Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geral schreef:je kunt het ook omdraaien
een paard wat lichamelijk met gemak de oefeningen aan kan, met een fijne ruiter op zijn rug, heeft naar mijn mening altijd de lust om mee te werken.
Wanneer spreek je van karakter/aard en wanneer is dat door verkeerde handelingen een onhandelbaar karakter geworden, of niet werkbaar.
Een paard wat in zijn waarde gelaten wordt, lichamelijk zijn werk aan kan en daarbij niet gestoord wordt door een onhandige ruiter op zijn rug, zal in mijn ogen altijd willen werken.
Anya schreef:voor bepaalde ruiters...
sarabande schreef:Wat wil je nu zeggen dat iets aan het bovengestelde toevoegt Chantal???
joostvangestel schreef:Persoonlijk denk ik dat karakter inderdaad een heel belangrijk selektiecriterium is. Daar ligt voor een groot deel ook het sukses van een Bonfire.
Nu is het bespreken van karakter hier verder off topic. We zouden een ander topic kunnen hebben over prioriteiten stellen bij het fokken.
En daarbij misschien zelfs een stelling: hoeveel eigenschappen kan je op fokken zonder de draad kwijt te raken? Maar goed, hier ging het in feite om de lichaamsbouw, wat een van de selectiecriteria is.
sarabande schreef:Wat wil je nu zeggen dat iets aan het bovengestelde toevoegt Chantal???
CGJ12"]
[quote="Anna42 schreef:Stel nu het geheven voorbeen eens gestrekt voor, dan moet het volgens de natuurlijke principes eerst landen op de teen, vervolgens zakt het via het kootgewricht op de verzenen en zo wordt de belasting overgenomen via de pees en de spieren op het bovenbeen. ............... BLA BLA BLA BLA ....................................... naar de hals toe te brengen en wordt dus de boog (rekken) aan de onderzijde van het paard aanmerkelijk groter om de hindernissen zowel in hoogte als in breedte te overbruggen.
thoroughbred schreef:Er is nog steeds geen reactie op het feit dat Ferro ondanks de nodige volboed in zijn pedigree toch een goed paard is....
Dat zou eigenlijk toch niet kunnen volgens de anna/karel theorie....