Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Silly1972 schreef:Ik kijk nog niet eens zo naar de kosten, maar ik heb mijn veulen bij het Nrps ingeschreven omdat ik van de persoonlijke aanpak hou, het kleinschalige.
Kwpn vind ik gewoon te groot, te massaal te onpersoonlijk.
Maar dat is mijn bescheiden mening voor een eenmalige fok
Toen ik mijn merrie kocht heb ik alleen naar bouw beweging en prestaties van de afstamming gekeken, niet naar waar ze ingeschreven stond.
Dees schreef:Wat een onzin, Jan. Dat jij daar in wilt geloven, moet je zelf weten. Maar ga het niet lopen verkondigen als 'de grote waarheid'. Er zijn meer wegen die 'naar Rome leiden' en waar 'Rome' eigenlijk voor staat is al helemaal geen vaststaand gegeven.
Fok een leuk paard, geniet van wat het is en wat jij er mee kunt en je doet het goed.
Een stamboek is een registratiekantoor en niets meer dan dat. Al is het soms, met een beetje mazzel ook nog een leuke vereniging van mensen, zodat je samen van je hobby kunt genieten.
juval schreef:Ik ben niet op zoek naar een gezelligheidsvereniging, maar inderdaad een registratie kantoor. Na de registratie ga ik het lidmaatschap weer opzeggen. Keuringen heb ik sowieso geen interesse in.
Als de hengstenhouder graag zou willen dat we naar een nakomelingenkeuring gaan misschien wel.
Waarde is betrekkelijk... ik hoop een leuke recreatie ruin te hebben gefokt... hoe die uitgroeit is altijd afwachten.
Ik had geen commerciële motieven bij het fokken van dit veulen.