Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
inochiyo schreef:Lisaapee schreef:Vervelend dat je niet 'gekregen' hebt wat je verwacht had TS!
Lijkt me ook echt naar om achter zoiets te komen.
Hopelijk kan het dekstation de fout achterhalen en kunnen ze meedenken in een oplossing.
Over het Fries x KWPN gedeelte wil ik nog wel zeggen dat het héél erg kan verschillen wat er uit komt/ hoe ze uitgroeien.
Zelf heb ik ook deze kruising, een luxe smalle pony van 1.55 (zie profiel).
Helaas weet je nooit van te voren hoe ze uitgroeien. Mijn pony was juist gefokt als paard....
Troost je, voor de rest van de wereld is dat een paard hoor, enkel in Nederland niet
Calanddra schreef:Ik vind het toch best een grove fout, tuurlijk het is mensenwerk, maar of een merrie geinsemineerd wordt met een arabier of een fries is toch wel een heel groot verschil voor de uitkomst. En dan had dit veulen ook nog eens een speciale betekenis om meerdere redenen.
Fouten maken is menselijk, maar met zulk werk vind ik dat daar niet te makkelijk over na gedacht mag worden. Zoiets zou 3 dubbel gecheckt moeten worden op zn minst.
Fokkers stoppen er tijd en energie in om een goede combinatie te vinden van merrie-hengst. En dan wordt er zo'n grove fout gemaakt, ja sorry blijft mensenwerk kan gebeuren??
matasja schreef:Zou een systeem moeten zijn zoals wij in de zorg werken. 1 pakt het en sticker erop, vervolgens checkt een 2de collega het voordat er iets gegeven word. Wij moeten dit nu zo doen met bv morfine, insuline en bloedverdunners.
Zou beter werken om dit soort fouten tegen te gaan.
Dubbele check dus voor het ingespotem word, desnoods door een derde persoon ingespoten na controle van rietje en chipnr van merrie...
Calanddra schreef:Fokkers stoppen er tijd en energie in om een goede combinatie te vinden van merrie-hengst. En dan wordt er zo'n grove fout gemaakt, ja sorry blijft mensenwerk kan gebeuren??
Authentic schreef:Calanddra schreef:Fokkers stoppen er tijd en energie in om een goede combinatie te vinden van merrie-hengst. En dan wordt er zo'n grove fout gemaakt, ja sorry blijft mensenwerk kan gebeuren??
Wat wil je dan dat het KI-station doet? Op de blote knietjes gaan? Ze bieden een oplossing aan en het is nog altijd een feit dat het ook echt mensenwerk is. Voor mijn idee worden menselijke fouten nauwelijks nog getolereerd. Ik merk dat op mijn werk ook altijd: het gaat nagenoeg altijd goed, maar binnen een groot bedrijf ontkom je er niet aan dat een collega af en toe een fout maakt. Dat gebeurt: we zijn mensen, niemand is perfect. Je hoeft iemand niet te lynchen als diegene een fout maakt. Je kan toegeven dat het resultaat van deze fout hele nare gevolgen heeft, maar zullen we maar geen stenen gaan gooien naar mensen die fouten maken? Dan blijven er zo weinig van ons over.
Het is wel een onwijs leuk ding.
Authentic schreef:Wat is de oplossing precies van het KI-station?Calanddra schreef:Fokkers stoppen er tijd en energie in om een goede combinatie te vinden van merrie-hengst. En dan wordt er zo'n grove fout gemaakt, ja sorry blijft mensenwerk kan gebeuren??
Wat wil je dan dat het KI-station doet? Op de blote knietjes gaan? Ze bieden een oplossing aan en het is nog altijd een feit dat het ook echt mensenwerk is. Voor mijn idee worden menselijke fouten nauwelijks nog getolereerd. Ik merk dat op mijn werk ook altijd: het gaat nagenoeg altijd goed, maar binnen een groot bedrijf ontkom je er niet aan dat een collega af en toe een fout maakt. Dat gebeurt: we zijn mensen, niemand is perfect. Je hoeft iemand niet te lynchen als diegene een fout maakt. Je kan toegeven dat het resultaat van deze fout hele nare gevolgen heeft, maar zullen we maar geen stenen gaan gooien naar mensen die fouten maken? Dan blijven er zo weinig van ons over.
Het is wel een onwijs leuk ding.
terpentijn schreef:Waar is dan een foto van dat dier te zien?
Als er een Fries op gehangen heeft, zaten er dan geen soort van sokjes/sokvorming aan, vraag ik me af, want dat zou bij de oorspronkelijk gewenste deking sowieso niet het geval gewest zijn veronderstel ik?
Hannanas schreef:Wel impulsief. Eerst op marktplaats en nu er weer af.
Calanddra schreef:Het ging mij om de reacties hier, dat het kan gebeuren want het is mensenwerk. Ik lynch niemand en haal ook naar niemamd uit. Maar in het algemeen genomen zou zoiets niet mogen lijkt mij. Kan er dan bijv idd niet gewerkt worden met kleurtjes oid? Of iig een manier waarop er (duidelijk) onderscheid gemaakt kan worden tussen de rietjes.
Inseminatie wordt natuurlijk ook vooral in het sportwereldje gedaan en daar wordt flink voor betaald. In dit geval waren er ook nog een speciale betekenissen voor deze dekking. In zulke situaties zijn zulke fouten echt not done in mijn ogen.