Merriekeuring 2015

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mosh

Re: Merriekeuring 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:59

Wat een leuke Jovibo!

Hier trouwens nog een recentere foto van mijn merrie Her Highness van het voorjaar 2014.
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:22

Lekker hoofdje zit er op :j Mooi kleurtje ook :)

Jentel, gewoon eens even een rondje bellen naar wat fokkers uit de buurt? Wij zitten in een heel andere regio, dus kan je niet helpen..

Mijn 3 jarige gaat over 3 weekjes uit de opfokgroep. Kunnen we beetje beginnen met trainen. Ze is wel goed mak in de hand, dat scheelt al erg veel.
We hebben binnenkort een röntgendag voor de opfok-paarden op de planning staan , dan gaat zij ook gelijk mee. Mijn 2 jarige mag dan ook gelijk, weten we een beetje hoe we er voor staan :)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 16:18

Ik ga denk ik dit jaar mijn merrie ook keuren. Weet iemand of waar je de agenda van keuringen kunt vinden? Op de Kwpn site staat alle info alleen de bijlage van de data is leeg.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 17:14

Staat het niet bij je regio? Dat is voor NH wel het geval. (Regio op KWPN site)

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 18:03

Vandaag toch gelukt om snel een lijntje op te zetten volgens de officieel afstanden.
Het is de 1e keer dat ze een lijntje springt, natuurlijk ben ik wel eerst laag begonnen.
Wat denken jullie?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:20

Ik heb vandaag de mijne voor het eerst met een los bijzetje gelongeerd om te kijken hoe ze reageerde, madam vond het wel prima!

Ben een beetje aan het rondvragen hier in de buurt voor wat betreft keuringsklaar maken, wat de kosten etc zijn....mocht er nog iemand een goede stal weten in de buurt van purmerend(noord-holland) hoor ik het graag :D

Ashley...heb absoluut geen verstand van het vrijspringen en wat ze willen zien op de keuring maar vind het er netjes uit zien hoor.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:25

Ik heb ook geen verstand van springtechniek, maar ik vind het ook prima er uit zien ;)

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:44

CarmUh, je kan eens bij Maarsse in middenbeemster vragen

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:02

knollentuin schreef:

Dankje, die heb ik inmiddels contact mee gehad aangezien dat bij ons om de hoek zit maar vind die vrij prijzig....wil me dus even verder oriënteren wat de mogelijkheden zijn ;)

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:45

Vulina schreef:
Lekker hoofdje zit er op :j Mooi kleurtje ook :)

Jentel, gewoon eens even een rondje bellen naar wat fokkers uit de buurt? Wij zitten in een heel andere regio, dus kan je niet helpen..

Mijn 3 jarige gaat over 3 weekjes uit de opfokgroep. Kunnen we beetje beginnen met trainen. Ze is wel goed mak in de hand, dat scheelt al erg veel.
We hebben binnenkort een röntgendag voor de opfok-paarden op de planning staan , dan gaat zij ook gelijk mee. Mijn 2 jarige mag dan ook gelijk, weten we een beetje hoe we er voor staan :)

Vanaf april is het geloof ik, kan jou 2jr ook gelijk voor de PROK :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:48

Het is nu eenmaal niet goedkoop. Ik woon zelf ook in die regio en heb mijn merrie vorig jaar klaar laten maken door iemand in Brabant, omdat er in NH weinig trainingsstallen zijn die echt van toegevoegde waarde zijn. Dit jaar doe ik het deels zelf en afhankelijk van de resultaten misschien wel weer een periode naar het zuiden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:58

klopt Jovibo, ze mogen ook voor de PROK. Maar onze dierenartsen doen geen PROK keuringen, alleen röntgen voor de verkoop of iets dergelijke. We hebben op stal een dag dat mensen een rontgen keuring mogen doen voor een leuk prijsje, dus dan gaan mijn eigen ook maar mee :)
Heb jij alleen de Vivaldi nog van dat jaar?

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:02

ja die amazing star heb ik verkocht ivb zwangerschap, we hadden er op dat moment te veel.
de vivaldi is inmiddels zadelmak,Keur en drachtig :D

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:03

mooie merrie Mosh :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:09

Ja, zag je in Foudgum met je kindje, je wou mij niet zien geloof ik :P (zat op secretariaat)
Wat fijn dat de Vivaldi zo goed is uitgegroeid! Goede aankoop geweest destijds dus! :)

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:23

eumh ff denken foudgum..... Pony wedstrijd ? heb je niet gezien, sorry had anders heus ff gedag gezegd :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:24

Klopt ja, je was volgens mij met een pony ruitertje mee :)

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:42

was ook niet heel vrolijk, vond de jury nogal vaag commentaar geven op een jong B ruitertje ;)

maar indd die vivaldi was een goede koop destijds, geen spijt van gehad :)
dit was vorig jaar op de CK
Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 10:31

Die is leuk geworden! Ga je haar houden?

Oh dat is jammer.. dat jullie het niet met de jury eens waren. Ik zie eigenlijk weinig van de proeven, dus heb er geen idee van. Weet ook niet welke combinatie bij jou hoorde. Kan er niks zinnigs over zeggen dus...

Is iedereen hier al in training?
Mijn boxen zitten vol... Dus die van mij moet nog even in de opfok blijven. Heb geen zin om haar daar dagelijks uit te halen dus nog maar even wachten! Eind deze maand gaat een paard naar huis, dus dan weer een box vrij...

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:16

mijne longeer ik nu 1x per week, maar dat ik meer omdat ze nogal een karakter heeft dus die moet gewoon leren dat er met haar gewerkt wordt, dus niet zozeer al voor de keuring bezig.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:21

Ashleytjuhh schreef:
Vandaag toch gelukt om snel een lijntje op te zetten volgens de officieel afstanden.
Het is de 1e keer dat ze een lijntje springt, natuurlijk ben ik wel eerst laag begonnen.
Wat denken jullie?
[ Video ]

Je gaat mij niet vertellen dat dit voor de eerste keer is dit filmpje...

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:47

eilander schreef:
Ashleytjuhh schreef:
Wat denken jullie?
[ Video ]

Je gaat mij niet vertellen dat dit voor de eerste keer is dit filmpje...

Jawel een lijntje wel. Onder het zadel
Springt ze af en toe niet hoger als 80cm en ze heeft los al wel vaker gesprongen maar dan 1 sprong.
Dit was ook pas de 2e keer dat ze zo hoog sprong.

Jovibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:04

Carmuh schreef:
knollentuin schreef:

Dankje, die heb ik inmiddels contact mee gehad aangezien dat bij ons om de hoek zit maar vind die vrij prijzig....wil me dus even verder oriënteren wat de mogelijkheden zijn ;)

als je het te prijzig vind, waarom niet zelf doen ?

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:25

Ashleytjuhh schreef:
Wat denken jullie?
[ Video ]

Voor wat ik kan zien,
heeft zij wel mooie technieken.
Vouwt voor mooi op en komt achter goed mee
en springt hoog en naar voren.
Komt er ook vloeiend door moet ik zeggen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:50

Fijne merrie hoor Ashley! Heb je ook een standfoto?

Zelf doen moet je alleen doen als je weet hoe je een paard moet trainen en voeren om zich in het juiste model te ontwikkelen en hoe je zwakke punten in de beweging kunt aanpakken, anders zou ik het niet doen. Tenzij je er verder geen verwachtingen hebt dan..

Wil het graag weer eens zelf doen dit jaar, maar ik ben wel aan het rondkijken naar iemand die kan helpen met de voorbereidingen en het voorbrengen op de keuring (vooral CK dan als dat aan de orde is). Iemand die mij een beetje scherphoudt in het voortraject ;)