Onze gouden Wonderboy AM

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-24 13:57

Het gaat zo goed. Gisteren wilde ik ze uit de wei halen om even op stal brokjes te geven. Menneer rent gewoon terug de kudde in. Sta ik dan met Nigrante buiten de wei te wachten uit het zicht := Nigrante vindt het allemaal prima. Die denkt genoeg oppas mama's daar :Y) en dat was ook. Rosa ontfermde zich gelijk over hem en houd de rest uit de buurt echt bizar. Sis is ook helemaal weg van de kleine man. Er leuk om te zien. Zo lagen Nigrante en Wonderboy te slapen op de wei, sis en Rosa stonden te waken. Dit zijn zulke mooie momentjes. Ik hoop echt dat we nog even een redelijke nazomer krijgen. Dat ze nog lekker op de wei kunnen blijven lopen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb hem nu toch officieel te koop gezet. Hoe moeilijk ook, kan niet alles aanhouden.

Mer1980

Re: Onze gouden Wonderboy AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 16:43

Het is een plaaaaatje, daar gaat iemand heel erg blij mee worden!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 17:03

Nou zeker weten!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-24 22:35

Wonderboy heeft heel veel oppastante's. En mama, die staat ergens heel ver weg :=
Rosa staat er hier bij, alvast aan het oefenen voor de moederschap. <3

Verder haalt hij heel veel kattekwaad uit :)) echt een hengstje. Jolie is dan wel erg leuk speelmaatje. Jolie is niet meer van mij, maar staat hier wel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 10:35

Heerlijk zeg, je hebt een prachtige kudden zo <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 19:13

De charmeur <3
Afbeelding

Hij heeft alle merries ingepalmd, een echte kerel :=

Hij gaat zo goed. Gelukkig is het nog goed weer en kunnen ze overdag nog op de wei. Ik hoop dat dit nog even zo blijft.
Ik heb ook een opfok plekje gevonden in de buurt. Ook heel erg fijn :j

Na een dagje buiten spelen <3

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 19:16

Lekker ding <3
Hij is nieuwsgierig :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 12:08

Gisteren hebben ze een dagje op de paddock gestaan omdat het zoveel had geregend.
Voor het eerst staan Jazzy en Wonder samen. Ik heb genoten van hun reacties. Jazzy is heel nieuwsgierig, Wonderboy vond het toch wel een beetje spannend. Een echt moederskindje :=

Jazzy is al een beetje jaarling achtig. Maar blijf haar prachtig vinden.

Trots hoe ze ontwikkelen <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 13:21

Wat leuk dat ze samen staan nu <3 Jazzy is inderdaad nog prachtig. Toch bijzonder de kleur van Wonderboy, je weet dat hij 100% valk is, maar je denkt gewoon een bruine. je andere valk veulens waren allemaal veel lichter en veel duidelijker valk, denk dat mensen daarom minder snel happen. En natuurlijk het hele verhaal om hem heen wat je overal kunt vinden. Heel eerlijk, maar toch wel lastig bij verkoop. Ik denk straks als ie meer valk toont je al een heel ander paard hebt om te zien :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-24 22:32

Hij is de afgelopen dagen zo goed gegroeid. Ik sta er echt van te kijken. Zijn zus hebben we gisteren naar de opfok gebracht. Haar vriendin was helemaal niet zo groot. Toch geen hele grote leeftijdsverschil met Jazzy. Maar ik weet zeker dat Wonderboy al groter is :j

Het gaat toch ineens heel snel. Donderdag gaat hij naar de opfok.
Knappe bink <3
Moeder is ook nog best goed in conditie. Ik mag niet klagen Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het is wel echt een mannetje hoor := door mest heen klauwen en daarna overheen plassen. Hij voelt zich heel wat tussen allemaal merries _O-

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:47

Jeetje nu alweer op kamers.
Hij heeft echt een enorme inhaal slag gedaan.
Knap kereltje

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 10:59

Hij is echt knap en zijn mama ook <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 11:34

Het is heel snel gegaan. Ik ben blij dat hij goed is bijgetrokken. Ook echt enorm benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Ik verwacht dat hij van het voorjaar een stuk lichter uit zijn winterhaar komt. We gaan het zien.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 14:27

Hoe oud is hij nu?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-24 20:44

Hij is dan 5 maanden. Normaal had ik hem natuurlijk liever langer erbij laten lopen. Nu komt hij al in de laatste groep van de opfok. Je kan ze niet achteraf erbij zetten.
Ik heb de laatste tijd wel geoefend met alleen staan. Dat gaat gelukkig nu heel goed.

Op de wei is hij ook heel zelfstandig en voor de duvel niet bang, voor niemand. Gelukkig maar. Daarom alle vertrouwen dat dit goedkomt :j

Ik moet ook echt zeggen dat we heel veel geluk hebben gehad met het weer. Vorig jaar stonden ze al een paar weken in de paddock ivm de vele regen. Ik vindt een veulen veel op stal en even in de paddock eigenlijk geen optie. Zeker zo'n ondernemend hengst veulen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-24 03:08

Donderdag hebben we Wonderboy gespeend en naar de opfok gebracht. Hij liep heel braaf zonder Mama de trailer op. In de avond kreeg ik ook al een foto dat hij samen met een ander veulen stond hooi te eten.

Het is wel even raar geen veulens meer hier te hebben. Als ik binnenkort een keer tijd heb ga ik langs allebei. Even kijken hoe het gaat.
Toch wel trots hoe hij is ontwikkeld na alle pech <3

Het stemmen is begonnen van de bokt veulenverkiezing. Het zou leuk zijn als Wonderboy een aantal fans heeft die op hem stemmen. Ik verwacht niet dat hij gouden bokt veulen wordt. Voor ons is het al een goud wondertje. En dat is wat telt <3