Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
carika schreef:Als je alleen zoekt wat iedereen wil, dan betaal je de hoofdprijs….dat was altijd al zo.
Kwpn’er van de 1.65 kan toch ook prima? Tenminste als je overweegt een haflinger van 1.50 te kopen, dan hoef je toch niet perse een 1.70 kwpner?!
Nessie schreef:Paarden en Haflingers dus ook zijn allemaal duurder geworden. Ik verkocht jaren geleden mijn (erg knappe) Haflingerruin voor 3K, M dressuur met winst en kon ook een aardige sprong maken. Tegenwoordig liggen de prijzen veel hoger. Prijzen van 8-10K zie ik ook vaker voorbij komen en ach.. Waarom moesten ze zoveel minder kosten dan sportpony’s? Je komt er echt prima mee in de allround sport
Nu heb ik alleen nog een Haflinger van 22 die tot haar dood blijft en zou daarna niet per se nog een Haflinger willen.
J30d schreef:carika schreef:Als je alleen zoekt wat iedereen wil, dan betaal je de hoofdprijs….dat was altijd al zo.
Kwpn’er van de 1.65 kan toch ook prima? Tenminste als je overweegt een haflinger van 1.50 te kopen, dan hoef je toch niet perse een 1.70 kwpner?!
Klopt maar maar voor het beeld vind ik een 1,70 mooier rijd nu kwpn van 1,65. En dan alsnog een allround kwpn die gezond is kost simpelweg ook minimaal 15k dat vind ik best aan de prijs. Vooral een paard waar ik geen wedstrijd ambities bij heb.
Ellen_ov schreef:Kan hij (alleen) op de trailer?
Kan hij ook alleen op buitenrit?
Verder ga ik met J30d mee; al vind ik 5000€ wel max. Omdat hij zijn leeftijd niet meer mee heeft.
Dees schreef:Als je voor sport gaat, wil je geen 15 jarige.
Zo'n dier komt bij een recreatieve ruiter terecht. 2,5 is te weinig, 5 is teveel. Vraag 4.250 en zie wat er op je afkomt.
Dat "niet voor beginners" is zo'n uitgeholde kreet. Beschrijf waarom niet.