Ondanks de lage punten in zijn verrichting heeft hij goede allround paarden gefokt in zowel dressuur als springen. Prachtige namen komen ook voorbij in zijn stamboom zoals Ferro, Ulft en Farn aan vaders kant. En moeders kant Ramiro Z.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Kennen jullie deze nog?
Boreas
[ Afbeelding ]
Die kwam als opa bij iemand terecht die ik ken. Hij heeft hem toen nog ter dekking gehad. Maar raar hoe zo'n goede bekende hengst uiteindelijk uitgerangeerd is.
Lavitabella schreef:Metall verdiend ook wel een plek in het verzameltopic.
Ondanks de lage punten in zijn verrichting heeft hij goede allround paarden gefokt in zowel dressuur als springen. Prachtige namen komen ook voorbij in zijn stamboom zoals Ferro, Ulft en Farn aan vaders kant. En moeders kant Ramiro Z.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Rizette schreef:Beste mensen vergeet niet dat de hengsten de karakters niet alleen toegeschreven moeten krijgen. Die veulens hebben allemaal een moeder gehad. Die doet meer daar aan!
Rocamor schreef:Wat een heerlijk topic, prachtige dieren zitten er bij.
Ik ben wel benieuwd hoeveel er in de huidige tijd afgeserveerd zouden worden.
_San87_ schreef:kevinsky schreef:San87 wij hadden een merrie Conterno Grande x Grannus (lekkere inteelt) Maar dat was ook sprekend een Grannus inclusief die hals. Iedereen dacht dat ze een hengst was.
Ja, dat herken ik wel idd. Ik heb ook een poosje een Grannus gereden voor een vriendin, die had ook echt een enorme hals.
karijn schreef:Er zitten in dit topic best veel fokkers. Stel dat één van deze hengsten nu nog beschikbaar zou zijn, welke hengst zou je kiezen?
Elisa2 schreef:Ja, zeker als je met meerdere nakomelingen hebt gewerkt uit verschillende moeders.
Zo ben ik dus echt geen fan van Olivi qua karakter, ondanks dat hij echt heel goed dravende nakomelingen gaf in mijn optiek. En zeker bij oudere hengsten is wel bekend of ze fijne of geen fijne karakters doorgaven..naast dat er natuurlijk altijd een component van subjectiviteit bij komt.
sevenofnine schreef:Ik wou Uniform toevoegen
[ Afbeelding ]
Ik hoop dat iemand aanvult met een betere foto. De beteren krijg ik niet ingevoegd...
Leukste paard dat ik ooit gereden heb had Uniform x Lilium als grootouders. Het was een merrie die hard leek op de grootvader qua hoofd. Ik hoop dat ik er ooit zo één mag mag kopen (een jongere versie dan) Gecompliceerd om te rijden, maar eens ze werd begrepen kon ze alles. Ik word nog steeds wat sentimenteel als ik eraan terugdenk.
En Junior STV
[ Afbeelding ]
Elisa2 schreef:Lavitabella schreef:Metall verdiend ook wel een plek in het verzameltopic.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ah lieve Metall, heb een jaar met hem mogen werken. Wisten jullie dat hij een kunst pees had?