Herkeuring Painted Black e.a.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:49

KWPN schreef:
Voor de herkeuring is de volgende Gelderse hengst opgegeven:
933 (Parcival X Satelliet)

Ben benieuwd of ze hem op dieet hebben gezet, hij was echt in overconditie (lees zeker 100 kg te zwaar Knipoog ).

Nostalgist__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:47

MissHIS"]
[quote="Dickie"][quote="MissHIS schreef:
Ohh je bedoelt in verband met die ijzeren balk en dat jachtgeweer die ik achterin de auto heb liggen? Schijnheilig

In welke volgorde wilde je die gaan gebruiken dan?? *LOL*
[/quote]

Ik wil daar niet teveel over gaan nadenken, want dan wordt het helemaaaal lastig vrijdag om de achterbak dicht te houden!
[/quote]

Jajaaa Verward
Wat wel interresant is om te weten is de reden waarom ze hem eventueel wel aan gaan wijzen.
Het is namelijk niet zo dat de hengst zich onder Anky verbeterd heeft,het is ook nog eens hetzelfde paard als een jaar, 2 jaar en 3 jaar geleden, hij heeft ook nog dezelfde bloedlijn als destijds dus moet er wel een heeeeeeel verassende reden Verward opgegeven worden waarom hij nu ineens wel goed zou zijn.
Dus mocht het zover komen Misshiss, geen jachtgeweer maar een vragenvuur. OK dan!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:57

Hengst wordt gewoon ggk, Sjef heeft vooraf wel garanties gekregen, gaat heus niet een tweede keer af. Het KWPN heeft Anky nodig en omgekeerd.
Je denkt toch niet als Rosie Anky belt voor weer een inhoudelijke bijdrage voor IDS, dat het daar dan niet even over gaat??

Nostalgist__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:58

Waarom dan 1e keer (met A&S) niet gekeurd?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:02

Ik ben benieuwd naar Montreal.
Het gaat vrijdag een spannende dag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:02

Excuseme schreef:
Je denkt toch niet als Rosie Anky belt voor weer een inhoudelijke bijdrage voor IDS, dat het daar dan niet even over gaat??

Zo inhoudelijk vind ik die stukjes niet altijd.
Ik heb haar serieus van haar gelezen dat ze het maar vreemd vind dat een hengst op de HK normaal moet kunnen stappen gezien de drukte en de spanning.
Kijk dat zij wereldkampioene is geworden met een paard met niet echt de beste stap heeft wil niet zeggen dat je het daarom maar niet hoeft te beoordelen.
Heb me er echt over verbaasd.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:04

Volgens mij gaat het meestal alleen om de juiste mensen te kennen.
Vind het wel verdacht dat Obelisk Tchaikovsky en zelfs Paganini zijn ggk omdat die zo lekker piaffeert en passageert, dit zegt volgens mij meer over degene die er op zit volgens mij .....
Overigens allen in eigendom van fam. Rutten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:05

Hoeveel nakomelingen heeft PB inmiddels? En zijn die al gezien door het KWPN?

Want dat lijkt mij de enige reden om de hengst eventueel goed te keuren voor het KWPN. Alle andere redenen dat ze plat gaan voor de nationale vedette is natuurlijk grote onzin, en mocht dit zo zijn dan lijkt mij niet dat we dit serieus moeten nemen.

Nostalgist__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:10

Excuseme schreef:
Het KWPN heeft Anky nodig en omgekeerd.

Boos! De grootste (denk)fout die gemaakt wordt Boos!

Zoals eerder al gezegd het KWPN kan en mag de oren niet laten hangen naar de nationale vedettes. De afhankelijkheid wordt zwaar overschat. Dames hebben genoeg verdiend aan publiciteit en centjes, allemaal dankzij ons nationale stamboek en haar aanhang Lachen
Laatst bijgewerkt door Nostalgist__ op 18-02-04 23:13, in het totaal 3 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:11

Magique schreef:
Volgens mij gaat het meestal alleen om de juiste mensen te kennen.
Vind het wel verdacht dat Obelisk Tchaikovsky en zelfs Paganini zijn ggk omdat die zo lekker piaffeert en passageert, dit zegt volgens mij meer over degene die er op zit volgens mij .....
Overigens allen in eigendom van fam. Rutten

Volgens mij vergeet je Montecristo, allemaal alleen maar goedgekeurd omdat ze niet alleen van Rutten zijn, maar ook door hem gefokt .
Waarop baseer je die onzin als ik vragen mag

Nostalgist__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:14

sarabande schreef:
Waarop baseer je die onzin als ik vragen mag

Men kan alleen discussieren als men ervan uitgaat dat de discussiegenoot wel eens gelijk kan hebben of iets dergelijks Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:15

Nostalgist__"]
[quote="Excuseme schreef:

Zoals eerder al gezegd het KWPN kan en mag de oren niet laten hangen naar de nationale vedettes. De afhankelijkheid wordt zwaar overschat. Dames hebben genoeg verdiend aan publiciteit en centjes, allemaal dankzij ons nationale stamboek en haar aanhang Lachen
[/quote]

Hamoen heeft zijn punt gemaakt enkele maanden geleden. Hij heeft duidelijk gemaakt dat het kwpn NIET plat gaat onder de druk van de nationale vedette!

En ik kan alleen maar hopen dat die lijn vastgehouden word door Dorrestein en consorten.

Beleid en standpunten moeten duidelijk zijn lijkt mij. Als ze nu PB goedkeuren en dan zonder goed argument ( nakomelingen) doen dan lijkt me dit echt een hele rare zaak worden.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:17

gewoon kijken en vergelijken, alleen het feit dat 2 hengsten uit dezelfde moeder worden ggk vind ik al zeer discutabel, zie de meerwaarde niet, jij misschien.
Paganini is ggk omdat hij veel aanleg heeft voor piaffe en passage anders had hij eerder ggk geweest, dat heeft painted ook. Dus niet meten met 2 maten ....

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:19

Citaat:
Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben

Geldt voor iedereen behalve voor jou SaraB Huilen Verward

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:26

Pipo"]
[quote="Nostalgist__"][quote="Excuseme schreef:

[/quote]

Hamoen heeft zijn punt gemaakt enkele maanden geleden. Hij heeft duidelijk gemaakt dat het kwpn NIET plat gaat onder de druk van de nationale vedette!

En ik kan alleen maar hopen dat die lijn vastgehouden word door Dorrestein en consorten.

Beleid en standpunten moeten duidelijk zijn lijkt mij. Als ze nu PB goedkeuren en dan zonder goed argument ( nakomelingen) doen dan lijkt me dit echt een hele rare zaak worden.
[/quote]

KWPN Commentaar vrijdagavond:

Ook de hengst PB werd voor de herkeuring gepresenteerd. Waren er bij zijn eerste optreden wat twijfels gerezen, vandaag liet de hengst zich van zijn beste kant zien en demonstreerde ontegenzeggelijk zijn kwaliteiten. Hij verdiende dus ook een ticket naar Ermelo. Commentaar van de jury: Ach, als je kijkt wat we elk jaar, ook aan waardeloos spul,naar Ermelo sturen, dan mag deze er ook nog wel bij. Haha!

(laatste is grapje hoor, niet kwaad worden)

Nostalgist__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:32

Excuseme schreef:

Ook de hengst PB werd voor de herkeuring gepresenteerd. Waren er bij zijn eerste optreden wat twijfels gerezen, vandaag liet de hengst zich van zijn beste kant zien en demonstreerde ontegenzeggelijk zijn kwaliteiten.

Jaja, dit zal geen vragen oproepen Verward
1. hengst had onder hp al laten zien wat de ontegenzeggelijke sportkwaliteiten zijn
2. Een keuring voor een dergelijk geval mag niet gebaseerd zijn op een momentopname, zoals eventueel hypothetisch hierboven gesuggereerd

Dus afwachten op de grootramige, rassige, met veel afdruk bewegende nakomelingen in de PAVO cup Bloos Komt het daarna nog allemaal goed Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:35

Excuseme schreef:

Ook de hengst PB werd voor de herkeuring gepresenteerd. Waren er bij zijn eerste optreden wat twijfels gerezen, vandaag liet de hengst zich van zijn beste kant zien en demonstreerde ontegenzeggelijk zijn kwaliteiten. Hij verdiende dus ook een ticket naar Ermelo. Commentaar van de jury: Ach, als je kijkt wat we elk jaar, ook aan waardeloos spul,naar Ermelo sturen, dan mag deze er ook nog wel bij. Haha!

(laatste is grapje hoor, niet kwaad worden)

Haha!:D:D

Word niet boos, vind het wel grappig.

Tja we zullen het zien vrijdag! Die hengst is al zovaak naar huis gestuurd. Dat ik werkelijk niet begrijp dat ie weer komt.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:36

De aanhouder wint he, denk ik ook vaak Knipoog

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:45

chantal1 schreef:
De aanhouder wint he, denk ik ook vaak Knipoog
Spreekwoorden zijn onstaan uit een waarheid en ook nu worden ze nog steeds vaak gebruikt en vaak kloppen ze ook nog..... Bloos!
Weet niet of ik er in dit geval zo blij mee ben. Ben heel benieuwd of de aanhouders dit keer zullen winnen. Cool

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:45

Laten we hopen deze niet en zowel dan ben ik érg benieuwd naar de reden..

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:47

DeesDeBest schreef:
Laten we hopen deze niet en zowel dan ben ik érg benieuwd naar de reden..

De mensen zijn zo creatief dat ze wel weer een of ander banketstaaf verhaal zullen verkopen. Daar verzinnen ze iig vast wel wat op. Heb een donkerbruin vermoeden dat het op basis van sportprestaties zal zijn

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:51

eerlijk gezegd snap ik die negatieve publiciteit rond pB niet zo ...
Paganini wordt er aan alle kanten afgereden door Painted en Paganini wordt ggk wegens succesvol in sport en aanleg voor zwaardere oefeningen ........

van site KWPN:
Citaat:
KWPN
16-04-2003: Paganini bij herkeuring ingeschreven

De zesjarige dressuurhengst Paganini (Havidoff x Bea ster van Statuar) is voor aanvang van de tussenbeoordeling door de herkeuringscommissie (Cor Moors, Marjan Dorresteijn en Harry Derks) goedgekeurd voor de KWPN-fokkerij.
Eigenaar Jo Rutten had herkeuring aangevraagd nadat Paganini na het verkort onderzoek niet in het stamboek werd ingeschreven. De herkeuringcommissie onderkent het feit dat de hengst meer souplesse zou moeten hebben,
doch motiveerde de goedkeuring van Paganini met de redenen dat de hengst aanleg heeft voor de zwaardere oefeningen, kracht heeft in het achterbeen en zich tussen zijn leeftijdsgenoten onderscheid in de wedstrijdsport.

Paganini is een hengst met ruim voldoende aanleg als dressuurpaard en geeft zijn ruiter daarbij een ruim voldoende gevoel. Als springpaard heeft Paganini een matige aanleg een geeft zijn ruiter daarbij een matig gevoel.
De volledige rapportage zal in mei in In de Strengen worden gepubliceerd.

Is toch meten met 2 maten ..... ????
Laatst bijgewerkt door Magique op 18-02-04 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:54

Magique graag antwoord op de vorige vraag of de beschuldiging weerleggen.
En heb je Paganini en PB wel eens naast elkaar gezien, dat zou heel verhelderend zijn.

Nostalgist__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 23:54

Magique schreef:
eerlijk gezegd snap ik die negatieve publiciteit rond pB niet zo ...
Paganini wordt er aan alle kanten afgereden door Painted en Paganini wordt ggk wegens succesvol in sport en aanleg voor zwaardere oefeningen ........
Is toch meten met 2 maten ..... ????

Misschien niet helemaal aangezien een Paganini een heel ander type hengst is, met tevens een andere bloedopbouw en merrielijn.
Voor fokkerij niet te onderschatten factoren.
een Havidoff zoon was schijnbaar gewenst.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 00:01

sarabande schreef:
Magique graag antwoord op de vorige vraag of de beschuldiging weerleggen.
En heb je Paganini en PB wel eens naast elkaar gezien, dat zou heel verhelderend zijn.

u vraagt wij antwoorden Verward