Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:De PB had ook zo'n soortgelijke bemerking op het LA been. En je hebt gelijk, moet je hier wel mee willen fokken. Met name omdat onze merrie's er wel zwaar op afgerekend worden op de keuring. Maar die pruduceren nooit zoveel nakomelingen als een hengst.
Aan de andere kant, dit konden ze al zien op het straatje in de 1e bezichtiging dus waarom zijn ze er toen niet al uitgegaan?
cindy_s schreef:Ik was zaterdag ook aanwezig,
Wat ik me nu afvraag is het volgende;
De verrichting topper, de Ampere, wat een gaaf dier! Maar moeten we dit paard nu als vader dier willen?
Ik snap het hele punt van compensatie enz. wel hoor maar 'wij' als merrie houders worden met een drup aan de neus naar huis gestuurd wanneer wij met een een merrie op het straatje komen met deze afwijking aan de voorbenen. Daarbij komt nog dat een merrie maar één veulen in het jaar fokt (embryo daargelaten).
Als je het genetisch bekijk; De moeder van deze Ampere deed het ook al (let op dit waren niet mijn eigen bevindingen, dit hoorde ik van meerdere fokkers op de tribune) Ampere doet het zelf ook en vererft het ook duidelijk. In hoeverre moeten we met deze hengst gaan fokken?
En dan de vraag hoelang duurt het voordat we deze afwijking er weer uit gefokt hebben?
Let op: Ik ben absoluut fan van deze fanatische beweger, ik ben er dan ook van overtuigd dat deze hengst ver gaat komen in de sport (mits hij gezond blijft met deze afwijking en bijkomende slijtage) Maar ik vraag me gewoon af of dit ook een fokhengst is.
Ik ben gewoon benieuwd hoe de rest van bokt hier tegen aankijkt.
Hoop dat ik geen woede los maak bij iemand, ik ben enkel benieuwd of iemand mijn mening deelt.