Twee kampen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:27

Ik denk eigenlijk dat Anna wat beters te doen heeft dan zich te verantwoorden op een internet forum.
Vandaar zouden we er beter allemaal zo relatief over denken. Dat zou al veel oplossen.
Het is en blijft een verhaal van in het dagelijks leven meenemen wat je op internet uitvreet. Dus zet lekker allemaal de computer uit nu, dan heb je van niks last Lachen. Ach gut
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 08-03-04 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:29

Was ook niet negatief bedoeld.

Maar ze word best "aangevallen" als ik het zo mag noemen.
En heeft nu dus niet d ekans zich te "verdedigen"

[edit] typfout[edit]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:30

Zannekin schreef:
Ik denk eigenlijk dat Anna wat beters te doen heeft dan zich te verantwoorden op een internet forum.
Vandaar zouden we er beter allemaal zo relatief over denken. Dat zou al veel oplossen.

Ik weet wel zeker dat Anna wat beters te doen heeft dan zich verantwoorden hier. IK vind ook eigenlijk dat ze niets te verantwoorden heeft. Ze geeft haar visie over de fokkerij hier. En pbt niet naar iedereen wat ze van medebokkers vind.

Integenstelling tot Sarabande die verklaart dat Anna een crimineel is.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:33

sarabande"]
[quote="Pipo schreef:
Misschien is het een idee om eens tot het begin van de problemen te gaan.

En dan zeg ik Sarabande en Troef! Volgens mij is het daar allemaal mee gestart. Die twee vonden elkaar niet zo heel aardig. En waar dat probleem lag weet ik niet, dus durf ik ook geen uitspraak over te doen.

Maar ik weet wel dat toen het kampjes gebeuren begon. Je was of voor Troef of voor Sarabande. Onzin natuurlijk maar ik denk wel dat het toen mis is gegaan. Als je het met Troef eens was, had Sarabande het gevoel dat je tegen haar was. Troef had dat probleem trouwens niet, die kon het allemaal redelijk goed scheiden naar mijn idee.

Het enige dat ik op deze fantasie kan antwoorden is bekijk de berichten van toen. Het domme dat ik toen gedaan heb is me nooit tegen deze aantijgingen die een jaar lang via Hippics doorgingen verdedigen.
[/quote]

dat laatste Sarabande is dus totaal niet waar en ik zou het prijs stellen Hippics buiten deze discussie te laten, wat dat is niet ter zake doende volgens mij

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:33

Och Miss Petit, toen er in de tijd lelijke PB's over mij de wereld werden ingestuurd van mensen die me geeneens kenden schrok ik ook effe.
Maar dat relativeer je wel. Die mensen laten zich kennen en eigenlijk verlies je de behoefte om daar enige tijd in te steken Lachen

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:36

geral schreef:
dat laatste Sarabande is dus totaal niet waar en ik zou het prijs stellen Hippics buiten deze discussie te laten, wat dat is niet ter zake doende volgens mij

Sorry Geral ik vrees dat je ongelijk hebt en het is ook nog allemaal op te zoeken. Het is pas gestopt na de terugkeer naar Bokt.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:37

Kortom Anna heeft al het nodige eelt op dr ziel?

Maar Bart vraagt nu o het allemaal uitgesproken kan worden, en op deze manier gebeurd dat dan dus niet.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:39

Oke... Ik moet eigenlijk een klus op mijn werk afmaken maar ik reageer toch maar even als Anya in dit geval, omdat ik Sarabande ken van de Plussies. En Pipo overigens ook -zij het minder-.

Sarabande is niet laf (dit zag ik ergens staan). Ik heb haar geadviseerd om voorlopig niet te reageren. Niet omdat zij niks te vertellen heeft, of niet een zeer bekende speler in dit gedoe is, maar omdat ze er -net als een aantal anderen op dit forum nogal mee zit- En omdat ze altijd zeer emotioneel en aangebrand reageert. Dat is niet handig.

Zoals gezegd, ik ken Sarabande toevallig van het topic plussies op huiskamer en ik heb daar tot nog toe niets gemerkt van gestook of scheldpb's of iets dergelijks. Niet over Pipo en niet over de mensen van fokkerij. Ook van Pipo heb ik geen negatieve berichten over Sarabande gehad.

Wel circuleren er een paar hardnekkige geruchten die een soort waarheid worden voor beide partijen...

Zo speelt er al een hele tijd een verhaal over Gibraldifan... Pipo heeft een beeld overgehouden aan die tijd en Sarabande ook. Sarabande geeft aan dat hetgeen Pipo zegt niet klopt, Pipo geeft aan dat hetgeen Sarabande zegt niet klopt. Beiden blijven bij hun standpunt.

Gibraldifan zelf is de enige die hier uitkomst in kan brengen. Dat heeft zij deels kennelijk gedaan.

Verder heb ik verschillende keren gehoord dat er een verhaal circuleert dat Sarabande Troef heeft laten bannen. Nu krijgt iemand bij mijn weten nooit zomaar een ban, maar los daarvan... ik heb ook van verschillende kanten vernomen dat Sarabande die bewuste PB's nooit verstuurd heeft.

Wel kun je rustig aannemen dat beide bokkers (Sarabande en Troef) elkaar niet lagen.

Overigens is Sarabande ervan overtuigd dat jij niet zoiets naars over haar dode veulentje zou hebben gezegd Pipo. Dat is dus weer zo'n zichzelf in stand houdende rotopmerking die op zeker moment gaat circuleren. En meer kapot maakt dan ons allemaal lief is...

Ook ik heb af en toe geprobeerd mee te lezen op dit forum. Ik ben ermee opgehouden omdat ik moe werd van de eeuwige vliegenafvangdiscussies hier (waar beide 'kampen' aan meedoen).

Waar ik nog moeier van wordt zijn de sneren onder water. Waar zo ongeveer iedereen hier aan meedoet. Het stiekem spelen op de persoon en altijd zo neergezet dat het nog net door de beugel kan maar een ander altijd hapt...En zichzelf/haarzelf daarmee dan weer in een kwaad daglicht zet.

Daaraan maakt bijna iedereen zich schuldig hier.. vaak onder het motto van een grapje..Sarabande doet het, maar jij zeker ook Pipo, CGJ, Anna, Ceasario, Greetje etcetera... (in willekeurige volgorde en zeker niet compleet).

Jammer! Doodzonde. Het kost niet alleen zoveel onnodige energie op een forum met zoveel kennis. Het raakt de betrokken mensen thuis ook recht in hun hart. En iedereen blijft het eigen gelijk halen en met de vinger naar een ander wijzen (die vinger is altijd makkelijker dan de vinger op het eigen lijf gericht).

Vergeven kan wellicht niet, maar de strijdbijl begraven misschien wel. Het moet ergens stoppen. Voor er echt bloed gaat vloeien!

ik heb dit bericht niet overgelezen...dus excuus voor typfouten en dergelijke.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:40

Voor Miss Petit:
Ik denk ook niet dat het uitgesproken kan worden.
En bokt is eigenlijk vrije tijd (normaal toch wel mensen Knipoog ) en daarin doe je zaken die je zelf wil doen. Je kan niemand verplichten, gelukkig maar...
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 08-03-04 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:42

Miss_Petit schreef:

Maar Bart vraagt nu o het allemaal uitgesproken kan worden, en op deze manier gebeurd dat dan dus niet.

Volgens mij schiet je met al dit heen en weer geroep helemaal niets op.
Of denken we nu dat het als straks alles wel uitgesproken is, de lieve vrede weer terugkeert?
Het enige wat je nu bereikt is dat mensen nu nog meer "voer" hebben om tegen elkaar te gebruiken.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:42

Anya top reactie!

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:43

essie79"]
[quote="Miss_Petit schreef:

Volgens mij schiet je met al dit heen en weer geroep helemaal niets op.
Of denken we nu dat het als straks alles wel uitgesproken is, de lieve vrede weer terugkeert?
Het enige wat je nu bereikt is dat mensen nu nog meer "voer" hebben om tegen elkaar te gebruiken.
[/quote]

Niet uitgesproken, zoals Anya zo goed zei:

"Vergeven kan wellicht niet, maar de strijdbijl begraven misschien wel"
Laatst bijgewerkt door Miss_Petit op 08-03-04 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:43

CGJ12 schreef:
Oh ja,............. degene die nu nog niet begrijpt wat die twee kampen nu eigenlijk behelzen (beetje te zwart-wit gesteld trouwens) heeft totaal geen verstand van een paard

Alsof dit gezeik hier nog met paarden te maken heeft... Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:44

Zo, Anna heeft tegenwoordig iets beters te doen? Normaal gesproken heeft Anna plenty tijd om bokt vol te typen met verhalen die in zijn straatje passen. De radiostilte van dit moment is misschien niet zo handig. Het met opzet buiten deze discussie blijven is ook een vorm van een signaal afgeven in mijn ogen. Zeker als er dat door anderen genoemd wordt dat Anna "iets beters" te doen heeft, dat geeft dus al een vrij negatieve klank mee.
Dus Zannekin en Pipo, jullie doen het imago van Anna42 geen goed met deze opmerkingen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:46

Ik heb ook eigenlijk wel wat beters te doen, lovely.
Iedereen hoop ik?
Kwestie van kostbare tijd verspillen....

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:49

Ook daar zijn de meningen breed over verdeeld Zannekin, lijkt het.

De een ziet Bokt als een nuttig tijdbedrijf, leerzaam, open voor discussie, de ander als kostbare tijd verspillen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:53

Miss_Petit schreef:
De een ziet Bokt als een nuttig tijdbedrijf, leerzaam, open voor discussie, ...

Dan heb je een probleem, denk ik.
Bokt is geen objectief gebeuren. Je kan je tijd veel beter gebruiken met zaken op te zoeken over fokkerij, boeken te lezen, naar lezingen te gaan en met mensen in real life te gaan praten die al wat bereikt hebben.

Hier krijg je een sterk gefilterde subjectieve mening waar veel flagrante onwaarheden inzitten.
Dat is net wat het gevaar is. Iedereen kan hier als grote fokker overkomen, maar misschien zijn het eigenlijk klavierfokkers.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:54

Klavierfokkers zijn?

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:55

Mensen die eigenlijk enkel virtueel op de computer bokken, euh fokken. Knipoog

Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat de rest geen mening mag hebben. Maar er ligt wel het gevaar dat een aantal mensen veel gaan geloven wat compleet verkeerd is....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:00

Lovely schreef:
Ah ja, maar Troef bounced back en bokt weer vrolijk mee, toch?

Dat is dus ook iets wat mij enorm verbaasd. Hoe is het mogelijk dat daar geen aktie op ondernomen wordt??

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:02

Wellicht om dat nog niet voor iedereen geheel duidelijk is wie Troef dan is. Bijvoorbeeld om dat hier geen meldingen over worden gedaan naar Moderators of Beheer.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:02

misschien is hij ingebonden. Daarbij vonden velen het zonde dat Troef nu geen duit meer in het zakje kon doen m.b.t. de fokkerij. Hij heeft toch aangetoond er meer van af te weten dan de gemiddelde bokker (incl. moi).

Domme vraag misschien, maar wat is eigenlijk een klavier fokker?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:03

ThePast03"]
[quote="Lovely schreef:
Ah ja, maar Troef bounced back en bokt weer vrolijk mee, toch?

Dat is dus ook iets wat mij enorm verbaasd. Hoe is het mogelijk dat daar geen aktie op ondernomen wordt??
[/quote]

Waarschijnlijk omdat zijn bijdragen van visie, kennis en fokkerijdiepgang getuigen, die hier node gemist wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:04

Anya"]

Zoals gezegd, ik ken Sarabande toevallig van het topic plussies op huiskamer en ik heb daar tot nog toe niets gemerkt van gestook of scheldpb's of iets dergelijks. Niet over Pipo en niet over de mensen van fokkerij. Ook van Pipo heb ik geen negatieve berichten over Sarabande gehad..
[/quote]

Waarom kreeg ik dan pbs toen ik op plussies reageerde? En waarom werd het hele plussies kamp ingelicht over de ruzie tussen mij en Sarabande?

[quote="Anya"]
Zo speelt er al een hele tijd een verhaal over Gibraldifan... Pipo heeft een beeld overgehouden aan die tijd en Sarabande ook. Sarabande geeft aan dat hetgeen Pipo zegt niet klopt, Pipo geeft aan dat hetgeen Sarabande zegt niet klopt. Beiden blijven bij hun standpunt. .
[/quote]

Wat ik al eerder zei zolang beiden geen fouten durven toe te geven en een partij zelfs alles ontkent zul je dit nooit kunnen uitpraten.

[quote="Anya"]
Overigens is Sarabande ervan overtuigd dat jij niet zoiets naars over haar dode veulentje zou hebben gezegd Pipo. Dat is dus weer zo'n zichzelf in stand houdende rotopmerking die op zeker moment gaat circuleren. En meer kapot maakt dan ons allemaal lief is...
[/quote]

Deze uitspraak heeft ze anders wel gedaan naar iemand toe! Terwijl ik dat NOOIt heb gezegd. En het uberhaupt niet in mijn hoofd haal om dit soort ordinaire uitspraken te doen.

[quote="Anya schreef:
Daaraan maakt bijna iedereen zich schuldig hier.. vaak onder het motto van een grapje..Sarabande doet het, maar jij zeker ook Pipo, CGJ, Anna, Ceasario, Greetje etcetera... (in willekeurige volgorde en zeker niet compleet).

Ik ontken ook niet dat ik dat soort uitspraken niet doe. Maar het is inmiddels ook mede door dit topic wel bekend geworden dat Sarabande en consorten veelvoudig meerdere mensen bestoken met pbs die niet voor herhaling vatbaar zijn. Maar Sarabande steekt der kop in het zand. Zoals gewoonlijk............

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:05

ergens ben ik nog een reaktie tegengekomen, dat Pipo schijnheilig zou zijn, daar ben ik het dus compleet mee oneens. Ze is eerder een flapuit, dan een schijnheilig persoon.
Maar dat is mijn visie, die wilde ik hier toch even neerzetten Haha!