Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-25 22:35

Fijn dat ze lekker gelopen heeft en het gaat weer spannend worden TS :))

Mer1980

Re: Gouden veulentjes in de maak 'AM Horses' 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 08:29

Heel fijn dat je iemand hebt die ze ook even lekker voor je door rijdt. Dat ze ook wat meer bevestigd zijn. Je hebt er toch wel vrij vaak naast gelegen met lelijke blessures, dat doet iets met je zelfvertrouwen. Straks als je er weer bovenop bent is het opstappen en wegrijden!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 13:35

Klopt hoor. Het is nu wel fijn dat Nigrante wordt doorgereden. De tweede keer dat hij er op zat, lag hij er ook af. :') ze gaat eigenlijk stukken goed en dan verrast ze je enorm. Staken deed ze bij mij eigenlijk niet meer. Maar dat heeft ze bij Yannick toch wel even geprobeerd. Ze heeft duidelijke grenzen nodig anders probeert ze echt uit. Ik ben vorig jaar heel hard van haar gevallen. Nu was dat ook wel mijn eigen fout. Ik dacht ze is wel braaf na één keer eerder gereden te hebben op haar (met oppakken) dus zonder longeren erop. Ging best aardig tot ik een volte instuurde. Toen was het rodeo, ik denk dat dit niemand had uit kunnen zitten.
Ik merk dat Nigrante een overvloed aan energie heeft. In de paddock kan ze het niet kwijt omdat het blub is. Dus ergens snap ik het wel. Cirkel vindt ik vaak eng omdat het glad kan zijn. Ze is met regelmaat uitgegleden. Dat maakt het allemaal een beetje dubbel. Ik ben blij dat ze goed vooruit gaat. Ze ging bij mij onder het zadel ook super fijn. Maar dan had ik niet thuis stom moeten uitglijden, nu zit ik met een blessure.

White Dream ging natuurlijk al heel fijn onder het zadel. Gisteren heeft een meisje hem weer gereden. Dat ging ook heel relaxt. Zijgangen enz doet hij ook super makkelijk. Voor hem is het echt sterker worden en stabieler. Dat heeft gewoon tijd nodig. Van de zomer maar kijken of we kunnen starten. En natuurlijk gewoon heel veel leuke dingen gaan doen met hem

De dametjes hebben lekker in het zonnetje gestaan.
Afbeelding
Afbeelding

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 14:56

Arme Wild weer met die dikke buik :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:17

Jij hebt echt ook gewoon heel veel pech gehad met het eraf vallen. Ze komen (op de na) uit een pittig lijntje en tsja als je dan ook nog eens rot terecht komt. Het is fijn dat een springruiter dan even kan doorrijden. Ik rij zelf eigenlijk niks meer in. Ga er in ieder geval nooit meer als eerste op. :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 15:56

Aaah Wild heeft een hangbuik :(:)
Het is wel heerlijk voor ze nu met de zon!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 17:43

Klopt. Rhodium staat ook niet bekend om heel makkelijk karakter volgens mij. Esmeralda (edi) heb ik ook niet goed onder het zadel gekregen met heel veel geduld. Nu was zij gewoon al te ver verpest en daardoor zo bang. Het shaken onder het zadel was voor mij echt de druppel. Dan maar niet onder het zadel.
Nigrante was verder wel super makkelijk met zadelmak maken. Enkel na eerste veulen is het fout gegaan. Nu bleek dit een fysiek probleem. Wat we nu hebben behandeld, en waar ze goed in is verbeterd. Maar staak gedrag is heel moeilijk om om te buigen. Vaak blijft dit nog wel een tijdje waar we mee moeten opletten. Met Wild Thing ben ik ook erg lang bezig geweest om haar goed onder het zadel te krijgen. Nu heeft Nigrante een beetje een dram karakter. Ze is heel lief, maar weet dat ze groot en sterk is. Ik hoef echt niet te proberen om haar aan halster op harde rondje te laten draven. Dan is ze al naar de wei :') dat heeft ze nu ook nog af en toe onder het zadel. Hoofd naar voren en je ziet maar }:) ze gaat dan ook niet echt harder, maar je wordt wel even uit zadel gesleurd. Maar als ze goed loopt krijg je echt een wauw gevoel. En dat gaat elke keer beter :j

Bij zirkonia hebben we van de week de deken eraf gehaald. Ze had enkel een regendeken met fleece. Met deze hogere temperaturen hoefde dat natuurlijk niet meer. Lekker gepaneerd met zand. Ze zit goed in haar vel. Buik groeit goed, ze is goed breed
249 dagen drachtig

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uier Rosa blijft hetzelfde. Het is nu echt afwachten op de eindsprint
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 19:56

Zirkonia ziet er trouwens weer echt goed uit!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 20:13

Ja he! Ze doet niet anders als hooi bunkeren :=

Ze zou van de week ook lekker aan het showen geweest zijn in de molen :') daar gaat ze elke dag 20 minuten in. Uiteraard komt ze ook buiten, maar daar beweegt ze niet zo veel. Tuurlijk wordt ze niet meer als vroeger, rug is minder bespierd. Terug verhuizen was de allerbeste beslissing wat ik kon nemen voor haar. :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 01:41

320 dagen *\o/*

Ze slaapt nog vooral veel :z

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:09

Jaaaa veilig *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 09:37

Jaaaa de Rosa baby mag komen!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 10:04

Spannend hoor haar eerste veulen :))
Goed dat ze lekker rust, wordt nog druk genoeg.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 18:09

Er leek een soort harsje/drupje aan linker speen te zitten. Maar ze vindt het kijken naar het uier niet zo leuk meer :') dus was lastig te zien. Uier lijkt me voller te kunnen. Ik hou haar maar goed in de gaten op de camera. Ik verwacht het nog niet gelijk! Maar je weet het nooit met een maiden
Afbeelding

Wild haar uier. Nog niks spannends
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 18:10

Inderdaad ik zie ook een wit ieniemieniestipje :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 20:27

Afbeelding
Het is echt mini maar hier is een soort drupje. Ze is net gecontroleerd door een stalgenootje. Die zag niks. Ik denk dat het waarschijnlijk puur toeval is, door het lopen beetje druk op uier, dat er daarom iets aanhangt. Ik verwacht minstens nog wel een week. Maar je weet het nooit.

Even nog de ingezoemd bij deze foto :+
Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 20:45

Het kan nog wel een maand duren hè, al hoop ik dat ze je niet zo lang laat wachten want ben ook heel benieuwd!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-25 22:50

Ja ik verwacht ook echt niet gelijk. Nu zijn haar banden zo mega slap en kling helemaal lang. Maar ook dan kan het nog even duren. En ze kan ons ineens verassen. We gaan het zien :j

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 10:37

wat spannend, ik kom ook meevolgen, succes :)

BreeWelshies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 11:55

Hier een stille meelezer die al sinds vorig jaar vanonder haar steen mee volgt...

Klinkt alsof Rosa zich al mooi klaar heeft gemaakt! Ik ben benieuwd hoe lang ze het nog vol houdt. Als ze hetzelfde doet als mijn merrie denk je "nu nog een week, moet lukken" en heb je vannacht een veulentje x)

Ik ben in ieder geval heel benieuwd. Vorig jaar had je prachtig jong grut! Moet dit jaar ook weer zo zijn met zo'n hengst als vader.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 13:49

Welkom kitag1rl!

BreeWelshies. Wat leuk dat je stil meeleest.
Ze kunnen je zomaar verassen natuurlijk. We gaan zien hoe Rosa het ervanaf brengt.

Afgelopen nacht heeft ze veel geslapen. Nacht ervoor heeft ze helemaal niet gelegen.
Afbeelding

Vandaag heb ik geen vervoer naar stal. Een stalgenootje controleert haar uier. Mocht ze bevallen, dan is er wel vervoer en zijn we er natuurlijk bij

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-25 00:54

Laatste loodjes wegen het zwaarst :Z Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 08:32

Oei die ligt wel plat, leuk als je daar een alarm op hangt _O-

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:45

Aahhh die is enorm ze zo ligt :(:)
Laatste loodjes!

Tati2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 09:50

Wat een leukerds op komst! Ik volg graag mee.