Merriekeuring 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhea

Re: Merriekeuring 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:25

ik zou eerder ibop doen susanne, dan kun je nog wat aan het rille rijden. Als ze los moet bewegen en ze drukt dan d'r rug weg kun je niets meer corrigeren.

Als alles qua veulenen goed verloopt gaat haar halfzus dit jaar naar de CK http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/553047 ik heb er dus eigenlijk 2.

susannevdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:16

Goede tip, daar dacht ik zelf ook aan maar was toch in dubio. Ze gaat nu aan het eind van het jaar nog een aantal keer achter elkaar mee zodat we kilometers kunnen maken en dan wellicht in het voorjaar toch maar IBOP. Toch met Bostrade een poging tot keur, of ga je voor het veulen?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:00

jazeker, ik heb vertrouwen in die merrie en wil graag sport en elite op d'r naam. In die volgorde heeft dat denk ik het meeste kans van slagen ook. Ze moet er wel aan nu want ze is nog niet echt z2 klaar maar we hebben nog even.

sprins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 12:50

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:55

Sizzle schreef:
Mellissa, staat jouw merrie eigenlijk bij het KWPN ingeschreven gezien haar Duitse bloedlijn?
Niet dat het uitmaakt, maar indien ze een Duits papier komen er misschien nog extra overschrijvingskosten bij (?)
Ik vind het een heel mooi dier :j

een beetje een late reactie. maar ze staat inderdaad bij het kwpn ingeschreven.
thanx allemaal voor de leuke reacties!

ik ga nog eens even wat navragen over hoe en wat. en dan eens kijken wat we doen.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:14

Niet echt een keurfoto maar toch soort van op stand. Als ik dr nu zie in winteroutfit kan ik me niet voorstellen dat ze er zo uitzag :+

Afbeelding

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 13:54

Mooi plaatje Talida!

Wat ik mij laatst afvroeg, wat doen jullie om de spieren te kweken? Houden jullie het alleen bij de training of voeren jullie ook nog spier opbouwende supplementen ed?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:58

Patrss_ schreef:
Mooi plaatje Talida!

Wat ik mij laatst afvroeg, wat doen jullie om de spieren te kweken? Houden jullie het alleen bij de training of voeren jullie ook nog spier opbouwende supplementen ed?

Gewoon correct trainen geeft de beste bespiering. ;)
Daarbij geef ik vaak wel olie bij, lijnzaadolie of omegaolie. En 's zomers als ze weinig krachtvoer bij krijgen dan een vitamine supplement zodat ze wel alles binnenkrijgen.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 14:07

Ja eh Suzanne. :) Ik lees en hoor altijd vele verhalen over spieropbouwers maar ik weet eigenlijk niet zo zeer wat ik daarvan moet vinden. Ik ben het met je eens dat een correcte training (en rantsoen) voldoende moet kunnen zijn, maar het lijkt wel een hele hype tegenwoordig.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:10

Patrss_ schreef:
Ja eh Suzanne. :) Ik lees en hoor altijd vele verhalen over spieropbouwers maar ik weet eigenlijk niet zo zeer wat ik daarvan moet vinden. Ik ben het met je eens dat een correcte training (en rantsoen) voldoende moet kunnen zijn, maar het lijkt wel een hele hype tegenwoordig.

Ik vind het allemaal geldklopperij. Als een paard genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt voor spieropbouw hoef je alleen nog maar correct te trainen.
Dus gewoon een sportbrok of anders wel aanvullen met vitamines zoals Vit. E en selenium. Maar in principe is dat niet nodig bij een goed sportrantsoen.

Patrss_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 14:33

Haha, bedankt voor de opheldering :o

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:03

Patrss_ schreef:
maar het lijkt wel een hele hype tegenwoordig.

Dat is het ook :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:34

Leuk topic voor 2013! Zie weer leuke paarden voorbij komen zeg!!

Ook hier kriebelt het nog steeds. Ik heb haar als 4 jarige groene gekocht maar ze was toen nog veel te jeugdig om voor te brengen en absoluut in slechte conditie. Vorig jaar kampte we helaas met een vrij heftige blessure. Dus nu wil ik het komend jaar gaan proberen. Nadeel is dan wel dat ze "al" 6 is dan..

Wat denken jullie? Is ze de moeite waard om nog te gaan?
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/650983
Ze heeft nette maar geen geen spectaculaire gangen. Wel een mooi model wat ik heb vernomen van een aantal mensen. Ik denk dat ze nu rond de 165m is. Achterhoeven staat ze heel lichtjes met de teen naar buiten gedraaid.
Ik kan eventueel filmpjes plaatsen aan de pessoa. Fotos staan in mijn profiel. Ik hoop op een eerlijke en ongezouten mening. Haha ;-)

Edit filmpjes toegevoegd.

http://m.youtube.com/watch?v=h8MS2zO2tRI

http://m.youtube.com/watch?v=J6ybpNBoeaY

http://m.youtube.com/watch?v=Xg4eNCbLzP0

Helaas in vrije beweging, gooit ze vaak haar onderhals erop, niet zo charmant.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:27

Ik meld me ook maar hier even ...

Eens kijken hoe onze Flair v. Decor Delatio x Ster Prok v. Mantovani zich deze winter verder ontwikkeld en of ze haar prok predicaat binnen krijgt wellicht gaan we ook of naar de merriekeuring of een van de laatste Ibops rijden in 2013 .. om een gooi te doen naar het ster predicaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:25

Spannend ellis. Heb je een foto?

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 22:37

als alles goed gaat gaan wij met onze dan 3 jarige Tangelo van de Zuuthoeve x Ekstein.Wij verwachten veel van deze merrie maar dat moet altijd nog gebeuren.Dit jaar hadden we een hele goede keuring met onze 3 jarige lupicor ze werdt voorlopig keur en werdt 7de van overijssel.Hieronder een foto van onze Lupicor en daaronder toen nog als veulen de tangelo van de zuuthoeve die er volgend jaar aan zal moeten geloven.
Afbeelding
Lupicor x Cantos x Voltaire voorlopig keur geworden

Afbeelding
Tangelo van de zuuthoeve x Ekstein x Voltaire

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 12:23

Gefeliciteerd met de voorlopige keur. Sjiek dier.

En succes voor komend jaar.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 16:19

mooie dieren hier boven, vooral dat vele wit :j
Heb wat fotos van Up gemaakt met het hoofdstel in, ze ontspand eigenlijk direct er mee dus geen mega draf plaatjes :D
Afbeelding

Afbeelding

ook emmer zijn niet eng :D
Afbeelding

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:02

aansprekende merrie hoor!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 21:42

Bedankt rhea, fotos zeggen niet veel over de bouw hopelijk morgen met een mensje extra word dat een stuk makkelijker :D

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:24

Gaat vast lukken :D seven!
Tis een onwijs leuk dier...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 22:33

:D Kijken of we mevr er mooi op krijgen, paraplu staat klaar.

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 23:09

Interessant topic :) Ik wil met mijn 2,5 jarige ook graag naar de keuring volgend jaar. Wil het wel zelf doen, ze staat deze hele winter nog in de opfok op de weide, eind maart/april haar ik haar naar huis en dan mag ze aan de bak ;) Zat eraan te denken om voor het vrijspringen naar mijn springinstructeur te rijden, elke week. Went ze mooi aan het trailer rijden en vreemd terrein :) Hij doet veel keuringspaarden elk jaar, maar om haar zo lang weg te sturen kan ik niet betalen en wil eigenlijk wel dat ze 24/7 buiten blijft. Mocht hij nou zeggen dat het er niet in zit, maakt het ook niet uit, heb haar in eerste instantie voor de sport.

Dit is mijn 2,5 jarige, Carambole x Lennard x Pele xx. Denk dat ze zo'n 1.60/1.61 is :)

Van de zomer, niet zo scharmant, echt moddervet was ze:
Afbeelding

Oktober:
Afbeelding

En nu :D
http://i80.photobucket.com/albums/j176/ ... G_6418.jpg

Filmpjes heb ik helaas niet, meer foto's staan in mijn profiel. Ben benieuwd wat jullie van haar vinden :)

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:17

Die van mij is niet 2 maar 4 (volgend jaar 5). Maar ik wil haar toch volgend jaar voorstellen voor IBOP en/of stamboekkeuring. Zat eigenlijk voor deze maand in de planning (IBOP) maar vanwege een heel stom ongelukje op stal was ze niet meer op tijd in conditie om een goede IBOP neer te zetten. Balen!
Het is trouwens een springmerrie Vigaro x Ramiro x Cor de la Bryère uit een ster pref pres moeder. Zelf tot nu toe alleen nog PROK gekeurd. Hopelijk kunnen we daar volgend jaar ster/IBOP bijschrijven.
Het lijkt alsof pech ons achtervolgt elke keer als we haar willen laten keuren bij het KWPN. Vorig jaar tijdens de VION voorronde in Ermelo schoten we dwars door een hindernis vanwege de natte bodem. Parcours niet afgemaakt en dus geen stamboekopname. Zo zonde, want ze sprong echt fantastisch.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:29

Balen VValar, hopelijk volgend jaar voor jullie meer geluk.