Marigold schreef:Wauw hij groeit als kool!
Ik lees ook graag bij en ben niet op insta dus vind het super leuk dat je op bokt zelf blijft posten.
Dat idee om mee te werken aan een medische kennisbank onderwerp dysmatuur vind ik ook een heel goede. Het is een bijzonder verhaal. Na zo’n lange dracht nog maar zo klein, en toch levend. Ik vind het nog steeds verbazingwekkend.
Bijzonder van de temperatuur regulatie.
mijn oudste kindje was dysmatuur en kreeg op de leeftijd van een paar maand een koortsstuip. Het voorkomen dat hij verhoging kreeg bleef toen een hele tijd een belangrijk punt van aandacht. Hij schoot makkelijk door naar hoge koorts
Fijn dat het wakker worden nu goed gaat.
Ik ben nog wel benieuwd wat de toekomst gaat uitwijzen op dingen zoals longcapaciteit, gevoeligheid voor allergieën. En ontwikkeling van de vorm van zijn hoofd, ook icm mogelijk afwijkingen in gedrag of dingetjes als vormen van epilepsie.
Niet om teveel vanuit angst te denken hoor en hij doet het goed, ook ging de merrie er voor wat ik echt als teken zie dat het veulen goed is.
Maar aangezien bij mijn zoon zijn dysmatuur zijn ook een blijvende ontwikkeling achterstand kwam ben ik toch nieuwsgierig. Sws ook qua in hoeverre dat bij een paard überhaupt kan en wat je daarvan merkt.
Op dit moment lijkt hij eigenlijk over alles heen te groeien. Hij doet het zó onwijs goed. Ook zijn hoofd komt mooi in verhouding (uiteraard heeft hij iets meer voorhoofd, maar dat kan ook passen bij het hoog Arabisch wat hij voert)
Zou vooral ook geluid aanzetten als je z’n baby hinnik wil horen
Qua gedrag is hij niks anders dan ‘normale’ veulens. Ontdekkend, grenzen aftasten en de hele wereld is een speeltuin.
Knolselder schreef:Jeetje zo moeilijk voor te stellen dat hij nu maar zo groot is als het gemiddelde miniatuurpaard hier
En zelfs kleiner dan mijn ienieminie van 75cm in het begin.
Ja hij toont op de foto’s ook niet perse heel klein hè?
Lalladidoo schreef:Wat een ukje
Dat hij praatjes krijgt betekent misschien wel dat hij zich goed voelt
Hij voelt zich helemaal het baasje! Hij heeft het steigeren uitgevonden, dat is helemaal feest volgens hem
_Tarzan schreef:Hij blijft leuk, snap helemaal dat je deze wilt houden

Ja echt wel
Y’ur gaat nergens heen, die houden we voor altijd
CrazyCat schreef:Echt een schatje. Ook heel leuk hoe jullie zelf grijnzen van oor tot oor.
Oh hou op, ik kan echt alleen maar lachen bij en met hem. Hij is zooooo leuk!
En heel behulpzaam ook 
Knolselder schreef:Ik moest vandaag aan hem denken. Reed achter een auto met nummerplaat YUR

Hahahaha briljant
Y’ur takes over

Nog wat meneer plumeau beeldmateriaal 
Hij slaapt heel graag op schoot bij ons

Wij hebben enorm veel bamboe, dat voeren we regelmatig ook aan de paarden. Y’ur weet daar al echt raad mee. samen snacken met mama