randalinpony schreef:Mensen willen gewoon altijd wat ze niet makkelijk kunnen krijgen.
Nou, das een waar woord denk ik.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Alarm_wlkp schreef:Ik heb liever een correct gebouwd paard dat nergens last van heeft, goed loopt met een saai kleurtje dan andersom
takkie_muis schreef:Ik zou best wel een valk friesje willen zien , of een appaloosa fries. Nee zonder gein zitten flink veel kleuren op bokt tegenwoordig..

[***] schreef:_Alarm_wlkp schreef:Ik heb liever een correct gebouwd paard dat nergens last van heeft, goed loopt met een saai kleurtje dan andersom
Ik heb liever een goed en gezond paard met een mooi kleurtje
Natas ik ben geen kleurenfokker. Ik heb het geluk dat ik een goede merrie heb met een aparte kleur dus kan gewoon de best passende hengst uitzoeken uit dezelfde hengstenstapel als mensen met gewoon gekleurde rijpaarden. En hoef me dus niet te wenden tot kleurhengsten van bedenkelijke kwaliteit.
Trouwens, een goede rijpaard cremello heb ik nog niet gezien maar er lopen wel degelijk goed presterende paarden rond in een valk of palomino jasje.

Ik moet eerlijk bekennen dat toen we naar de pony voor mijn dochter gingen kijken de Zilverappelkleur wel een extra kers op de taart was. Voor een simpele bruine met slechte verkoopfoto's was ik wsl. de auto niet ingestapt om te gaan kijken op die afstand. Maar de doorslag voor aankoop was dat er een gezonde pony stond met correct beenwerk en een fijn karakter (voor zover je dat kan zien bij twee keer kijken) en een goed recent keuringsrapport. Maar die blonde staart geniet ik nu wel elke dag van. Beetje dubbel dus. Want voor die kleur heb ik wsl wel meer betaald dan dat er een bruine zou hebben gestaan maar ik vond het op dat moment zeker waard. Nog steeds overigens want de pony doet het super. Mocht de pony ooit gedekt worden zal de kleur van de hengst er niet veel toe doen maar ik zal wel stiekum hopen dat er een veulen uitrolt met de kleur van de moeder.
. Onder andere om de kleur. De hengst is kwalitatief goed en aansluitend en de kleur is een mooie toevoeging. Die combinatie is voor mij de reden om hem boven een andere hengst te verkiezen met een 'standaard' kleur.
. Zowel qua bouw, gang als karakter. marjolein88 schreef:Maar er wordt hier weinig gesproken over de vele gevallenen die ik voorbij zie komen van NF, nrps welsh merries etc die veel exterieurmatige tekortkomingen hebben en waarvan de beweging ondermaats zijn, die juist in combinatie met Don Cremello een super correct en goed bewegend veulen eruit krijgen, met nog eens een commerciële kleur waardoor de fokker zijn veulentje voor een goede prijs kan verkopen
Muppett schreef:Ik word een beetje moe van die kleurtjeshype. Met een gewoon paard kom je al amper in aanmerking voor een fotomeeting of portfolioshoot.
LadyMadonna schreef:Zonder of met papier is de discussie toch niet? Het gaat erom dat mensen een gekleurde hengst kiezen, ongeacht of deze wel of niet bij de merrie past, in de hoop van een gekleurd veulen
) Ik vond Cremello gewoon een hele mooie pony met een fijn lijntje...
) Ik wilde graag een maatje groter en eerlijk is eerlijk, de kwaliteit en het aanbod(! zoveel staan er niet te koop in NL) van de gekleurde paarden haalt het niet bij de normale kleuren.
Nog geen dag spijt van gehad overigens! En mocht er een dag komen waarop ik het fokken weer meer wil oppakken dan is zij daarvoor zeer geschikt imo. (Alleen commercieel gezien misschien een minder geschikte maat, omdat D pony's gewilder zijn)