Zover zijn we al afgezakt.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:52

Magique schreef:
Dat is een nobel streven maar denk niet een streven voor een doorsnee fokker.
Waarom denk je dat er anders zo veel is gedekt met een Gribaldi ?
Om de fokkerij te verbeteren zeker ? Huilen

IK heb het over FOKKERS en die heb ik dit jaar nu ze weten hoe ze hem in moeten zetten een paar heel fijne Gribaldi's zien produceren.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:53

sarabande schreef:
Veulens worden niet gefokt voor DE LEUK, maar in de eerste plaats om de eigen fokkerij te verbeteren.

Sommigen hebben idd die achterliggende gedachten.
Anderen niet.

Ik had het over een groep van 50% en iets meer.
Ik had het dus niet over IEDERE fokker.

Maar terug naar het topic: de groep die fokt omdat het geld ook een leuk aspect is aan het vermeerderen, die moet absoluut ook luisteren naar haar afzetmarkt.

De fokker die zijn eigen fokkerij naar het hogere doel wil verheffen, moet vooral zijn eigen gang gaan.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:54

sarabande schreef:
IK heb het over FOKKERS en die heb ik dit jaar nu ze weten hoe ze hem in moeten zetten een paar heel fijne Gribaldi's zien produceren.

laat me raden: Op een goede merrie zetten ? Haha!

nee dat is gekheid.
Wat zijn volgens jou FOKKERS dan ?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 21:59

Zie mijn beschrijving hierboven, dat zijn mensen die geen paarden produceren, of als maar roepen hoe goed ze het doen, maar die intensief bezig zijn om datgene wat ze hebben te verbeteren, naar keuringen gaan en heel veel kijken naar wat er is.
Bijvoorbeeld nu nagenoeg bekend is hoe Gribaldi fokt zijn er goede combinaties met hem gemaakt.
Ga maar naar de Nationale merriekeuring in Ermelo, ik gok dat er een paar Gribaldi's in de kampioensring lopen en zelfs dat er een kampioene of reserve wordt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:00

Dees schreef:
De fokker die zijn eigen fokkerij naar het hogere doel wil verheffen, moet vooral zijn eigen gang gaan.

Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:02

sarabande schreef:
dat zijn mensen die geen paarden produceren, of als maar roepen hoe goed ze het doen, maar die intensief bezig zijn om datgene wat ze hebben te verbeteren, naar keuringen gaan en heel veel kijken naar wat er is.

Denk dat deze groep max 10% is ?
En dus niet representatief voor een gemiddelde fokker.

Wat vind jij overigens een goede combi met Gribaldi dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:06

TInkers vullen geen gat op wat de warmbloedfokkerij laat liggen, de Tinkers hebben hun eigen markt gecreeerd (als gevlekte Friezen!) en let maar eens op wat er binnen nu en 2 à 3 jaar met die geweldige Tinkermarkt gaat gebeuren.
Het KWPN produceert genoeg brave trapzakken hoor, maar meestal als onbedoeld fokproduct.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:07

Ik denk dat deze groep binnen de fokkerij veel groter is, hier op Bokt zeer klein.
De Gribaldi x Wolfgang kampioene van Brabant laat heel goed zien wat een goede combinatie is. De schwung en achterbeen van Wolfgang maakt er een mooi geheel van.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:08

Lovely schreef:
TInkers vullen geen gat op wat de warmbloedfokkerij laat liggen, de Tinkers hebben hun eigen markt gecreeerd (als gevlekte Friezen!) en let maar eens op wat er binnen nu en 2 à 3 jaar met die geweldige Tinkermarkt gaat gebeuren.

Gelukkig komen de arabfriezen daar dan weer voor in de plaats Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:10

Die zijn er zelfs al langer, ontstaan uit een zijspoor van het NRPS heb ik begrepen. Ik weet er eentje te staan van een jaar of 10 en een mislukter fokproduct heb ik zelden gezien. Of jawel, een andalusier met een hoepelvormig rug.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-08-04 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:11

sarabande schreef:
De Gribaldi x Wolfgang kampioene van Brabant laat heel goed zien wat een goede combinatie is. De schwung en achterbeen van Wolfgang maakt er een mooi geheel van.

Dit is dan toch geen fokken ? Maar gokken op het doorfokken van de goede eigenschappen van de merrie en Gribaldi puur als modellen maker ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:13

Lovely schreef:
Die zijn er zelfs al langer, ontstaan uit een zijspoor van het NRPS heb ik begrepen. Ik weet er eentje te staan van een jaar of 10 en een mislukter fokproduct heb ik zelden gezien. Of jawel, een andalusier met een hoepelvormig rug.

Over mislukte fokproducten..............ik heb op een ck toch een scandicveulentje gezien ......... Lips are sealed

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:14

Magique schreef:
Dit is dan toch geen fokken ? Maar gokken op het doorfokken van de goede eigenschappen van de merrie en Gribaldi puur als modellen maker ?

Is dat gokken Verward

Sorry hoor als men een combinatie bedenkt naar aanleiding van afstamming en die combi lukt, kan ik dat geen gokken noemen.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:17

Met een hengst fokken waarbij je toe legt op het achterbeen en dan hopen dat ie dat niet vererft vind ik gokken Ja

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:19

Magique schreef:
Met een hengst fokken waarbij je toe legt op het achterbeen en dan hopen dat ie dat niet vererft vind ik gokken Ja

Wie zegt dat die fokker dat gedaan heeft. Die fokker kent zijn merriestam en heeft de positieve kanten van Gribaldi benut.

Gribaldi op een niet passende merrie zetten en hopen op zijn evenbeeld dat is gokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:26

Magique schreef:

Ik ben geen Gribaldifan, maar ik heb toch op de keuringen diverse hele fijne Gribs zien lopen. Ik denk dat hij best hele positieve dingen aan de nederlandse fokkerij heeft gegeven. Gribaldi doet het denk ik, voornamelijk erg goed op de oudere lijnen van het kwpn.

De Gribaldi x Cabouchon die in Overijssel kampioen werd is echt een heel fijn en goed paard.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:28

Het ging mij er om dat een gemiddelde fokker die met Gribaldi dekt dit niet doet vanwege zijn kwaliteit maar omdat hij in de mode is Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:29

Magique schreef:
Het ging mij er om dat een gemiddelde fokker die met Gribaldi dekt dit niet doet vanwege zijn kwaliteit maar omdat hij in de mode is Haha!

Dat is een ding wat zeker is Haha! Hij heeft er natuurlijk ontzettend veel gedekt en uit zoveel dekkingen moeten ook weleens wat goede paarden gaan bovendrijven.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:30

Dat bedoel ik Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:39

Ik denk niet dat hij zozeer in de mode is, alhoewel zijn prestaties met Ed hem wel weer flink wat dekkingen zullen opleveren.
Het grote aantal dekkingen is vooral aan het management achter hem te danken.
Hij is vanaf het begin relatief goedkoop ter dekking gesteld, hij is steeds erg goed gepresenteerd en veel "zwevende" fokkers werden met veel overtuiging naar hem toe gepraat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:43

sarabande schreef:
Ik denk niet dat hij zozeer in de mode is, alhoewel zijn prestaties met Ed hem wel weer flink wat dekkingen zullen opleveren.
Het grote aantal dekkingen is vooral aan het management achter hem te danken.
Hij is vanaf het begin relatief goedkoop ter dekking gesteld, hij is steeds erg goed gepresenteerd en veel "zwevende" fokkers werden met veel overtuiging naar hem toe gepraat.

Bedoel je niet de commerciele manier van Joop om het dier te presenteren? Dus eigenlijk het marketingplaatje wat heel erg goed is bij de fam. van Uytert?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:52

Ja dat zeg ik, daar heb ik diep respect voor, of het goed is voor de fokkerij is een tweede

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 22:52

En hij is natuurlijk zwart.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:13

johanna13 schreef:
Bij mijn weten is het hoogte record nog altijd van voor de oorlog, dus het niveau is wat dat betreft niet omhoog gegaan.
Ondanks al onze technische verbeteringen en medische vooruitgang.
Dan ligt het dan ook zeker aan de ruiter en niet aan het paard.

het is qua hoogte niet veranderd maar het parcours wel meer hindernissen, andere hindernissen en ook de tijden zijn sneller geworden

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 09:20

joshua schreef:
Driebergen!

De politie leidt sinds twee weken Hongaarse paarden op, omdat de
Nederlandse paarden niet aan de eisen voldoen. De nederlandse paarden worden slechts voor wedstrijden gefokt en zijn niet rustig genoeg.

Bron: teletekst

Daar staat geen KWPN.