Wat leuk om allemaal andere Glamourdale nakomelingen te zien! Zie in sommigen ook veel herkenbaars.
Ik ben sinds ruim een maand eigenaresse van een donkere kleine 5 jarige merrie, glamourdale x olivi x Gribaldi
Vorig jaar zadelmak gemaakt en dit jaar opgepakt.
nijnthju
Geplaatst: 09-09-24 12:45
Mijn Glamourdale staat inmiddels thuis op de boerderij. Zo blij mee dat ze nu thuis staat! Ze vindt t wel spannend maar is ontzettend dapper. Ze went snel aan alle machines en geluiden. Ik heb 5,5 maand niet met haar gereden door mijn zwangerschap, maar vanmorgen het eerste ritje weer gemaakt. Dat was genieten!
Sjaad
Geplaatst: 06-03-25 08:42
Hey,
Hoe gaat het met jullie Glamourdales?
Ik ben toch al een tijd met mijn merrie aan het puzzelen en gaat nog niet hoe ik het wil. Zo veel snel opgebouwde spanning en deze niet goed tot niet afvloeien. Zijn er al meer paarden hier in het topic echt intensief aan het werk? Ik zag dat er ook al een paar paarden uitgebracht worden.
Hier geen problemen met opbouwende spanning die niet goed af te vloeien is. Wel een vervelend probleem. Ik heb wel dat ze heet wordt in het werk als ze goed is losgewerkt en dan heel erg vooruit gaat denken over wat we gaan doen. Klein beetje naar binnen zitten en we doen travers en na het losrijden nog rechtuit stappen bestaat niet meer haha.
We hebben er wel een hele tijd tussenuit gelegen. Begin vorig jaar stond ons M1 debuut op de planning maar dat ging niet door. Ze kreeg een bult op het hoofd en dit bleek een enorme, voorhoofdsholte vullende cyste in de linkerholte en in de rechterholte een enorme bacteriële infectie. Ze heeft dan ook 1.5 week op de kliniek gestaan met 2 drains in het hoofd na een vrij zware (gelukkig wel staande) operatie. Ze heeft best wat tijd nodig gehad om ervan bij te komen, heel de zomer heeft ze eigenlijk stil gestaan en sinds september zijn we eigenlijk pas weer aan het opbouwen gegaan. Nu is ze weer op niveau maar ben ik zwanger dus heb ik mijn startpas voorlopig opgezegd.
Jee dat is ook een heftig verhaal Dunkeedoo. Hopelijk nu weer alles oke met je paard. Niet niks allemaal zo te lezen... Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Sjaad nu is alles inderdaad weer goed en ze loopt er fantastisch bij. Is vrolijk, heeft zin om wat te doen dus mij hoor je niet klagen.
Hopen dat met die van jou snel het kwartje valt en je de spanning kan laten afvloeien. Knap is ze wel!
nijnthju
Geplaatst: 06-03-25 22:04
Hier gaat het goed! De basis zit er eindelijk goed in en het rijden begint ergens op te lijken haha. De paarden zijn afgelopen zomer aan huis komen te staan en daar zijn ze beide erg van opgeknapt. Mijn Glamourdale wordt 5 en is nog een behoorlijke slungel. Ze schiet nu eindelijk de hoogte in. Toen ik haar kocht was ze maar 1.62 en leek het net een twenter. Hopelijk krijgt ze straks ook wat body.