KWPN najaarsonderzoek 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

s0173957

Re: KWPN najaarsonderzoek 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:46

Ik kan op de KWPN-site niet direct filmpjes vinden van de hengsten.
Iemand een idee?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 11:52

www.kwpn.tv maar ze komen in de loop van de week online :)

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:54

Ze staan al online zie ik net!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 14:58

Net even gekeken. Ik vind de dressuurhengsten allemaal wel verbeterd ten opzichte van het vorige filmpje, alleen de draf van de Contango lijkt nu minder. Maar als dat er in zit, komt het wel weer terug.
De ene hengst spreekt mij meer aan dan de andere.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 19:45

In mijn onderschrift tijdelijk een link naar de verrichtingen van 16 november 2013.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:42

Dees schreef:
In mijn onderschrift tijdelijk een link naar de verrichtingen van 16 november 2013.

De eerste minuut vind ik voor mij het interessantste.
De zwaaiende "PRE"-hengst krijg je er nooit meer uitgefokt.

Bedankt voor het werk.

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 01:52

Ik begrijp werkelijk niet dat een hengst met zo'n afwijkend fundament de kampioen wordt. Hoe kun je t verkopen. Toen Ampere zelf ggk werd en ik hem live zag schrok ik mij ook al een ongeluk. Naast maaien kon je er ook nog een kruiwagen tussendoor rijden ( tussen zijn achterbenen) intussen horen we nooit meer wat van dat paard. Maar wel overal die nakomelingen voorop zetten.................en ja ze fokken voor de sport toch???

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 08:09

Ik moest ook bij de laatste aan een PRE denken.

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:51

janderegelaa schreef:
De PB had ook zo'n soortgelijke bemerking op het LA been. En je hebt gelijk, moet je hier wel mee willen fokken. Met name omdat onze merrie's er wel zwaar op afgerekend worden op de keuring. Maar die pruduceren nooit zoveel nakomelingen als een hengst.

Aan de andere kant, dit konden ze al zien op het straatje in de 1e bezichtiging dus waarom zijn ze er toen niet al uitgegaan?

Zou het ook onderzocht zijn waarom hij zo'n hanentred beweging aan de hand maakt?
Goed sportpaard, maar fokhengst?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 19:38

cindy_s schreef:
Ik was zaterdag ook aanwezig,

Wat ik me nu afvraag is het volgende;
De verrichting topper, de Ampere, wat een gaaf dier! Maar moeten we dit paard nu als vader dier willen?

Ik snap het hele punt van compensatie enz. wel hoor maar 'wij' als merrie houders worden met een drup aan de neus naar huis gestuurd wanneer wij met een een merrie op het straatje komen met deze afwijking aan de voorbenen. Daarbij komt nog dat een merrie maar één veulen in het jaar fokt (embryo daargelaten).

Als je het genetisch bekijk; De moeder van deze Ampere deed het ook al (let op dit waren niet mijn eigen bevindingen, dit hoorde ik van meerdere fokkers op de tribune) Ampere doet het zelf ook en vererft het ook duidelijk. In hoeverre moeten we met deze hengst gaan fokken?
En dan de vraag hoelang duurt het voordat we deze afwijking er weer uit gefokt hebben?

Let op: Ik ben absoluut fan van deze fanatische beweger, ik ben er dan ook van overtuigd dat deze hengst ver gaat komen in de sport (mits hij gezond blijft met deze afwijking en bijkomende slijtage) Maar ik vraag me gewoon af of dit ook een fokhengst is.

Ik ben gewoon benieuwd hoe de rest van bokt hier tegen aankijkt.
Hoop dat ik geen woede los maak bij iemand, ik ben enkel benieuwd of iemand mijn mening deelt. :o

Vorige week weer een (ampere) op 't straatje gezien die om deze reden geen ster werd.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 10:16

Ik heb het nog niet gezien bij de Ampère's, maar ik heb er nog niet veel gezien op het straatje. Voor wat betreft bewegingstechniek en houding is hij mij wel positief opgevallen.

Neemt niet weg dat ik dan achter de verrichtingskampioen aan ga hollen. Moederlijn voegt in mijn ogen weinig toe.

De Contango x Ooseven is wellicht wat klassiek en kolossaal, maar kan voor zover ik heb gezien nog wel eens iets toevoegen op bloederige, popperige merries (zijn er zat van!). Daarnaast komt hij uit een super sportlijn/bewezen stam met exterieurpredikaten. Ik ga 'm in elk geval nog eens goed bekijken voor mijn merrie.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 00:07

klopt mosh, zit echt een hele goede moeder achter! Ik heb hem ook op het lijstje voor mijn Jazz.