Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Lovely schreef:Sall, er staan in deze maanden duizenden mensen langs allerlei lijnen te 'oordelen' over het al dan niet aanwezig zijn van talent bij paarden. Op keuringen, ibops, aanlegtesten, verrichtingsonderzoeken, pavocuppen etc. Er zijn heel veel bevoegde en niet bevoegde mensen bezig om paarden te beoordelen op talent. Dat bracht mij tot de vraag HOE je talent herkent (of niet).
sarabande schreef:Die mensen in en buiten de ring oordelen niet over talent, die oordelen over de mogelijkheden tot.
cesario"]
Dat dacht VENDEX en AHOLD ook.
[/quote]
Om nog maar te zwijgen van ENRON![]()
[quote="cesario"]
Zo ook met bepaalde stamboeken.
Die niet door hebben dat het Mansholt tijdperk al lang is afgesloten.
En dus stug door gaan wat in hun ogen goed is,nl
het is vandaag hier ook gezegd: We zijn het grootste stamboek"
[/quote]
Het doorvoeren van vernieuwing gaat ook doorgaans niet zonder slag of stoot. Vraag is waar zo'n vernieuwing vorm zou moeten krijgen binnen een stamboek (ik bedoel hier uitdrukkelijk stamboek algemeen)en zijn ledenstructuur. (vandaar: zijn hangoren eigenlijk wel mooi) Zou het verstandig zijn om de toekomst van een ras geheel af te laten hangen van de heersende markt? Zonee, waar zou dan de expertise vandaan moeten komen die bevoegd kan worden geacht richting te geven?
[quote="Bucephalus schreef:Het herkennen van talent is een bepaalde gave.
Sall schreef:en idd of ik als ruiter het er ooit 'uit' kan rijden.
Ik begrijp wat je bedoelt Lovely, ik kan je daar helaas niet mee helpen, want ik ben geen 'deskundige' ik probeer mijn 'gezonde boerenverstand' te trainen, en kijk in mijn straatje, wat mij eventueel zou kunnen liggen en waar ik mee door de bocht kan.
.jessy schreef:Maar hebben ze dan al talent? Of aanleg? Hoe zou je dat verschil definieren, en zou je het uberhaupt definieren?