Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
fokfanaat schreef:tja natasja, als iemand bij de hengsten gaat kijken en hier een verslag plaats, dat is natuurlijk altijd een mening.
En er zat aardig wat publiek op de tribune.
En het liefst samen met iemand met verstand van zaken. Als je fokkerij interessant vindt, sluit je dan aan bij het JongKWPN of een fokvereniging van het KWPN bij jou in de regio. Die organiseren veel leuke activiteiten, allemaal met het oog op het goed informeren van de fokkers. Al doende leert men het best! Pletje123 schreef:Een tip die ik veel mensen mee kan geven: ga gewoon kijken naar de paarden....

GJ9 schreef:Ben het helemaal met Stoffel eens, viel mij ook op dat alle kwijlreacties nav fotos kwamen, en niet van mensen die de hengst zelf hebben gezien. En we weten allemaal dat een foto weinig zegt, ik was aangenaam verrast over de foto die ze in Den Bosch hadden weten te schieten voor IDS, want ik heb mn filmpje maar voor mezelf gehouden omdat ik hopte op betere momenten in de toekomst. Ik wacht rustig de nakomelingen van deze hengst af, maar adhv wat ik nu gezien heb laat ik hem nog even staan.
Voor de dressuurhengsten trouwens ook, waren heel aardige fotos van, maar onder het zadel vielen ze op 2 na allemaal af voor mij (niet dat ik dressuurpaarden wil gaan fokken).
GJ9 schreef:Normaal werd in dit soort topics ongezouten een mening gegeven over de hengsten, maar nu het paard van een bokker is moeten we dus reageren zoals op andere boktpaarden? Ik vind daar nogal een verschil inzitten, tussen reageren op iemand die plaatjes plaatst van zijn grote vriend, of tussen je mening geven over een potentiele dekhengst in een zeer kleine fokrichting.
Kwaliteit.. Net wat je daar onder verstaat en hoe hoog je de lat legt. Hengsten worden niet voor niets ook nog een paar keer beoordeeld op hun nakomelingen.