Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Himyar schreef:JoSav, bedankt dat je de moeite hebt genomen een lang relaas te schrijven. Ik weet dat veel mensen er zo over denken en ik zelf ook voor een gedeelte. Echter gaat mij het om de extreme negativiteit van sommige mensen t.o.v. volbloed. Volbloedgenen nu en in het verleden. Ze zijn zogenaamd allemaal niet te hanteren, vreselijk overbouwd, nauwelijks te rijden, vallen bij een zuchtje wind uit elkaar, etc, etc. En ik ben van mening dat er toch nuttige halfbloeden kunnen worden gefokt voor sport of anders voor de fokkerij. Daarover verschillen we van mening.
hoogendroog schreef:Laudanum en Arlequin zijn ruim voorhanden in de springpopulatie, dus om daar nu van bloedspreiding te spreken, lijkt mij niet op zijn plaats. Neemt niet weg dat het razend interessante hengst is, die zich gister weer goed liet zien en in ieder geval zeer positief opviel tussen het niet zo best springende jonge legioen (met slechts een handjevol echte springpaarden).
hoogendroog schreef:Arlequin is de vader van (Nur) Zeus, en de is wijd verspreid. Laudanum zit achter menig Frans gefokt springpaard, welke we hier ook hebben ingezet. Quickstar is bijv. Vleut.
Himyar schreef:Leuk verhaal. KWPN zag niet zoveel in dat paard. In de paardenwereld zijn zaken nooit zwart wit en clear cut.
Overigens heeft Karel de Lange een hekel aan het lange voorbeen van veel hedendaagse dressuurpaarden.
Citaat:Helaas hebben de huidige rijpaarden veel te veel invloeden van het volledig op de voorhandgebouwd en op de voorhandgaand Engelse Volbloed ondergaan waardoor deze op de kopstaande racemodellen niet in balans kunnen gaan en met geen mogelijkheid in balans te rijden zijn. Het diepste punt ligt bij deze paarden altijd tussen de voorbenen en niet in het midden van de romp. Bovendien ontbreekt de dalende achterhand in het skeletmechaniek bij deze paarden.
hoogendroog schreef:Omdat iemand nu gezegd heeft dat Snowbound een niet zo'n beste springtechniek had, ga je maar weer zeggen dat men vindt dat alle volbloeden een slechte springtechniek hebben. Lezen, begrijpend lezen...
Himyar schreef:In ieder geval zal er dan wel weer iets anders mis mee zijn, want men zal niet 1 volbloed of 50-99% volbloed echt goed vinden. Bij de 50-99% volbloed zal men zeggen dat al het goede van de niet volbloed genen komt. I know the drill ondertussen, dat is het probleem. Je hoort altijd alleen maar (de) negatieve zaken van veel mensen. Veel mensen willen om de een of andere reden volbloed genen nooit de geringste credit geven.
Als je het hebt over Lauries Crusador dan zijn het gelijk allemaal duikboten. Of ze het nou wel of niet zijn.
hoogendroog schreef:Himyar schreef:Overigens heeft Karel de Lange een hekel aan het lange voorbeen van veel hedendaagse dressuurpaarden.
Ik dacht dat we het over volbloeden hadden?
Brainless schreef:Himyar schreef:In ieder geval zal er dan wel weer iets anders mis mee zijn, want men zal niet 1 volbloed of 50-99% volbloed echt goed vinden. Bij de 50-99% volbloed zal men zeggen dat al het goede van de niet volbloed genen komt. I know the drill ondertussen, dat is het probleem. Je hoort altijd alleen maar (de) negatieve zaken van veel mensen. Veel mensen willen om de een of andere reden volbloed genen nooit de geringste credit geven.
Als je het hebt over Lauries Crusador dan zijn het gelijk allemaal duikboten. Of ze het nou wel of niet zijn.
TS
Je kunt wel elke x zeggen;
Men vindt; mensen zeggen, Veel mensen willen....
Maar hier op goed bedoelde reacties op jou, reageer je niet.
Althans; alleen met; Ja maar "anderen" zeggen......
Zo kun je niet discussiëren.
Ik kan niet beantwoorden waarom sommige mensen iets zeggen; alleen wat ik ervan vind.
Ik kan alleen maar zeggen:
Ik heb nog niet gehoord dat mensen de nakomelingen van LC beroerd vinden.
Elke hengst heeft positieve en negatieve dingen die hij door geeft.
Zo zijn er ook hengsten die je niet moet gebruiken als je bv een merrie hebt met korte hals (omdat die hengst dat niet zal verbeteren; eerder verslechteren).
Merries met een weke bovenlijn zijn meestal niet geschikt voor een hengst met dezelfde bovenlijn.
LC gaf zeer goede veulen op merries met een wat sterkere rug/achterhand.
Hij heeft honderden goede sportpaarden geleverd.
Maar zoals ik al zij; bij elke hengst past een bepaald type merrie en dat geldt zeker ook voor EV hengsten.