Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xPenny schreef:Zangersheide heeft enkel hengstenkeuringen (voor goed te laten keuren deksport). En geloof dat dit alleen in Frankrijk en bij hun zelf is, weet dit even niet zeker omdat ik enkel fok en niet aan de hengstenkeuringen deelneem.
Ze doen niet aan merrie of veulenkeuringen. Enkel de selecties veulens voor de veilingen die plaatsvinden tijdens het grote evenement op het Z.
Je mag alleen een veulen inschrijven bij het Z wanneer de hengst ook ggk is bij het Z, of merrie Z ingeschreven is.
Sommige Kwpn’ers zijn tevens ook ggk Z hengsten inderdaad.
Ketaki schreef:Ja wij kijken voor onze fokmerrie ook meer richting zangersheide hengsten.
Daar letten ze namelijk ook veel meer op sport en prestatie van de moeder.
Adjepatatje8 schreef:Panenka de Kalvarie al op je lijstje staan?
Cioccolato schreef:Hoezo niet blij met je keuze?
Daantj__ schreef:Cioccolato schreef:Hoezo niet blij met je keuze?
Ik heb een merrie die nogal ouderwets/grof/rond gebouwd is. Er zit wel bloed in maar dat toont ze niet. Ik zou dus het liefst een wat chiquer/moderner/verfijnde nakomeling zien. Nu heb ik mooie nakomelingen gezien van Cohinoor. Maar zelf is hij ook best grof/rond gebouwd. Had hem nooit live gezien. Pas nadat mijn merrie drachtig was. En daar schrok ik toch een beetje van hoe grof die nog was qua bouw. Maar goed we zien het wel wat eruit komt.
We hebben trouwens haar eerst 2 rondes drachtig proberen te krijgen van Etoulon voordat we overgestapt zijn naar Cohinoor. Daar wilde ze helaas niet drachtig van worden. 3 jaar geleden een heel seizoen geprobeerd dus die maar opgegeven.
Maar ik sta altijd open voor leuke hengsten. Die een beetje mooie/moderne type doorgeven. En qua springen een goede techniek (vooral) achterhand) en vermogen heeft/geeft. Dus tips mogen altijd.
Firegirl schreef:High Shutterfly geeft alleen maar mooie types, weet niet of dit bloed bij jouw merrie past. Hij doet het zelf ook fijn in de sport.