NTS, door mijn paard in te laten schrijven etc. Maar mocht het nou niet om zoveel geld gaan, had ik mijzelf ook aangemeld bij ICS.

Ik heb Jeanette eenmaal ontmoet (of eigenlijk andersom Knipoog ) Ik vond het een hele sympathieke gezellige vrouw. Ik weet niet of jij me nog herinnert, maar jij herkende mij toendertijd, dus dat vergeet ik niet zo snel meer...

Mariska, heb ik wel eens meningsverschillen mee gehad, maar kon ik het naar mijn mening zeker wel goed mee vinden.

Ik heb dus het volste vertrouwen in deze twee en hoop dat de rest net zo denkt en werkt!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:20

Ik denk dat "hoe het vroeger allemaal gegaan is" in deze discussie niet echt relevant is. Helemaal omdat er dan toch weer het NST/ICS verhaal opgerakelt wordt. Marijke zal dan wel zeggen: Zie je wel, het zijn die verdraaide NST`ers weer... Haha!. Dus dat kunnen we beter achter ons laten.

Waar ik me meer op richt, is hoe wij het BETER gaan doen. We kunnen wel alleen maar roepen wat zij fout doen, maar we zijn nu al druk met verder kijken. We willen veel dingen veranderen.. Zoals: Geen 2 leden uit 1 gezin meer in het bestuur. Niet alle bestuurstaken op 1 adres meer. Volgens de statuten elke 3 maanden een bestuursvergadering (Staat er nu ook al in, maar gebeurde gewoon niet). Openheid van alles, naar alle bestuursleden EN gewone leden.

Maar ook gaan we kijken hoe de keuringen beter kunnen.. En hoe wij omgaan met afstammeling keuringen..

En om dit alles te bereiken hebben we hele goede mensen benaderd, die van de hoed en de rand weten, en gaan voor het RAS en niet voor MACHT en EIGENBELANG.

Natuurlijk zitten er ook hengstenhouders in deze groep. Zij zijn de mensen die veel belang hebben bij een goed funcionerend stamboek. Maar ook mensen die heel veel van het ras houden, en gaan voor een sterk stamboek. Zowiezo zal de voorzitter geen hengstenhouder zijn. En omdat iedereen gelijk is in het bestuur, en de leden altijd het laatste woord hebben, zal het ook nooit kunnen gebeuren dat zij "de macht over nemen". Wij, de leden, zijn het stamboek!!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-04 22:53

Mariska_28 schreef:
Ik denk dat "hoe het vroeger allemaal gegaan is" in deze discussie niet echt relevant is. Helemaal omdat er dan toch weer het NST/ICS verhaal opgerakelt wordt. Marijke zal dan wel zeggen: Zie je wel, het zijn die verdraaide NST`ers weer... Haha!. Dus dat kunnen we beter achter ons laten.

Daar heb je gelijk in. Het was alleen misschien even zinvol om te onderbouwen dat het al veel langer speelt allemaal. Ik ben op dit moment niet eens NST-er trouwens Haha!

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 09:27

Mariska schreef
Citaat:
Ik denk dat "hoe het vroeger allemaal gegaan is" in deze discussie niet echt relevant is. Helemaal omdat er dan toch weer het NST/ICS verhaal opgerakelt wordt. Marijke zal dan wel zeggen: Zie je wel, het zijn die verdraaide NST`ers weer... . Dus dat kunnen we beter achter ons laten.

Waar ik me meer op richt, is hoe wij het BETER gaan doen. We kunnen wel alleen maar roepen wat zij fout doen, maar we zijn nu al druk met verder kijken.

Natuurlijk heb je helemaal gelijk, alleen denk ik dat het heel normaal is dat mensen die in het verleden onheus bejegend zijn door de Tinkervereniging / ICS omdat ze kritische kanttekeningen plaatsten, hier toch nog even op terug willen komen.

Klein tipje mijnerzijds: denken jullie we even aan de medewerkers van het PVE en het bestuur van het NST die door het bestuur van de Tinkervereniging/ ICS meermalen door het slijk zijn gehaald en waarbij ook op de man is gespeeld?

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:30

Nu heb ik toch nog heel netjes verzocht om de ledenlijst omdat we daar recht op hebben, en dit is het andwoordt

From: ICS Nederland
To: 'Jeannette Belksma'
Sent: Wednesday, December 22, 2004 10:19 AM
Subject: RE: ledenlijst

Beste Jeannette,

Jullie willen de ledenlijst om iedereen jullie kromme ideeën aan te praten. Dit is niet in het belang van de vereniging of de leden en daarom krijg je de ledenlijst niet. Ik weet niet wie die mijnheer Roy is, maar ik denk een opgeblazen persoon die denkt dat hij de regels kent. Wij kennen ze ook en hij heeft ongelijk.

Verder vraag ik me af of jij en Mariska wel in de gaten hebben hoe ontzaglijk ons stamboek wordt geschaad door jullie domme acties. Heel Nederland praat weer over de rotzooi in de tinkerwereld, net nu het op dat front wat rustiger geworden was. De tinkerstamboekmensen zijn weer volop in de aanval, is dat wat jullie voor ogen hadden. Ik had vorige week nog iemand aan de telefoon met een Irish Cob/ Shire kruising, die ze te koop wilde aanbieden. Ze vertelde heel blij dat het een Stermerrie was bij het NST. Wil je echt dat zo’n stamboek onze cobs gaat overnemen?

Groeten,

Marijke

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Jeannette Belksma [mailto:info@gipsy-spirit.nl]
Verzonden: woensdag 22 december 2004 9:47
Aan: ICS Nederland
Onderwerp: ledenlijst

Hallo Marijke,

Hierbij deze mededeling welke ons bereikte via het forum, in dit geval zouden wij dus graag de gegevens ontvangen.

Met vriendelijke groet Jeannette Belksma

Re: buitengewone ledenvergadering

Beste Lezers,

Gaarne wil ik even reageren op de e-mail gericht aan mevrouw Belksma, welke ondertekend is door Mevrouw Heijkoop.

Hierbij wil ik ten strengste opmerken dat, wanneer er een ledenlijst aan een bestuur van een vereniging wordt gevraagd ten behoeve van het uitschrijven van een buitengewone algemene ledenvergadering Het bestuur in deze zich niet kan schuilen achter de wet bescherming privacygegevens.

Gezien de aard van gebruik van de gegeven, volgens Hoofdstuk 2 Paragraaf 1, lid 8 artikel f welke inhoudt dat de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de verantwoordelijke of van een derde aan wie de gegevens worden verstrekt, tenzij het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de betrokkene, in het bijzonder het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer, prevaleert. Waarbij in acht wordt genomen dat de gegevens zorgvuldig worden behandeld.
In dit geval wordt er mijns inziens bij uitgifte niet gehandeld in strijd met de wet bescherming privacygegevens

Hoogachtend,

ROY

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:45

bigfoot schreef:
Juist Sharmilla
dus voor je je in een discussie mengt is het voor de andere wel zo prettig dat je geen loze kreten gaat lopen strooien.
Dat hebben we allemaal al gehad!!!
En niemand zit op dat pennygegil te wachten .

Percy bedoelde dit niet negatief dus een beetje vreemd dat je zo reageert. Ik stelde gewoon een vraag in de discussie, en deed een voorstel en Percy gaf hier uitleg over.

Beetje raar dat mijn uitspraken direct worden afgedaan als penny. Ik denk dat iedereen hierop mag reageren. Blijkbaar ben je het er niet mee eens. Maar ja das niet mijn probleem. Dan moet je maar op een ICS forum gaan zitten waar alleen maar ICS members op mogen komen. Bokt is openbaar, en ik wilde toevallig graag weten hoe alles in elkaar zit.

En ik ben de pennyleeftijd al voorbij hoor, dus verkeerd gegokt Ach gut

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:53

Jee Jeannette het wordt steeds gekker...
Bizar dat ze de ledenlijst niet willen geven.
Een vereniging hoort deze toch openbaar te maken als een lid daar om vraagt?
Blijkbaar kennen ze de regels niet......

Ik wens jullie nogmaals veel sterkte bij jullie poging alles in goede gezonde banen te leiden.

Enne, die kruising Irish Cob x Shire die bestaat niet bij het NST, daar zijn nl geen irish cobs opgenomen...... Knipoog

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 11:56

Jean schreef:

Jullie willen de ledenlijst om iedereen jullie kromme ideeën aan te praten. Dit is niet in het belang van de vereniging of de leden en daarom krijg je de ledenlijst niet. Ik weet niet wie die mijnheer Roy is, maar ik denk een opgeblazen persoon die denkt dat hij de regels kent. Wij kennen ze ook en hij heeft ongelijk.

Verder vraag ik me af of jij en Mariska wel in de gaten hebben hoe ontzaglijk ons stamboek wordt geschaad door jullie domme acties. Heel Nederland praat weer over de rotzooi in de tinkerwereld, net nu het op dat front wat rustiger geworden was. De tinkerstamboekmensen zijn weer volop in de aanval, is dat wat jullie voor ogen hadden. Ik had vorige week nog iemand aan de telefoon met een Irish Cob/ Shire kruising, die ze te koop wilde aanbieden. Ze vertelde heel blij dat het een Stermerrie was bij het NST. Wil je echt dat zo’n stamboek onze cobs gaat overnemen?

Groeten,

Marijke

Wie zit nu weer op wie te katten.
Volgens mij worden jullie juist gesteund door veel tinkerstamboekmensen om een beter ICS op te bouwen.
En niet om samen te gaan.

Veel succes met het verdrijven van dit mens en haar aanhang.
Ik hoop dat de omgang tussen de mensen van de verschillende stamboeken beter wordt.
Zodat we samen erover praten ipv erop af tegeven.

Overigens had ik altijd begrepen dat de Irish Cob of Tinker onstaan was door kruisingen met o.a. de Shire, klopt dit dan weer niet?

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:04

Nou in Mijn ogen gaan er nu juist betere dingen gebeuren voor het stamboek dan al die jaren zijn geweest. Mischien het beste wat het ICS ooit is overkomen??

Wat en waar wordt nou schade aan gedaan het stamboek of aan Marijke persoonlijk, het stamboek gaat niet voor schut, Marijke gaat voor schut!
Ik vind het juist positief als mensen spreken over, we willen een eerlijk stamboek.

Er wordt geen stamboek kapot gemaakt! Er worden alleen mensen afgezet! En daarna wordt het stamboek gewoon voort gezet op een eerlijke goede manier, althans dat hoop ik en andere met mij..
In iedergeval door mensen waarmee te praten valt.(menselijke gesprekken)

Maar mijn vermoedens Marijke kennende, als ze het stamboek niet mag leiden dan niemand niet! En zal ze het zelf wel kapot/schade maken alvorens ze er weg is.. (en dan ken ik haar niet eens persoonlijk)..

Iedere keer als mensen Marijke op haar fouten willen wijzen, ze wordt dus persoonlijk aangevallen op feiten, spreek zij over een stamboek aanval.
Ziet ze dan niet in dat het niks met het stamboek heeft te maken maar dat men haar als persoon kwijt willen??
Marijke is het stamboek??? Zonder Marijke is er geen stamboek????

Ik en meerdere met mij, hebben niks tegen een stamboek gehad, vele zelfs spreken over dat het ics een juist goede fok en type dinges is..
Ik zelf heb me daar niet in verdiept.. Alle gespreken gaan over Marijke persoonlijk en haar gehandel en gewandel..Dat is wat men afkeurd niet het stamboek.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:09

Het is een eigenlijk een allegaartje als je het goed bekijkt, die Tinker/Irish Cob van ons. Shire, Clydesdale etc. etc. Het kan er allemaal in voorkomen.

Een mail van die strekking heb ik ook ooit gehad, dit is allesbehalve verbazend. Het bestuur is in elk geval verplicht een buitengewone ledenvergadering te organiseren wanneer daar door een aantal leden om gevraagd wordt.

De Tinkermensen (reken mezelf daar maar even onder) willen inderdaad het ICS-stamboek niet schaden, dat hebben we ook nooit voor ogen gehad. Wel wilden we dat er eerlijkheid en openheid kwam in het belang van alle eigenaren.

En Sharmilla heeft mij goed begrepen inderdaad

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:09

Mariska kan het dat je forum het nu niet doet? teveel data verkeer misschien ik denk dat je er nog nooit zoveel bezoekers gehad hebt Haha!

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:27

Dat is iedereen die onze peningmeester aan het zoeken is hahaha

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:31

Quinzy schreef:
Mariska kan het dat je forum het nu niet doet? teveel data verkeer misschien ik denk dat je er nog nooit zoveel bezoekers gehad hebt Haha!

Ik zat er net nog gewoon op, een nieuw topic te lezen over tinkerland..

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 12:34

sorry moet gewoon af en toe even een grapje maken, maar jullie hebben gelijk het is niet het stamboek wat wij schaden met alles wat er nu gebeurd, we accepteren niet meer hoe het bestuurd word

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:25

Tsja... Ik kan me ff niet meer inhouden Lachen

Het feit dat alle vuile was in meerdere openbare fora buiten wordt gehangen is niet echt bevorderlijk voor het ICS natuurlijk. Er zijn enkele mensen die trachten de boel professioneel weer op de rails te krijgen, maar door alle reacties van Tinkerliefhebbers gaat het een beetje lijken op een kinderspeeltuin.

Misschien een idee om nu wat mensen aan te wijzen als niet officieel interim bestuur, om de boel achter de schermen goed aan te pakken. Door regelmatige updates aan de leden en op de fora kun je eenieder er wel bij betrekken.

Ik denk overigens dat de discussie Tinker en Irish Cob op dit moment een vlammetje is wat je beter niet aan kunt wakkeren. En dat onze gevlekte vrienden producten zijn van verschillende rassen lijkt me voor iedereen duidelijk (bewijs maar eens dat een paard zonder papieren geen F1 kruising is)...

Tot zover.
Jacqueline

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 13:36

Volgens mij lees ik dan verkeerd want ik weet niet welke speeltuin je bedoelt.
Tot nu toe lees ik alleen maar steunbetuigingen naar Mariska, Lonneke en Jeannette, ook is het mijn bedoeling juist hen te steunen.
Mijn enige negatieve opmerking is naar het huidige bestuur bedoelt en niet naar het ICS.
Die discussie zie ik overigens ook niet, maar misschien lees ik eroverheen.