Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
kun je beter een zadeldekje of deken opdoen met een embleem van het stamboek..
Alane schreef:Als de welsh niet van mezelf is of een eigen fokprodukt? waarom zou ik er trots op moeten zijn?
Ik sta zeker achter mijn fokprodukt maar ook zonder brandmerk...
en ook geen chip, ook geen papier maar leuk toch dat je ziet dat het een Fjord is.

dit was nadat men rond 1960 geen zwaardere paarden meer nodig had voor het werk..Citaat:Die Holsteiner wurden als Sport- und Freizeitpferde weitergezüchtet, indem erneut englische Vollblutpferde eingekreuzt wurden
Alane schreef:dit was nadat men rond 1960 geen zwaardere paarden meer nodig had voor het werk..
Zolang een stamboek geen gesloten boek heeft/is en open staat voor inbreng van vreemd bloed, kun je niet spreken over raszuiver..en heeft dus inprincipe het brandmerk als rasherkenning geen enkele meerwaarde... maar laat het brandmerk alleen maar zien bij welke vereniging/stamboek het betreffende paard is in geschreven....
adriana schreef:Hmm helaas leeft Corde niet meer, ik zou het zo ook niet weten![]()
Misschien weet excusme het!
Anya schreef:Een brandmerk (als je al weet wat al die brandlittekens betekenen) zegt alleen iets over horend bij het een of andere vage stamboek. En dat mag dan voor fokkers wellicht nog enige betekenis hebben, de gemiddelde ruiter herkent zeer weinig van die dingen.