gerechtigheid!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:09

DeeWeeRrr schreef:
Nee, beste holly, dat was ik. En dat heb ik namens mijn werkgever, het KWPN, gedaan. week van harte aanmoedigen. En daarna Athene. Als dat zou kunnen...

dat was ik

Dat is nu helder en duidelijk.

Welcome op Bokt. OK dan!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:14

Omdat er geen Lowina bestaat van Faldo X Orthos....hmzzz dan moet ik dus oppassen met de pony van mijn dochter.....
die wordt gestart onder de naam Nicky, terwijl ze eigenlijk op papier: Marywood's La Feme Nikita heet.... Als dan iemand bij het welshstamboek tijd over heeft heb ik ook gelijk van alles aan de fiets hangen....t/m een schoolles over normen en waarden....
ga denk ik maar zeepaardjes fokken ofzo

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:17

ceasario schreef:
dat was ik

Welcome op Bokt. OK dan!

Yep, zeeeeer welcome op Bokt DeeWeeRrrr!! Eindelijk iemand die Anna's 'feiten' kan controleren en eventueel kan weerleggen met onderbouwing van feiten zoals feiten zijn moeten!! Haha! OK dan!

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:25

Gail schreef:
Degene die het paspoort bij de FEI heeft aangevraagd??

Zoer neemt het niet zo nauw met regeltjes. Neem bijvoorbeeld de leerplicht van zijn kinderen..

Maar moet je voor het aanvragen van zo'n paspoort dan geen stamboekpapier meesturen?? Moet bij het KNHS immers wel. Verward

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:25

Ach ja als iemand aanwezig is, is het altijd lastiger mopperen he..Lachen

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:26

frunnik schreef:
Maar moet je voor het aanvragen van zo'n paspoort dan geen stamboekpapier meesturen?? Moet bij het KNHS immers wel. Verward

Túúrlijk moet dat!!!! Maar kennelijk niet als meneer Zoer belt..

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:27

Gail schreef:

Ach ja, dat gebeurt mij nou nooit Haha! Knipoog

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:28

Ja, als wij een paspoortje moeten aanvragen, duurt het wel langer dan 1 dag.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:29

Gail schreef:

Nu we DWR in ons midden hebben kan die er opheldering over geven.
(subtiele woordkeus Schijnheilig )
Laatst bijgewerkt door GertJan op 14-07-04 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

DeeWeeRrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:37

Pipo schreef:
Wat een onthaal voor een kwpnman Haha! Haha! *LOL* *LOL* Cool
Ja, dat verbaast me idd. Heb de afgelopen maanden meestal geamuseerd gelezen en gezwegen. Nu dacht ik: kan geen kwaad om een paar feiten te melden. Bijvoorbeeld: dat Lowina nooit heeft meegeteld voor de fokwaarde van Faldo.
Het was 1) de hoge fokwaarde van Faldo 2) de eigen sportcarrière van Faldo 3) het grote aantal kinderen in de hogere springklassen en 4) toppaarden als Lincoln en Lowina die voor het keurpredicaat zorden. Lowina heeft dus bepaald niet de doorslag gegeven.
Nogmaals: in de hoge index van Faldo is de sportstand van Lowina niet verwerkt. Nu we een link in ons systeem hebben met het levensnummer van Lady, gaat zij (Lowina dus) wel meetellen voor Farmer. Overigens moet je hier geen overspannen verwachting van hebben: er zijn veel kinderen van Farmer.

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:46

ceasario schreef:
Helemaal niet.
Ken hij wel tegen. Haha!
In tegenstelling tot ander menende vertegenwoordigers van het ......

Ja dáaaaa-áaaaag!! In -tig topics is de beste man besmeurd en zodra hij zich meldt op Bokt is HIJ oke en zijn het de ANDERE KWPN-bobo's die niet deugen??? Da's lekker makkelijk!!!

En waar blijft onze Anna??? Je durft toch nog wel?

Sorry jongens, kan het effe niet laten....nanananaaaaaanaaaaa!!!! Tong uitsteken Lowina hééft niet meegeteld!! Daar gaan alle theorien over het KWPN die geen bezwaar maakt als ze er zelf voordeel van heeft en wel als ze Zoer zwart kan maken....

He wat een heeeerlijk topic! Haha!
Laatst bijgewerkt door Gail op 14-07-04 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:52

Even tussen haakjes, krijgt Zoer sr. nu straf? Maximaal 6 jaar ofzo?

DeeWeeRrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:57

Pipo schreef:
Maar DeeWeerrr, ik wil mij ook graag amuseren dus kan ik wat topicjes naar je toe pben waar je nog even op kan reageren Haha!:))

Vanavond niet meer. Ik moet morgen vroeg naar Aken. Zoals ik al in alle oprechtheid zei: Albert en Lowina aanmoedigen (en natuurlijk de website van het KWPN bijhouden met nieuws). Ik vond het écht niet leuk voor Albert dat hij vrijdagavond tussen 7 en 2 uur 's nachts opgesloten heeft gezeten in zo'n klein hokje.
Nog ff die vraag over het verstrekken van een paspoort door de KNHS. Toen ik een startkaart aanvroeg voor mijn eigen paard moest ik een kopie van het afstammingsbewijs overleggen. Ik weet één ding zeker: voor Lowina kan destijds geen kopie van een afstammingsbewijs zijn ingediend, want dat wás er gewoon niet.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:07

DeeWeeRrr schreef:
Ik weet één ding zeker: voor Lowina kan destijds geen kopie van een afstammingsbewijs zijn ingediend, want dat wás er gewoon niet.

Maar is het dan niet raar dat Faldo als haar vader op haar FEI papoort staat? Als er geen papier is om dit te 'bewijzen' komt dit toch niet in het paspoort?
Zomaar even een vraagje Bloos

Gail

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:09

frunnik schreef:
Maar is het dan niet raar dat Faldo als haar vader op haar FEI papoort staat? Als er geen papier is om dit te 'bewijzen' komt dit toch niet in het paspoort?

Dat is inderdaad een héle interessante vraag, die je zou moeten stellen aan diegene die het paspoort heeft afgegeven.

DeeWeeRrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:10

frunnik schreef:

Een hele logische vraag. Die ik niet kan beantwoorden.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:20

Ik wil liever geen Zoer heten, maar ik moest bijna 2 jaar ( na veel gezeur en bewijs leveren na diefstal origineel) op een duplicaat paspoort wachten , met kopie papier.
Maar met bekende naam gaat het wel wat sneller.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:21

DeeWeeRrr schreef:
Ja, dat verbaast me idd. Heb de afgelopen maanden meestal geamuseerd gelezen en gezwegen. Nu dacht ik: kan geen kwaad om een paar feiten te melden. Bijvoorbeeld: dat Lowina nooit heeft meegeteld voor de fokwaarde van Faldo.
Het was 1) de hoge fokwaarde van Faldo 2) de eigen sportcarrière van Faldo 3) het grote aantal kinderen in de hogere springklassen en 4) toppaarden als Lincoln en Lowina die voor het keurpredicaat zorden. Lowina heeft dus bepaald niet de doorslag gegeven.
Nogmaals: in de hoge index van Faldo is de sportstand van Lowina niet verwerkt. Nu we een link in ons systeem hebben met het levensnummer van Lady, gaat zij (Lowina dus) wel meetellen voor Farmer. Overigens moet je hier geen overspannen verwachting van hebben: er zijn veel kinderen van Farmer.

Waarom werkte die link niet met Lowina > Faldo. Als het antwoord nee is: sinds wanneer is die link in werking?

Lowina en Lincoln waren dus mede van doorslag. Stel dat Lowina en Licoln niet bestonden, was Faldo dan zondermeer keur geworden?

DeeWeeRrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:30

Anna42 schreef:
Waarom werkte die link niet met Lowina > Faldo.

Het woord 'link' heb ik niet handig gekozen. Wat ik bedoel is het volgende: de KWPN-indexen worden berekend aan de hand van de levensnummers van de sportende paarden (de nummers dus waaronder paarden als pasgeboren veulen worden geregistreerd bij een stamboek). Lowina had in haar 'Faldo-tijd' geen levensnummer, ze bestond als Faldo-nazaat alleen op het KNHS/FEI-paspoort en op de start- en uitslagenlijsten van concoursen.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:47

Dus Faldo zou ook het keur predicaat toegewezen hebben gekregen als ook Lincoln niet bestaan had, of geldt dat alleen voor Lowina?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:56

caranthir schreef:
Heb het hele topic gelezen, maar ineens is iedereen zo blij met de komst van DWR. Verward Naja, heb drukke dag gehad, misschien snap ik het morgen als ik uitgeslapen ben Haha!

Jammer dat Zoer Sr. er nog niet op is.
Maar kan nog komen na dit weekend. Haha!

DeeWeeRrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:02

GertJan schreef:
Dus Faldo zou ook het keur predicaat toegewezen hebben gekregen als ook Lincoln niet bestaan had, of geldt dat alleen voor Lowina?

Ik ben niet bij de beraadslaging van de hengstenkeuringscommissie geweest. Ik ken wel de afspraken voor de toekenning van het keurpredikaat. Leidend daarbij zijn (op de leeftijd van Faldo toen hij keur werd) de sportindex en de eigen prestaties in de sport.

GertJan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:15

Niks is zeker. Alleen een DNA test kan het uitwijzen.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:16

maar die is toch ook uitgevoerd???

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:17

GertJan schreef:
Niks is zeker. Alleen een DNA test kan het uitwijzen.

Dan trekt Zoer hem morgen wel een paar haren uit zijn hoofd.
Zal wel niet meevallen. Haha!
Laatst bijgewerkt door ceasario op 14-07-04 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt