KWPN-hengstenkeuring: ==> Server overbelast !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:00

Caritas Schijnheilig

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:03

CGJ12 schreef:
.............Cabochon

Die viel bij mij onder 'etc.' Tong uitsteken

Zonder gekkigheid...Cabochon is inderdaad ook een goed voorbeeld van een zeer succesvolle hengst uit de C-jaargang (mét overigens onvoldoendes voor de springonderdelen; spr. 5, vrij spr. 4.5).

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 11:08

Cabochon was de trendsetter van de onvoldoendes voor het springen.
(en zijn kinderen doen dat verrekte goed na)

Caritas kon daarentegen ook nog excellent springen.........jammer dat ie dat ook deed als ie aan een touwtje moest lopen, of tussen de witte hekjes.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:53

Zou iemand een goede samenvatting kunnen geven van de nieuwe lichting jonge hengsten? Zit er een echt topper bij? Als ik kijk naar de cijfers valt het mij best wel mee, er is maar 1 negen weg gegeven.....

En ook niet echt een goede all-rouder gevonden.....

En op www.kwpn.nl staan alleen de cijfers van de hengsten die ggk zijn, ook ergens anders lijsten van de niet ggk hengsten met hun cijfers?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:55

Zometeen komt het bewaarboekje uit met een korte omschrijving, maar ik ben ook wel benieuwd naar wat de Bokkers voor aantekeningen bij de hengsten hebben gezet Party!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 11:57

Blijkbaar hebben alleen Rick en ik de hengsten gezien...........

Of durft niemand voor zijn mening uit te komen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 11:59

Ik ken alleen de Sandro en de Krack x Pion, daar heb ik mijn mening al over gegeven.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:06

Sjuimpje schreef:
Ik ken alleen de Sandro en de Krack x Pion, daar heb ik mijn mening al over gegeven.

En van de andere hengsten dan? Positief/negatief? Waar staat het van de Krack x Pion?

Ik loop achter....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:12

LuvdaTossa"]
[quote="Sjuimpje schreef:

En van de andere hengsten dan? Positief/negatief? Waar staat het van de Krack x Pion?

Ik loop achter....
[/quote]

Even de bladen afwachten, daar staat alles in.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 12:14

Dus je kent alleen de Sandro en de Krack?

Dat zijn dan ook de enige twee die op de één of andere manier wel iets "aparts" over zich hebben.
Heb je verder niet veel gemist.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 12:15

Alleen de Paardenkrant durft kritisch te zijn.

IDS is natuurlijk weer lovend.

Trouwens,........ Pim Koudijs deelt ook nog wel eens ee rake klap uit in De Hoefslag........

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:16

CGJ12 schreef:

Dat zijn dan ook de enige twee die op de één of andere manier wel iets "aparts" over zich hebben.

Daar was ik ook al bang voor.... Mwha niet zo'n goede jaargang.... Er zit geen topper bij waarbij je mond van openvalt Haha! als ik het zo hoor iig. Dan maar focussen op de nieuwe jaargang....

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:18

CGJ12 schreef:
Alleen de Paardenkrant durft kritisch te zijn.

IDS is natuurlijk weer lovend.

Trouwens,........ Pim Koudijs deelt ook nog wel eens ee rake klap uit in De Hoefslag........

Jah de hoefslag die moet ik ook maar aanschaffen deze week! In welk nummer komt er een verslag? Dan zal ik m'n moeder er ff op uitsturen! En ook maar ff naar een Paardenkrant vissen. Het Agrarisch Dagblad zal toch ook wel verslag doen?

En ja IDS is lovend, hoe kan het ook anders. De hengsten moeten natuurlijk wel gepromoot worden..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:19

LuvdaTossa"]
[quote="CGJ12 schreef:

Daar was ik ook al bang voor.... Mwha niet zo'n goede jaargang.... Er zit geen topper bij waarbij je mond van openvalt Haha! als ik het zo hoor iig. Dan maar focussen op de nieuwe jaargang....
[/quote]

Dit is een deel van de jaargang 2003. Trouwens kort door de bocht hoor zo'n oordeel.
Maar het is hier al vaker gezegd het is gemakkelijker het onbekende te loven dan het bekende te beoordelen.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:19

De Sandro volg ik al een tijdje aangezien mij dat een zeer interessante hengst lijkt voor mijn merrie, maar ik wil hem eerst wat verder doorgereden onder het zadel zien.

De Krack C x Pion vind ik een bloedmooi model en super bewegen, maar ik heb die ogen gezien en die staan me niet aan, past precies bij wat hij tot nu toe heeft laten zien -> onberekenbaar en af en toe link.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 12:23

sarabande schreef:
Maar het is hier al vaker gezegd het is gemakkelijker het onbekende te loven dan het bekende te beoordelen.

Precies.
Daarom snap ik nu ook wat mensen in een kerk te zoeken hebben.........

NO OFFENCE

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:25

CGJ12"]
[quote="sarabande schreef:

Precies.
Daarom snap ik ook niet wat mensen in een kerk te zoeken hebben.........

NO OFFENCE
[/quote]
Niet alleen de kerk CGJ, je ziet ook vaak hordes mensen achter personen aanlopen en dwaas meeknikken.

LuvdaTossa

sarabande"]
[quote="LuvdaTossa"][quote="CGJ12 schreef:

[/quote]

Dit is een deel van de jaargang 2003. Trouwens kort door de bocht hoor zo'n oordeel.
[/quote]

Ja sorry erg kort door de bocht van mij Bloos Ik ben benieuwd wat het volgende deel van de jaargang gaat brengen!

petraaken

haha, het Abgar bloed overheerst bij deze blijkbaar het door jullie zo geroemde brave karakter van Krack C.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 12:27

Voor echte toppers moet je bij het EASP zijn "geloof" ik..............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:30

sarabande schreef:
Niet alleen de kerk CGJ, je ziet ook vaak hordes mensen achter personen aanlopen en dwaas meeknikken.

Phoe inderdaad er zijn er maar weinig die zelf nog nadenken!!!

Kuddevorming he!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:30

LuvdaTossa schreef:
Ja sorry erg kort door de bocht van mij Bloos Ik ben benieuwd wat het volgende deel van de jaargang gaat brengen!

Je bedoelt het vorige deel???

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:31

Ik vindt ook niet dat er toppers bijzitten.
Hengsten die 4 op een lijstje hebben zou ik niet gaan gebruiken.
En dat geldt voor elke hengst met een 4 op papier.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-03 12:34

Citaat:
Daar was ik ook al bang voor.... Mwha niet zo'n goede jaargang.... . Dan maar focussen op de nieuwe jaargang....

Toch gek, altijd dat kijken naar de jongste generaties...
'Vroegah' waren de jaargangen dus beter? Waarom dan niet kijken bij de 'oudjes'?

We willen toch een goed paard, en toch niet de meest recente namenreeks op ons papier?
Oud bloed is bewezen goed, dat 'moderne fokken' heeft volgens mij nog niet zo heel veel gebracht....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-03 12:38

Ik juist WEL!

Ik wacht op een dressuurhengst die wordt goedgekeurd met een 2 voor het springen...................

Die moet wel een 9.5 hebben op stap / draf / galop / aanleg om het gehaald te hebben.

Het ultieme is voor mij de hengst die het verrekt om het hout te nemen en 10-en krijgt op zijn gangen en dressuur-aanleg.
Die spring NOOIT over de witte hekjes als je de middengalop op de lange zijde iets te ver doorrijdt, of de contra iets te ver de hoek doorvoert...........