Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blue_Eyes schreef:Ik heb het veulen van vorig jaar gezien, dat was toen net afgespeend. Dat was een sterk, gezond hengstje, ik zou willen zeggen Hollands Glorie, maar het was in België
Direct daarna is ze naar ons gekomen en hier heeft ze voor zover ik weet nooit problemen gehad.
tienus63 schreef:Zit vooral niet aan het uier.
Het voegt niets toe, alleen maar kans dat de beste biest weg gaat lekken.
Ik snap die grillen van ph waarden testen niet.
tienus63 schreef:Zit vooral niet aan het uier.
Ze heeft een onkant uier, maar dat hoeft zeer zeker niet te betekenen dat ze onvoldoende melk zal hebben.
Er zijn genoeg merries die om wat voor reden dan ook maar met 1 helft melk geven.
Blue_Eyes schreef:tienus63 schreef:Zit vooral niet aan het uier.
Dat wordt gestimuleerd en uitgelegd door mensen als Iris van Gulik in haar online veulencursus. Onder andere bij haar kun je ook die pH strips kopen.
Ik was er ook al even mee gestopt, want ik had niet het idee dat het veel verschil maakte, maar het is wel handig als je er eraan mág zitten mocht er iets zijn, daar heeft Iris dan wel weer gelijk in. Nu is deze merrie zo lief dat ze bijna alles wel goed vindt.
Verder: dank. Ik begon me al bijna nog meer zorgen te maken.
Blue_Eyes schreef:Het mag ietsje positiever hè? We zijn hier met een drachtige merrie voor een voldongen feit gesteld, dan blijkt er ook nog een stevige risicofactor aan te hangen. We hebben genoeg aan ons hoofd en doen ons best.
Vandaag zijn er onafhankelijk van elkaar twee mensen bij geweest met een enorme berg fok-ervaring (in de categorie tientallen jaren een aantal veulens per jaar), die zeggen allebei bij het IRL zien: het valt nogal mee en dat schiet nog wel vol. En anders komt het ook wel goed.