Hopelijk komen er wat standfoto's bij die ik kan posten. Ik ben benieuwd hoeveel Joy nog gaat groeien, maar dat ze bepaald geen laatbloeier is, is wel duidelijk
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Gimme_Spurs schreef:Ja want wat ís eigenlijk de rasstandaard van de quarter? Want de aqha heeft dat natuurlijk heel mooi opgeschreven, maar klopt dat nog wel met überhaupt de tweedeling die je ziet binnen de quarters?
Bij honden mag je -meen ik- al na 4 generaties van een nieuw ras spreken. Bij de Quarter hebben ze er -meen ik- 1940 voor gekozen
Ze hebben een paar stempelhengsten genomen die aan de standaard voldeden en de foundation Quarter was geboren 

quarterH schreef:...
En mbt de 'te dikke Quarters' discussie. Het is een ander ras en dat kun je niet met elkaar vergelijker.
Een hazewindhond hoort ook dunner te zijn dan bv een bullterrier, daar verwachten we toch ook niet van dat ze allemaal even dik/dun zijn... De quarter is in deze meer de bullterrier, en het dressuur/springpaard meer de windhond...

Maar als je in luilekkerland woont, is het moeilijk ze meer in conditie te krijgen. Ze zouden gewoon veel meer moeten werken. 

. Richting de winter zullen er wel weer wat kilo's af gaan. Hoorde van haar fokster dat haar mama ook de neiging heeft snel aan te zetten, dus ik ga daar met voeren (als ze uitgegroeid is en in het werk staat) zeker op letten.
. Maar die maaaanen!