Citaat:
Die moeder van Toklund, heeft die andere veulens gegeven die actiever dan gemiddeld in de sport hebben gelopen EN oud geworden zijn zonder smetjes op de foto's???
Enige nakomeling.
Maar ik vind niet echt nuttig om precies op die merrie alles af te gaan schrijven , was eigenlijk alleen ff bedoeld als klein voorbeeld 
Ik bedoel maar dat factoren uitsluiten wel goed is, maar dat het niet heilig is. Een PROK merrie kan een nakomeling geven met gebreken en een niet-PROK merrie kan gezonde nakomelingen geven. Dus dan vind ik het nut om alleen met PROK merries te fokken beetje ver te zoeken....
Citaat:
Wie zegt dat als ze verder fokken met die nakomelingen dat dit gebrek weer niet naar boven komt?
Of je moet alleen eindprodukten willen fokken, dan ligt het anders natuurlijk.
Wat zegt dat dan bij een PROK merrie als haar moeder wel OCD of andere afwijking had ? Kan het toch ook terugkomen...... ? Zelfde principe lijkt me.
Citaat:
Ik denk idd ook dat een goed veulen toch wel verkocht wordt. Het probleem met de meeste fokkers is dat ze allemaal denken dat ze de toppers op stal hebben staan. Als ze dergelijke zaken niet relativeren is het ook moeilijk zo'n beest kwijt te raken.
Groot punt, mensen kunnen hun eigen paarden niet beoordelen, oftewel ze kennen er niets van, of ze zijn blind voor hun eigen spul.....