Het Dikke Buiken Topic 2027

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Het Dikke Buiken Topic 2027

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:04

Wat balen tootjevilena

Ook wel logisch dat he wat spanning krijgt van de veranderingen van je merrie anvixa je hoort zovaak nare dingen. Hier zwaaien ze ook wta meer op stal in eens direct hebgstigheid maar wat irritatie van de warmte overdag, wat zweet en nog de vacht. Wellicht zelfs al wat vliegen kan van alles zijn. Maar wat sharon zegt je kent je merrie zelf het beste volg je gevoel.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:16

Hier al weer best wat aan de gang! Leuk en spannend tegelijk.

Ik ga volgende week de eerste insemineren, we gaan voor 8 veulentjes en ga proberen ze een beetje te spreiden. :))

Hengsten keuzes zijn nog wel een dingetje. _O-

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:47

Wat jammer tootje!

Ik snap de zenuwen heel goed.. Die 15-30-60 dagen scan.. Pff..

8!! Woo, dat is wel enorm leuk zeg.

Ik dacht dat ik over mijn hengstenkeuze uit was maar ik denk dat het toch nog aangepast wordt, woeps.. Gelukkig heb ik nog even om daar echt overuit te zijn.

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Quir schreef:
Hier al weer best wat aan de gang! Leuk en spannend tegelijk.

Ik ga volgende week de eerste insemineren, we gaan voor 8 veulentjes en ga proberen ze een beetje te spreiden. :))

Hengsten keuzes zijn nog wel een dingetje. _O-

Oh 8! Dat word een lekker druk jaar dan! <3

Hier gaan we het omgekeerd doen als origineel gepland. Eerst een embryo van dezelfde hengst die we vorig jaar gehad hebben en dan gaan we haar proberen zelf te laten dragen van het diepvrieszaad. Omdat de kans dat dat lukt kleiner is willen we toch even voor de garantie gaan op minimum 1 veulen.
Wij zouden ook wel graag willen dat onze draagmerrie ook een veulen draagt dit jaar. Dus als ze niet nodig is als draagmerrie gaan we haar zelf laten dekken denk ik, welke hengst dat word weten we ook al

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:00

Poeh 8 dat zijn er genoeg :D
Wij gaan dit jaar maar voor 1 afgelopen jaar niets gedekt. Heb 3 jaarling merries lopen was wel even genoeg .

Kwa hengst zijn we nu een beetje voor een gok gegaan maar wel weg van wat we hebben gezien dus hopelijk pakt het uit zoals we willen :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:21

Ahh jammer Tootjevilena, gelukkig is het nog vroeg in het seizoen, maar is toch altijd even niet leuk.

8 stuks!! Ik heb al zorgen om 1 en dan nu 2, ik denk dat mijn stresslevel dat niet aan zou kunnen 8 stuks haha.
Vandaag de eerste merrie gescand op 18 dagen nadat ik haar vorige keer hengstig heb gezien (die toont nauwelijks, toen ook maar 1 dag gezien).
En ze had al een ei van 3,5cm op rechts, links niks gelukkig.
Zaterdag wordt ze geinsemineerd, dus dat wordt spannend de komende weken.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:39

Zijn er hier mensen met een eigen birth alarm/geboortemelder? Welke kunnen jullie aanraden, ik wil geen zender kopen voor de opening maar eentje die op een singel of aan het halster kan eigenlijk..

Anvixa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:16

Aatrox schreef:
Zijn er hier mensen met een eigen birth alarm/geboortemelder? Welke kunnen jullie aanraden, ik wil geen zender kopen voor de opening maar eentje die op een singel of aan het halster kan eigenlijk..

Wij hebben dit jaar 1 gebruikt die op de staart bevestigd moest worden. Werkte heel goed! Heel handig omdat hij nadien gewoon onmiddellijk gebruikt kan worden door een andere merrie
Afbeelding
Nooit vals alarm gegeven en geeft op hetzelfde moment aan dat ze aan het veulenen zijn als een alarm dat wel opgenaaid is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:27

Hier op naai alarm en birt alarm sie op halster kan en heb ook de singel er voor.
Ik gebruik alleen t naai systeem.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31 min geleden

Oh aan de staart is ook wel een goede! Dat vind ik een stuk vriendelijker voor mijn merries en fijn dat die zo snel te wisselen is.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20 min geleden

Hier mijn merrie vorig jaar onder een Birht watch gehad, mijn vorige staleigenaren zijn daar de mede bedenkers van, ideaal, zo weet je eigenlijk 24 u van te voren al wanneer je veulentje komt, aan de hand van mijn merrie haar uier had ik het mogelijk gemist, die schoot echt pas vol tijdens het veulenen