Citaat:
De eigenaren daar hebben een 100tal paarden. Ze fokken ongeveer een 10tal paarden en ponies per jaar.
Ze hebben hun eigen hengsten ook.
Wat fokken ze? kleine, rustiek paarden, liefst met een leuke kleur. Voor wandelingen te maken (ze hebben een wandel toeristencentrum)
Dan fokken deze mensen toch gewoon doordacht, zij weten dat er vraag naar is, naar dit type paard waar hun naar streven te fokken
En dan zou je deze manier van fokken ook niet kunnen vergelijken met b.v. onderstaande quote!
Citaat:
Wat is dat toch tegenwoordig!?!
Het lijkt wel of iedereen die een merrie heeft tegenwoordig het erg leuk en nodig vind om een veulentje uit hun eigen merrie te fokken!
Vaak omdat ze zo vreselijk lief is, of om de doodnormale reden! Het lijkt me gewoon zo leuk!!
ptiteblue schreef:En ik denk niet echt dat ik off topic ben, want de discussie is al lang ver van alleen kwpn te fokken en dat mag ook wel.
Dat vind ik ook, alleen met fokken, zal het ten alle tijden ook altijd smaken verschillen en emotie blijven!
En als je dan een scala aan verschillende "rassen" (type's) met elkaar gaat vergelijken, zal dat vaak toch samen gaan met "sneren" en "katten"
Overigens worden er nog steeds dravers gecombineerd met springpaarden op een aantal stallen