wie kent de hengst Guldenberg en het verhaal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 14:54

AWvL schreef:
De dading is door de eigenaar van Guldenberg vorig jaar bij aangetekend schrijven aan het KWPN ongedaan gemaakt, wegens niet nakomen door het KWPN van de overeengekomen afspraken. Dus de zaak is nog actueel.

Dat verandert de zaken dus wel. Vraag is nog steeds of dit de plaats is om bewijslast te vergaren.

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:08

Dit is wel de plaats waar geïnteresserden er achter kunnen komen wat er aan de hand is. en de interesse blijkt groot.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 15:08

Persoonlijk zie ik het niet als iets, om via BOKT bewijslast te gaan vergaren, we voeren een discussie nav mijn vraag, ik heb niet gevraagd of we met zijn allen bewijzen tegen het KWPN gaan vergaren....
M.n. door reakties van een aantal mensen hier op Bokt is er op een gegeven moment wel een niveau in de discussie ontstaan waar dat op ging lijken....maar nogmaals dat is m.i. niet het uitgangspunt van deze topic........het is gewoon de bedoeling dat er een aantal meningen/feiten/gebeurtenissen naar boven komen waarover je met elkaar van gedachten kunt wisselen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:09

Inderdaad. Vooral als ik hoor dat bijv. een In de Strengen dus artikels publiceren die niet op waarheid berusten. En vervolgens dit niet willen rectificeren.

Hoe bedoel je vriendjespolitiek?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:17

Stephany schreef:
Persoonlijk zie ik het niet als iets, om via BOKT bewijslast te gaan vergaren, we voeren een discussie nav mijn vraag, ik heb niet gevraagd of we met zijn allen bewijzen tegen het KWPN gaan vergaren....
M.n. door reakties van een aantal mensen hier op Bokt is er op een gegeven moment wel een niveau in de discussie ontstaan waar dat op ging lijken....maar nogmaals dat is m.i. niet het uitgangspunt van deze topic........het is gewoon de bedoeling dat er een aantal meningen/feiten/gebeurtenissen naar boven komen waarover je met elkaar van gedachten kunt wisselen.

Waarom... heb ik daar zo'n raar gevoel in mijn maag bij?
Kweenie hoor...

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 15:31

Ja dat is dan voor jou verantwoording! Ik heb in alle eerlijkheid uitgelegd waarom ik deze vraag een week geleden heb gesteld en als jij daar bepaalde gevoelens bij krijgt...ja wat wil je dat ik daar dan nog op antwoord!

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:35

CGJ12 schreef:
Het is de vraag of een Apollonius x Farn (?) nog wel past in de KWPN-visie van vandaag.
Daar wringt hem de schoen...............

(OK kom maar op met de kritiek..........)

Als dat beleid inhoudt te lange voorbenen of te korte dan niet. Een goed paard en zeker deze hengst die nog niet behept met de moderne afwijkingen en als een stumper rond moeten lopen op vier benen, zou wellicht een welkome aanvulling zijn.
Als de hengst vervolgens merries krijgt met geen directe Volbloed in de pedigree kunnen de kinderen goed zijn als sportpaard goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 15:40

joostvangestel"]
[quote="Lovely schreef:
Joost je ziet een klein puntje over het hoofd. Namelijk dat Guldenberg niet ingeschreven is wegens een positieve uitkomst op de doping-test. Contra- expertise bevestigde deze bevinding echter niet.

Nee, die zag ik niet over het hoofd. Je noemt alleen maar de reden waarom de hengst is afgewezen. Die doet er in feite niet toe. Als de eigenaar de schikking neemt, is daarmee de kous af. Zo werkt de Nederlandse wet, dacht ik nog steeds. Ik geloof dat het bovenstaande feit al bekend was op het moment van de wettelijke schikking.
[/quote]
En dat Joost, is afhankelijk van wat er wel of niet naar buiten wordt gebracht. Zaken die onder de pet gehouden worden, zijn nooit bekend.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:02

Jeetje, wat een verhaal zeg!

Ten eerste gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst Party!! !

Ik heb het hele verhaal ademloos gelezen en omdat ik 0-verstand van fokkerij en aanverwante zaken heb, heb ik me ook niet in de discussie gestort Knipoog .
Ik vind het leuk, dat door jouw vraag hier een hele discussie op gang is gekomen en dat er inmiddels toch wel heel veel nieuwe informatie en feiten boven water zijn gekomen !
Ik blijf het topic met grote belangstelling volgen Lachen !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 18-11-03 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 16:08

BEDANKT STERRE!! WEET JE DAT JIJ DE EERSTE BENT DIE MIJ FELCITEERT MET ONZE NIEUWE KANJER!! OVER HET ALGEMEEN FELICITEREN MENSEN JE WEL VEEL VAKER....ZO ZIE JE ....TOCH DE NAAM GULDENBERG BLIJKBAAR.....
LEUK DAT JE HET TOPIC BLIJFT VOLGEN EN IN IEDER GEVAL MET IETS POSITIEFS REAGEERT!
tOEN IK MIJN MAN VERTELDE WAT MIJN VRAAG HIER OP BOKT TEWEEG HAD GEBRACHT, "WAARSCHUWDE" HIJ MIJ AL DAT IK NIET VEEL POSITIEVE GELUIDEN OVER ONZE NIEUWE AANWINST MOEST VERWACHTEN......MAAR GOED.WIJ ZIJN ER HEEL BLIJ MEE!!..........

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 16:58

Rustig Steph Knipoog maar ik zie dit ook al een nuttig en leerzaam topic.
Wat ook maar weer bevestigt dat je samen achter meer kennis kan komen dan dat je alleen op zoek gaat.
Je weet nooit wat je teweeg brengt met een topic, en bij dit topic zijn er al heel wat emoties over heen gegaan.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 17:04

Dank je Adriana.....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:16

ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto van je nieuwe aanwinst Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:37

Het feit dat de meeste van ons niet zo positief zijn over Guldenberg (understatement) doet in principe niet af aan jou paardje.
Ten eerste hoeft een hengst zijn eigen goede of slechte kanten niet door te fokken en daarbij denk ik niet dat jij hem gekocht hebt om de volgende Olympische spelen mee te rijden.
Als je paard voldoet aan het gebruiksdoel is het goed alleen vroeg jij wat wij van de hengst vonden en heeft iedereen daar zijn of haar mening over gegeven.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 17:54

Katja schreef:
Het feit dat de meeste van ons niet zo positief zijn over Guldenberg (understatement) doet in principe niet af aan jou paardje.
Ten eerste hoeft een hengst zijn eigen goede of slechte kanten niet door te fokken en daarbij denk ik niet dat jij hem gekocht hebt om de volgende Olympische spelen mee te rijden.
Als je paard voldoet aan het gebruiksdoel is het goed alleen vroeg jij wat wij van de hengst vonden en heeft iedereen daar zijn of haar mening over gegeven.

Dat hebben we gezien.
Klant was koning

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 18:22

Katja schreef:
Het feit dat de meeste van ons niet zo positief zijn over Guldenberg (understatement)

Volgens mij gaat het in dit topic toch vooral over de 'Zaak Guldenberg', niet over de hengst zelf. Een discussie over of de hengst wel of niet goed is, is i.m.o. nog niet echt op gang gebracht! En waarom zouden de meesten dan niet positief zijn over Guldenberg? Wat mankeert er aan die hengst dat ie toch goed presteert? Eerder werd al gezegd dat Guldenberg behoorlijk succesvol is in de springsport....

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:35

Vraag was wie de hengst en het bijbehorende verhaal kende. En in het topic is ook diverse keren over de hengst gesproken en slehts weiningen waren positief. Maar we zullen zien als hij in Athene Olympisch goud wint dan neem ik alles terug.

ceasario"]
[quote="Katja schreef:

Dat hebben we gezien.
Klant was koning
[/quote]

Ehm, snap je opmerking niet helemaal. Blond

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 19:57

Katja schreef:
Dat hebben we gezien.
Klant was koning

Ehm, snap je opmerking niet helemaal. Blond
[/quote]

Citaat:
Katja.
Ik had een tijd geleden een paar paarden op stal gehad voor de eigenaar van Guldenberg. Op dat moment werd hij nog door Dion van Groessen uitgebracht en was hij volgens zijn iegenaar de nieuwe olympisch kampioen.
Maar dat dacht hij ook van de paarden bij ons op stal en persoonlijk vond ik dat nog wel meevallen.

Als ik zo bekletst werd als klant dan wist ik het wel.
Maar hij is ook blijkbaar geen klant meer.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:11

Ik denk niet dat jij dat helemaal kunt beoordelen maar ik zal je even een pb sturen met de uitleg.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 20:12

ben ik met je eens Ceasario!...En ook met Remember die stelt dat we het hier NIET over de hengst hebben maar over de ZAAK GULDENBERG...dat is althans wel het uitgangspunt.....bijna niemand van hier zal de hengst ooit aanschouwd hebben......dus wat te zeggen over Guldenberg!
Dat vind ik ook mbt de opmerking van Katja (zie hierboven de reaktie van Ceasario), .....is altijd gemakkelijker he om EEN persoon "op zijn nummer te zetten" .............en in dit geval niet positief neer te zetten!! En dan nog wel een (ex) klant......nee, niet netjes.......

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:29

Stephany schreef:
ben ik met je eens Ceasario!...En ook met Remember die stelt dat we het hier NIET over de hengst hebben maar over de ZAAK GULDENBERG...dat is althans wel het uitgangspunt.....bijna niemand van hier zal de hengst ooit aanschouwd hebben......dus wat te zeggen over Guldenberg!
Dat vind ik ook mbt de opmerking van Katja (zie hierboven de reaktie van Ceasario), .....is altijd gemakkelijker he om EEN persoon "op zijn nummer te zetten" .............en in dit geval niet positief neer te zetten!! En dan nog wel een (ex) klant......nee, niet netjes.......

Het zou nog makkelijker zijn om neer te zetten dat ik met deze man nooit meer iets te maken wil hebben omdat hij er persoonlijk voor gezorgd heeft dat mijn toen net opgezette bedrijf op de rand van een faillisement kwam.
Geloof me ik ben in deze niet degene die zich het minst netjes gedragen heeft.
En het blijkt wel hoe makkelijk het is om EEN persoon op zijn nummer te zetten want volgens mij is het nu mijn beurt.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 20:47

Katja schreef:
Ik denk niet dat jij dat helemaal kunt beoordelen maar ik zal je even een pb sturen met de uitleg.

We hebben je pb ook beantwoord en er in medegedeeld dat deze plek daarvoor ons inziens niet de juiste plek is.

Dit doe tevens afbreuk ons inziens aan het gelijk van de tegenpartij inzake Guldenberg.
Daar het hier ook weer naar voren komt het meer een persoonszaak geweest is i.p.v. een Hengstenzaak.

Verder zwijgen ook wij er maar over om de beerput niet echt te willen open trekken.

TvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 00:19

Goedenavond, door een goede kennis van mij werd ik geattendeerd op Bokt en de vraag m.b.t. de stof welke gevonden "zou" zijn in de hengst Guldenberg. Ik wil daar verder geen uitlatingen over doen omdat ik verder niets van paardenkeuringen en de hele zaak rond deze betreffende hengst weet.
Door mijn beroep binnen de farmaceutische industrie en de onderzoeken welke wij verrichten naar allerlei medicijnen en de bijwerkingen daarvan, kan ik wel het een en ander over de stof vertellen waarvan men zegt dat deze destijds gevonden zou zijn bij een controle van de hengst.
De stof(naam) oxyphenbutazon kan zich bevinden in een medicijn welke gegeven wordt bij o.a. hevige pijn.
Zelfs al zou dat geconstateerd zijn, dan kan een contra-expertise geen negatief of positief uitsluitsel geven, de stof heeft n.l. binnen 6 a 8 uur het lichaam verlaten. Zelfs als er destijds de volgende dag (na 8 uur) een nieuwe controle had plaatsgevonden, dan was deze stof niet of nauwelijks meer aantoonbaar geweest.
M.a.w. als er al een contra-expertise had moeten plaatsvinden na het vinden van deze stof, dan zou dit binnen 6 uur na de eerste constatering hebben moeten plaatsvinden!

Een tweede mogelijkheid is een geneesmiddel bekend onder de naam: Pyrazolonderivaten. (pijnstiller) De stof Fenylbutazon bindt zich sterk aan (plasma) eiwitten. Het is bekend dat deze stof bij een paard in de lever wordt gemetaboliseerd tot oxyphenbutazon. En ook hier geldt als eliminatiewaardetijd voor een paard tussen de 4 en 6 uur.

Ik heb begrepen dat er wel een dierenarts bij de hengst is geweest omdat deze verkouden zou zijn?? Maar dat de arts geen middel heeft gegeven waar de stof (oxyphenbutazon) in zou zitten. Ten eerste valt dit natuurlijk nooit te achterhalen zonder getuigen en ten tweede heeft de arts blijkbaar wel een ander middel gegeven, dan is de vraag, welk geneesmiddel heeft de hengst dan wel van de dierenarts gekregen? (welke werkzame stoffen)

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:53

Ik dacht altijd dat een contra-expertise werd losgelaten op een tweede bloedmonster dat op HETZELFDE moment is getrokken als de eerste........

Maar ja..........ik kom niet uit de farmaceutica!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 09:54

ceasario schreef:
Dat hebben we gezien.
Klant was koning

De klant is koning zolang die zich koninklijk gedraagt.............