fargo schreef:Dat was niet gelukt denk ik nee
Denk dat Eclarinetty je erg zal verassen want die moeder kon heel erg gruwelijk goed springen.

Maar even oefenen is handig,..dat klopt.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NatasjavE schreef:stoffel schreef:Laten we blij zijn dat de meeste paarden die nu op de keuring komen te beoordelen zijn omdat er al iets aan voorbereiding is geweest, het vrij springen trainen is voor de meeste totaal niet haalbaar.
Ja mee eens.
[***] schreef:Niet mee eens![]()
Dus je geeft de voorkeur aan mensen die zich niet voorbereiden tov mensen die dat wel willen doen?
[***] schreef:Ja dat lijkt me een goed plan om die dressuurinvasie wat in te dammen
[***] schreef:Die sensibele dressuurhengsten hebben het veel drukker! Zowel met dekken als met wedstrijden, competities, shows, Verden etc en die dekken ook gewoon! Dus dat lijkt me dat iemand als MisterA daar heel wat nuttigs over te melden heeft.
[***] schreef:Jammer dat die schijnbaar de instructies krijgen om niet hoger dan cavalleti's te bouwen
Ik heb ze ook iemand voorgesteld, is niet benaderd. Maar die had het ook vertikt om ze alleen balkjes te laten draven![]()
Niet voorbereiden, vind ik geen excuus. Als ze daar toch al helemaal zijn kunnen ze ook wel door een lijntje lopen. Je kan een wegstreepresultaat hanteren, onder de 60 punten voor het springen ofzo
Maar als je dat springen voor elkaar hebt kunnen o.a. de Saron nakomelingen zich wat opwaarderen. Die moeten het doorgaans niet van het draven hebben. Die van mij in ieder geval niet. En een veelzijdige klassieke merrie zou zich daarmee ook in de kijker kunnen lopen.
Pletje123 schreef:Daarom zijn wij ook voor Negro gegaanEn het is een echte Negro. Zijn stoere, maar nuchtere karakter is denk ik een aanvulling. Wij zijn nu al razend benieuwd naar de veulens van volgend jaar.
En zo zijn er, naast Negro, zeker nog meer hengsten die rijpaard gekeurd zijn maar prima passen binnen de Gelderse fokkerij.
En brave, fijn te rijden paarden. .. die hebben de toekomst!
stoffel schreef:Pletje123 schreef:Daarom zijn wij ook voor Negro gegaanEn het is een echte Negro. Zijn stoere, maar nuchtere karakter is denk ik een aanvulling. Wij zijn nu al razend benieuwd naar de veulens van volgend jaar.
En zo zijn er, naast Negro, zeker nog meer hengsten die rijpaard gekeurd zijn maar prima passen binnen de Gelderse fokkerij.
En brave, fijn te rijden paarden. .. die hebben de toekomst!
De vorige keer dat een hengst zijn voorbrenger mee uit de ring nam noemde men dat geen nuchter karakter
sarabande schreef:Ik zou zeggen hebben ook een toekomst. De betere ruiters vragen om wat hete talentvolle paarden. Voor elk wat wils en het zou wijsheid van de jury zijn om het gewenste type, zelfs al is dat kwalitatief wat minder, op kop te zetten. Op deze manier raakt iedereen de weg kwijt