Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
PineApple schreef:Gaat al snel zeg! De helft!
pien_2010 schreef:Jongetje is ook leuk. Beiden zijn leuk . En proficiat met Minthe.
La_Lune schreef:Leuk dat een van de jongens tijdelijk terugkomt! Gaat het om Yke of Silverster? (Er van uitgaande dat Ashwin nog te jong is?)
Kabayo schreef:BrechtCarlos schreef:Wat leuk dit topic, ik ga ook volgen. Ben heel benieuwd naar het veulen van Zilver!! Ik heb zelf een amber champagne merrie, dus extra leuk om te volgen!
Wat leuk! Welkom!
Ik heb even gespiekt maar wat een prachtige merrie heb je. Wat is dat voor een? Lijkt ook wel groot?
Kabayo schreef:Pien2010 en Chanika knap is hij he! Ik vind het toch wel een bijzondere kleur dat champagneIk denk ook dat hij het zeker wel weet hoe knap hij is
Riviera87 ik vind dat zo belangrijk! Het totaalplaatje. Je kan wel een wereldbeweger fokken maar als zijn karakter alles behalve plezierig is heb je er ook weinig aan. Ik wil graag gezonde, goed gebouwde, goed bewegende en lieve gezinspaarden fokken. Of dit op latere leeftijd extreem goede keuring of wedstrijd paarden zullen zijn, dat weet ik (nog) niet. Op de veulenkeuringen doen ze het tenminste niet onverdienstelijk. Maar wat ze allemaal wel laten zien is dat ze stuk voor stuk brave lieve gezinspaarden zijn met een hart van goud
Ik had even een domper. Ze hebben Enzo opnieuw gemeten en ze komen op 146cm, terwijl mij in het voorjaar is verteld dat hij wel 150 is (en ik hoop had op eindmaat van 155). Ik denk dat het nu wel erg lastig wordt voor het veulen om de 160 te halen. We gaan het zien… gelukkig ben ik zelf ook niet zo groot haha
Kabayo schreef:Oh ik had haar groter geschat. Weet je zo wat de moeder voor een is?
Ik verwacht het veulen van zilver rond de 160. Ze heeft 2 redelijk grote veulens. Minthe is 167 en Ashwin zit precies op dezelfde groeicurve. Misschien dat die twee de 170 ook wel halen. Laventhe is op 165 gemeten als 3 jarige en Silvester schatten ze 163. Yke gaan we een deze dagen meten om te zien hoe groot hij is. Dus ze fokt normaliter rond de 165 gemiddeld. Zilver is zelf 163
Nog meer foto’s gekregen van baby’s
Ashwin, 1,5 jaar oud
Grote reus, echt het hoofdje van Zilver
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Laventhe is zo braaf. Ze kan er alles mee. Ik ben zo trots op haar. Ze is ook alweer 6.
[ Afbeelding ]
Minthe had net lekker spa. Even poetsen, scheren en opnieuw vlechten. Ze is zo lief. Scheren zonder hulpmiddelen, zo braaf. Net een prinsessen paard
[ Afbeelding ]
Yke ook geschoren, staat gewoon stil. Ook geen hulpmiddelen hoeven te gebruiken. Zo wil je ze toch? Allemaal enorm braaf, houden allemaal van aandacht, geen een is gemeen, ze vinden alles leuk, alles loopt de trailer op.
Yke ook, 2 jaar in het land gelopen, stond binnen 2 minuten op de trailer. Scheren zonder problemen. Vastzetten en poetsen geen enkel probleem. Karakter is zo belangrijk en momenteel glunder ik helemaal van trots hoe veel baat het ook heeft om als veulen al wat met ze te ondernemen en natuurlijk wat voor karakter ze allemaal stuk voor stuk hebben. Allemaal familie paarden