Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
haffylover schreef:ik wil wel even dat als ik sommige reacties lees van mensen valt me mond open!!1 beetje respect over ne weer mag wel. Maar andere neer zetten als zielig en onzeker en weet wat allemaal voorbij heb zien komen gaat beetje ver.
Tuurlijk je maakt zelf de keuze om met een koudbloed te starten en das sommige vinden dat ej dan zelf er voor kiest dat je een buiten beentje bent,
ik vind het onzin het zijn tenslotte allemaal paarden met 4 benen een hoofd staart en de ene misschien meer talent dan de ander.
Ik heb zelf ook landelijk gestart voor de lol niet te mind at ik em soms wel een behoorlijk stoorde aan de mense die zich bot vierde op me haflinger omdat die nou eenmaal toen niet zo'n dressuur wonder was. Maar hee voor alles een eerste keer. voor mij ging om de ervaring en lol met je knol.
Maar vind jammer dat de gezellige sfeer die naar mijn persoonlijke ervaring heerst bij de spring ruiter heel anders dan de rivaliserende spanning met dressuur. Wellicht komt omdat nooit hoger als L2 ben gegaan. Maar toch het blijft een bijzondere wereld de dressuur sport.
Maar Vind het jammer dat er altijd gevallen zijn die zich meten op basis van de dikte van hun beurs.
en gelukkig houd niet iedereen van de zelfde paarden
Ayasha schreef:haffylover schreef:ik wil wel even dat als ik sommige reacties lees van mensen valt me mond open!!1 beetje respect over ne weer mag wel. Maar andere neer zetten als zielig en onzeker en weet wat allemaal voorbij heb zien komen gaat beetje ver.
Tuurlijk je maakt zelf de keuze om met een koudbloed te starten en das sommige vinden dat ej dan zelf er voor kiest dat je een buiten beentje bent,
ik vind het onzin het zijn tenslotte allemaal paarden met 4 benen een hoofd staart en de ene misschien meer talent dan de ander.
Ik heb zelf ook landelijk gestart voor de lol niet te mind at ik em soms wel een behoorlijk stoorde aan de mense die zich bot vierde op me haflinger omdat die nou eenmaal toen niet zo'n dressuur wonder was. Maar hee voor alles een eerste keer. voor mij ging om de ervaring en lol met je knol.
Maar vind jammer dat de gezellige sfeer die naar mijn persoonlijke ervaring heerst bij de spring ruiter heel anders dan de rivaliserende spanning met dressuur. Wellicht komt omdat nooit hoger als L2 ben gegaan. Maar toch het blijft een bijzondere wereld de dressuur sport.
Maar Vind het jammer dat er altijd gevallen zijn die zich meten op basis van de dikte van hun beurs.
en gelukkig houd niet iedereen van de zelfde paarden
het punt is dat "koudbloedruiters" buitenbeentjes van zichzelf maken. Denk je dat warmbloed-ruiters nooit k*topmerkingen krijgen? Dat er nooit gepraat wordt of lelijk gekeken wordt naar iemand die maar een simpele warmbloed heeft?
Maar bij koudbloedruiters lijken de tenen een stuk langer te zijn en wordt dat breed uit gemeten.
Ayasha schreef:Dan zeg je "sommige koudbloedruiters" en is dat ook weer opgelost. In dit topic zitten volgens mij meer koudbloedruiters die het niet eens zijn met TS dan die het er wel mee eens zijn.Ja kijk dat er in termen van groepen gesproken wordt houd je toch in dit soort discussies. Je kan moeilijk alle ruiters bij jou in de buurt bij naam gaan noemen.
Terwijl het mij als warmbloed-ruiter echt helemaal niks kan schelen of er nu een boerenpaard voor of na me naar binnen gaat, of een type Totilas. 
Snap je?
Terwijl het mij als warmbloed-ruiter echt helemaal niks kan schelen of er nu een boerenpaard voor of na me naar binnen gaat, of een type Totilas. 
Snap je?
[/qu
Ik start ook met een niet standaard type (geen koudbloed maar een kleintje met een vrij arabisch uiterlijk dus ook een ietwat onpraktische bouw.) maar ik heb werkelijk nooit het idé dat "men" mijn dier als minder ziet. Ja, bij één persoon maar die heeft iets tegen mij persoonlijk (en steekt dat ook niet onder stoelen of banken, daarom dat ik het weet maar goed, da's haar feestje. En die heeft dus eigenlijk niks tegen het paard.
Die noemt hem standaard nogal misprijzend "die pony" terwijl ie in België paard is maar dat is niet eens een ruiter dus dat vind ik vooral en beetje grappig.
Haar dochter die wel rijdt (in mijn proeven) is juist weer heel neutraal.
Dat is een egocentrisch trekje dat van nature in ons allemaal zit; We denken dat we "outstanding" genoeg zijn dat iedereen een mening over ons heeft.
En ja, dat geldt ook voor mezelf.
Terwijl in werkelijkheid, heel veel mensen lang niet zo "opvallen" bij de rest van de wereld als ze zelf denken.

en iemand met een een nog mooier bewegend paard heeft dat nog meer.
maar toen ik eenmaal foutloos was en de barrage volgorde niet wist, riep iedereen de volgorde hindernissen
. Heel behulpzaam en dik applaus bij de prijsuitreiking.
we werden ook altijd gewoon netjes mee ingedeeld naar ons niveau
Is goed voor hun zenuwen als ze e.e.a gewend zijn.
Zelfs de 3.5 jarige die doods en doodsbang hierheen kwam een jaar geleden heeft al het een en ander voor zijn kiezen gekregen. 
Mijkje schreef:Ik heb 1 keer mot gehad met een jury die vond dat ik beter een kar achter mijn paard kon hangen in plaats van dressuur te rijden .... Daar was mijn tinker niet geschikt voor. .
Die zitten er nu eenmaal tussen.