zie hier het resultaat (3 wkn geleden, singelmaat 50)
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kom jij aan met je wortels 
Zazalover schreef:haha, wij laten onze haffies afvallenkom jij aan met je wortels
nee ff alle gekheid op een stokkie, wortels zijn niet zo schadelijk
Zazalover schreef:ja, precies, krijgt die van mij ook hoor, wortels zijn zeker niet heel slecht
. Maar sinds twee weken heb ik niet met haar kunnen werken en ze is terug zo ontploft... En helaas was ik genoodzaakt ze op een verse weide te zetten vol lang gras (wel met graaskorf hoor uiteraard) omdat de andere op was (en hoe langer ik wacht hoe meer ze dan overdrijft)... Ik hoop vandaag en de komende dagen wat te kunnen werken...
, maar ze ziet er zo snel helemaal anders uit, veeeel minder opgeblazen. Dat is op zich wel erg goed nieuws, omdat ik zo merk dat ik met 'licht' werk haar goed kan houden (en misschien met middelzwaar werk zonder graaskorf???), maar het andere uiterste bij niet werken is niet zo aangenaam
.

1 ding is me nu wel duidelijk: anders/ minder eten en meer bewegen lijkt toch de oplossing. En dan niet bewegen al grazend door de wei, maar vooral op tempo en afstand. Ook gericht aan de spieren werken, door dressuurmatig te werken. Hij is erg afgevallen, is goed voor zijn gezondheid. Nu opletten dat hij niet minder gaat wegen. Dikke billen heeft hij nog wel, al zijn de vetkussentjes verdwenen. Ook niet meer zo`n diepe groef boven staartaanzet. Eerste foto juli 2010, tweede foto januari 2012

. Op stal gelukkig wel al meerdere malen te horen gekregen dat hij is afgevallen, want op de 1e foto is hij echt te dik.
.
. 
... Nu heb ik me dus voorgenomen om te gaan verhuizen naar een plek in de buitenlucht zoals het paardenleven hoor te zijn... Ze komt de hele dag uit haar stal en staat dan in een mooie droge padock nu sta ze vrijwel hele dagen op stal (vind het gewoon erg om te typen) dat doet natuurlijk ook niet veel goeds voor haar vetjes. Ook krijgen ze bij ons kuil daar ben ik niet op tegen maar het is gewoon vet en omdat weer te minderen vind ik ook zo wat want dat is wel zo'n beetje het eenigste vermaak op stal ETEN... Vind het vreselijk voor haar ik zal is even zoeken ik had onderlaats in een forum foto's geplaats van toen ik haar net had en nu.
(halverwege de pagina staan de foto's)