Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 10-04-25 12:07
Gefeliciteerd! Altijd fijn als alles gezond op vier voetjes staat.
RanjaRietje
Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-25 15:28
Foto's van de kleine meid!
Madelicious Ellanora Gisteren even de benen gestrekt en 3 uurtjes buiten geweest. De dag ervoor waren ze ook even buiten maar Charinde liep er zomaar van weg, zonder veulen , ze stond ineens aan de andere kant van het land. Dacht al, straks vind ze het niks, maar na nog een dagje op stal was de knop helemaal om en is ze een trotse mama! Ze moest even wennen
sumic
Geplaatst: 10-04-25 15:46
Wat een mupke mooi gezicht lekker buiten in de wei!
Hé hallo! Ik sta hier, zie je wel hoe goed ik aan het verkleuren ben?
Ik sta nog graag dicht bij mijn mama
En ik houd jou in de gaten, eigenlijk wil ik wel naar je toe maar je bent ook eng
Vandaag ben ik een giraf
Kijk! Ik durf wel dichterbij
Rondjes om mama heen springen
Ik wil spelen! Calmando wil eten
Ik krijg al een mooi spek nekkie, zie je dat? Mama geeft slagroom
Ik zie jou!
Marigold
Geplaatst: 19-04-25 16:27
Aaahww
Wat super schattig! Prachtig zeg, drie van die snoezige veulentjes. Die snoetjes zijn ook zo leuk, hopelijk voor jou zijn ze handmak, omdat het zo grappig is als je ze kriebelt dat ze dan met die net doorgekomen tandjes terughappen (vind ik uber schattig). Brings back memories, ik weet al niet eens meer hoe lang het geleden is dat ik dicht bij zo’n veulen ben geweest, de ponytijd ligt ongemerkt alweer aardig wat jaartjes achter me.
Dus Calmandro wordt een schimmel? Wat verkleurd hij snel zeg!
Wat een heerlijke plaatjes en wat groeien ze snel hè...
Even wellicht een domme vraag; de meeste veulens die ik van dichtbij heb gezien waren grote rijpaardveulens. Jouw veulens hebben een (voor mij) relatief groot / breed voorhoofd ivm een smalle neus met een "arabierendeuk". Is dat Welsh-eigen? Is dat toeval dat of selecteer jij er op? Of trekt dat later weer weg?
Mari: Clamando word idd snel helemaal schimmel, Odessa heeft alleen een paar witte haren rond de ogen wat ook schimmel zal zijn, Ellanora geen idee nog
Ze zijn nog niet hand mak ik wacht rustig af tot ze komen en dan is de knop snel om en komen ze (hoop net als andere jaren) op me af rennen voor knuffels en kriebels, het terug kriebelen met die kleine tandjes doen zeer dus dan een jas aan kan het prima
Roca: ja dat hebben ze idd. Maar trekt wel weg, de ene heeft het meer dan de ander, ik had het bij Charinde haar veulen Ellanora niet direct verwacht voor ze geboren was, haar veulen van vorig jaar had dit toch minder, (helaas was ze dood geboren) maar het trekt op ten duur wel weg, maar een beetje een knikje hebben de A'tjes wel. Ik check ook voor het fokken wel hoe de tanden erin zitten want er moet wel ruimte in het koppie blijven voor alles dat vind ik wel belangrijk om op te letten
Dank je wel TS, voor je antwoord. Apart dat het dan zo later weer wegtrekt.
Net even de foto's bekeken van mijn a-tje toen ze net geboren was (heb er heel veel ontvangen van de fokster) en zie dat mijn dametje ook in heeeel lichte mate had.