Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Earth schreef:Tja en er zijn ook talloze mensen die fokken en het niet in de gaten houden. En erop vertrouwen dat het goed komt. En dat komt het dan bijna ook altijd. Het is gewoon een lastige discussie, zeker als je afhankelijk bent van ouders.
corinadrenth schreef:Earth schreef:Tja en er zijn ook talloze mensen die fokken en het niet in de gaten houden. En erop vertrouwen dat het goed komt. En dat komt het dan bijna ook altijd. Het is gewoon een lastige discussie, zeker als je afhankelijk bent van ouders.
Klopt en als je er zo over denkt ben je t fokken van een veulen niet waard.
corinadrenth schreef:Earth schreef:Tja en er zijn ook talloze mensen die fokken en het niet in de gaten houden. En erop vertrouwen dat het goed komt. En dat komt het dan bijna ook altijd. Het is gewoon een lastige discussie, zeker als je afhankelijk bent van ouders.
Jet schreef:Ik snap de voorstanders van een camera wel, maar TS heeft een pony gekregen van haar ouders, niemand van hun wist dat die pony drachtig was. Ik persoonlijk vindt dat je TS ( en haar ouders) dan geen fokker kunnen noemen. Als die ouders geen camera willen, kan TS daar ook weinig aan doen op haar leeftijd. Duimen dan maar dat het goed gaat!
Jet schreef:Ik snap de voorstanders van een camera wel, maar TS heeft een pony gekregen van haar ouders, niemand van hun wist dat die pony drachtig was. Ik persoonlijk vindt dat je TS ( en haar ouders) dan geen fokker kunnen noemen. Als die ouders geen camera willen, kan TS daar ook weinig aan doen op haar leeftijd. Duimen dan maar dat het goed gaat!
Nyaleti schreef:TS, zorg in iedergeval dat je telefoonnummers bij de hand hebt van mensen die je kunnen helpen. Vraag het ze, dat je ook 'snachts mag bellen.
En zorg dat je weet welke dierenarts je kan bereiken want dat scheelt nogal in de nachten of het weekend.
MarjanB schreef:Als jullie koeien thuis hebben dan zal het wel goed komen! Meeste koeienboeren zijn meer ervaren in bevallingen dan dierenartsen.
Spannend TS en succes met in de gaten houden
Dreamboy schreef:Ik vraag me oprecht af hoe vroeger al die veulens ter wereld zijn gekomen want toen waren die camera's er helemaal nog niet. En dat waren toch echt serieuze fokkers. De keren dat het goed ging waren er gelukkig meer dan de keren dat het fout ging. En ja, nachten waken heb ik ook wel gedaan maar meestal werd het veulen toch geboren als je net even weg was. Tegenwoordig vaak een hoop gestress om niets, laat de natuur gewoon het werk doen.
Dreamboy schreef:Ik vraag me oprecht af hoe vroeger al die veulens ter wereld zijn gekomen want toen waren die camera's er helemaal nog niet. En dat waren toch echt serieuze fokkers. De keren dat het goed ging waren er gelukkig meer dan de keren dat het fout ging. En ja, nachten waken heb ik ook wel gedaan maar meestal werd het veulen toch geboren als je net even weg was. Tegenwoordig vaak een hoop gestress om niets, laat de natuur gewoon het werk doen.
Kabayo schreef:Dreamboy schreef:Ik vraag me oprecht af hoe vroeger al die veulens ter wereld zijn gekomen want toen waren die camera's er helemaal nog niet. En dat waren toch echt serieuze fokkers. De keren dat het goed ging waren er gelukkig meer dan de keren dat het fout ging. En ja, nachten waken heb ik ook wel gedaan maar meestal werd het veulen toch geboren als je net even weg was. Tegenwoordig vaak een hoop gestress om niets, laat de natuur gewoon het werk doen.
Toen was er geen Facebook dat je kon zien hoeveel ellende er was
Tegenwoordig word alles gedeeld. Daarnaast hebben de meeste mensen die hierover vallen van dichtbij het leed meegemaakt. Zoals ik al zei, fokken wordt te vaak rooskleurig ingezien
@jet
Ts is gewoon 18. (Als profiel klopt) Niet 12. En aangezien ze de pony zelf gekocht heeft kan ze vast zelf keuzes maken voor haar dier. Je hebt geen ouder nodig om iets op internet te bestellen
Verder zal ik verder niet TS haar keuze neerhalen. Als dit haar keuze is is dat zo. Ik kan alleen maar hopen dat alles goed gaat en dat wens ik haar ook toe !
angelpam schreef:Dus je blijft nu dag en nacht bij haar?
Word je afgelost als je even naar het toilet moet of toch je ogen niet meer kan open houden?
Camera is het minste wat je kan doen voor haar.
Dreamboy schreef:Persoonlijk vind ik dat mensen tegenwoordig veel te veel controle willen hebben i.p.v. te vertrouwen op de natuur. Natuurlijk is het heel vervelend als het fout gaat maar dat is ook lang niet altijd te voorkomen met een camera of ingrijpen van een dierenarts. Dus om dan te zeggen dat mensen die geen camera willen aanschaffen het fokken van een veulen niet waard zijn, slaat echt helemaal nergens op.