Als je naar een willekeurige regio wedstrijd gaat is de helft van ruinen die meedoen al meer dekhengst-waardig dan dit. Maar dan zijn ze gewoon saai bruin en daardoor ruin.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ayasha schreef:Op de foto’s beweegt hij ruim, vind niet echt filmpjes momenteel. Met het PRE bloed zie je veelal toch echt op 4/5 pas hoe ze worden. Heb nu een bijna 4 jarige PRE op pension… toen die als twenter bij ons kwam dacht ik ‘oei als die maar ooit te rijden gaat zijn.’
Is nu een leuk rijpaard en nog volop aan het veranderen. En dan heb ik het niet over ‘oei, hij loopt maar gewoontjes’ maar over ‘oei… is het de moeite om der een zadel op te leggen als ie drie is.’ken de eigenaresse goed en ze zegt nu zelf vaak als ze oude foto’s en filmpjes ziet; ‘gelukkig is ie zo veranderd want jeetje… wat bezielde me…’
Maar persoonlijk had ik m dan laten uitgroeien tot 6 als ze toch voor het palomino stamboek gingen. Ik zou hem in deze fase mooi thuis gehouden hebben.
Elisa2 schreef:Denk dat Ayasha bedoeld dat PRE laatbloeiers zijn en pas rond 6/7 volledig uitgegroeid zijn en dan ook vaak pas knap worden.
Vindt hem nu op het filmpje ook niet heel voordelig overkomen maar ik zie vooral het Krem bloed er in qua rug en beweging. Crossbreeding geeft natuurlijk ook meer fok onzekerheid.
) de zoon is absoluut veel beter dan de moeder.