Welk oud bloed ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:02

de merrie heeft als afstamming Voltaire x Nimmerdor en komt uit de beroemde molga sportstam, merrie zelf heeft 1.50m international met Albert Zoer gelopen, volle zus van het Grand Prix paard Gyltaire.
video:
http://www.youtube.com/user/AvandeHaar? ... fybeL0oQmo

karijn schreef:
Robertjong: inderdaad dan maar hopen dat het een merrieveulen wordt. Zoveel "jonge" Ramiro-merries kom je niet meer tegen...Ik dacht wel dat het zeker richting € 5000 zou gaan lopen. Misschien had je het al geschreven maar uit welk bloed komt moeders?

Nog een hengst om toe te voegen. Niet echt super oud maar wel een bewezen springvererver: Mr. Blue.

karijn

Re: Welk oud bloed ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:08

Dat wordt wel een mooi lijntje zeg!

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:35

Robertjong, dan snap ik dat je graag een merrieveulen wilt!
Mr.Blue is inderdaad ook een hele goeie vererver..

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:58

nog een topvererver! LIBERO H!

Beeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 03:40

svdijk schreef:
Beeker schreef:
Nou met Zeoliet geeft verdriet ben ik het zeker niet mee eens. Mijn merrie is een Zeoliet en idd niet makkelijk maar wel een eerlijk paard dat als je haar met respect behandelt echt alles voor je doet. Zeoliet geeft dus mij zeker geen verdriet. Denk dat het ook met jezelf te maken heeft of een paard bij je past ja of nee.
Ik vind Ulft trouwens goed oud bloed. Zijn over het algemeen werklustige paarden die goed presteren en met een goed karakter.

niet gelijk happen he?
van elke hengst heb je nakomelingen die uitzondering op de regel zijn.
in welke zin van het woord is jouw zeoliet niet makkelijk?

Ik bedoel het ook niet om te happen hoor :) maar ik hoor zo vaak Zeoliet geeft verdriet. Wat ik hoor over Zeolieten is vaak dat ze eenkennig zijn en niet zomaar alles doen wat je van ze vraagt, je moet ze echt overtuigen. Dat is bij die van mij ook. Niet iedereen zal er goed mee overweg kunnen maar ik zal dit paard nooit wegdoen. Daarom schrijf ik wat voor de een een fijn paard is zal voor de ander tegenvallen. Zo is het denk ik wel met meerdere hengsten en karakters. De een kan gewoon beter met een bepaald type paard omgaan dan de ander.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 18:03

Geef mij maar ramzes- roman rigoletto, ladykiller , joost, , capitol I
CdlB ,cotage sonxx, loretto.ramiro Veel holstiens bloed , mijn paarden voeren
Dit bloed allemaal in de 1e 4 generatie en lijnteelt ook wel terug op deze hengsten.

Voor drs. Roemer darwin ulft pion,

bloed wat ik ook wel mooi vind, amor, gondelier, orthos, polydor argentinus
Doruto, abgar recruut, mr blue, legaat, farn, , ,

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:41

Hier dan een hulpmiddel..en de rest onder de 120 mag je vergeten.. ;)
Maar hier zie je dat bij het begin van de echte sportfokkerij deze hengsten de basis legde in combinatie met evenwichtige oude bloedlijnen (basis)..los van het rontgen ( trouble ook vaak in hele merrielijnen)..
Want bij die eerste uitslagen vielen o.a. de kinderen van Ramiro op met 3-tjes.
Wil je terug fokken op oud bloed i.v.m. bepaalde moederlijnen is het toch een combinatie uit deze index.
Dat waren de feiten op dat moment.

Afbeelding

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:55

ik heb een geweldige octaaf merrie gehad. was eigelijk van mijn ouders. die hebben haar verkocht _-:(
Zelfs alex van slifhout was er weg van. Had er graag een veulentje van gehad. Doodzone, de nieuwe eigenaren hebben haar kapot gereden.

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 21:18

Beste Bokker,

Gisteravond, om 23.29 uur is GLADIATOR VDH/RANGO VDH geboren, het is een hengstveulen afkomstig uit de beroemde sport en prestatie molga merrielijn, zijn afstamming Ramiro x Voltaire x Nimmerdor, hoogbenig, chic veulen met natuurlijk de bekende Ramiro Bles.

Aangezien wij zeer blij zijn met het resultaat hebben wij besloten om de merrie opnieuw dragend te krijgen van de hengst ramiro. Video opname volgt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 08:20

Van harte....Ik vind Gladiator leuker dan Rango ;)

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 14:57

ceasario schreef:
Hier dan een hulpmiddel..en de rest onder de 120 mag je vergeten.. ;)
Maar hier zie je dat bij het begin van de echte sportfokkerij deze hengsten de basis legde in combinatie met evenwichtige oude bloedlijnen (basis)..los van het rontgen ( trouble ook vaak in hele merrielijnen)..
Want bij die eerste uitslagen vielen o.a. de kinderen van Ramiro op met 3-tjes.
Wil je terug fokken op oud bloed i.v.m. bepaalde moederlijnen is het toch een combinatie uit deze index.
Dat waren de feiten op dat moment.

Afbeelding

Oh wat grappig. Ik heb een zoon van afstamming van Lucky boy uit merrie met grootvader Nimmerdor. Volledig oudbloed maar toch veel plussen achter die namen. Ben benieuwd. Hij moet eerst nog jaartje uitgroeien

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:10

robertjong schreef:
Beste Bokker,

Gisteravond, om 23.29 uur is GLADIATOR VDH/RANGO VDH geboren, het is een hengstveulen afkomstig uit de beroemde sport en prestatie molga merrielijn, zijn afstamming Ramiro x Voltaire x Nimmerdor, hoogbenig, chic veulen met natuurlijk de bekende Ramiro Bles.

Aangezien wij zeer blij zijn met het resultaat hebben wij besloten om de merrie opnieuw dragend te krijgen van de hengst ramiro. Video opname volgt.

Gefeliciteerd! Nu hopen dat hijzelf kan springen, heel zien te houden en dan voor de keuring. Is toch machtig mooi en superieur bloed..
Gladiator vind ik ook stoerder..

Heb zelf een paard met Doruto in de 2e lijn en eentje met Le Mexico in de 3e lijn. Helaas zijn het ruintjes..

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 15:15

ik heb een witmar alazan x bazuin merrie. witmar alazan is een ggk zoon van amor. zeer mooie lijn dus achter deze merrie. helaas heb ik haar door verschillende redenen nog steeds niet in de sport uitgebracht, maar haar dochter van upperville zou wel de sport in moeten. vind het zelf een hele mooie bloedlijn. wel een lastig karakter, typisch amor volgens de kenners.

ow.. en ik ben trouwens gek van cabochon! geweldige hengst!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 18:52

dat is zeker erg mooi bloed Keat. Zowel Witmar Alazan als Bazuine en Upperville. Ik vond jouw merrie vorig jaar in Didam zeer aansprekend.

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 19:03

Leorah schreef:
Ik ben erg gecharmeerd van wolfgang/farn (karakter en veelzijdigheid) en sineada (mooi beenwerk, stabiliteit en IQ), maar ook doruto en amor zou ik graag terugzien (ik denk niet in het zelfde paard, maar dat is een ander verhaal) met als reden hun kwaliteiten die ze doorvererven. Zeker niet om het karakter.
Tot slot ben ik ook niet vies van Jazz paarden (wel in de goede combinatie), ook mede door hun talent maar ook omdat het karakter over het algemeen goed klikt met mij.

Ik heb toevallig een paard met zowel Doruto als Amor in de bloedlijn, niks mis mee hoor :D
Ik ga ook zeker voor Doruto.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:01

Amor x Doruto en vice versa was een beproefde combi. Het exterieur en beweging van Amor gecombineerd met het willen doorgaan van Doruto. Dus ik zie Amor en Doruto het liefst in een paard.. een hengst die dus zeker wel genoemd mag worden is El Corona (Amor x Doruto)
Slechts 3 volledige dekseizoenen maar iets van 42 nakomelingen die in het ZZ-L of hoger uitkwamen en 2 goedgekeurde zonen. Veels te vroeg overleden...helaas.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 20:05

Mijn absolute topper: Sebastiaan,
Er waren er vroeger niet veel van, maar die er waren: super springers met heel bijzondere karakters.
Maar als ik het op een stamboekpapier zie staan wordt ik in ene wakker!

jarver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 22:04

Grannus,Grandeur,Jasper,Nimmerdor,G.Ramiro,H alme,Sebastiaan,Calvados,Roemer,Tcn Partou,Ahorn,oa

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 15:43

dankje natasjavE!!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 19:49

Robert: van harte gefeliciteerd!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:00

Wat een leuk topic.
Ik ben gek van Amor, Doruto, Jazz en Gribaldi en nog vele anderen.
Gelukkig hebben wij de Doruto merrie dit jaar drachtig van Charmeur.
Nu hopen dat het allemaal goed gaat en dat het een merrie wordt.

robertjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:20

Beste Fokkers, Bokkers,

Met gepaste trots laten wij een video van ons hengstveulen met de afstamming Ramiro x Voltaire x Nimmerdor, 3 dagen oud, zien.

De merrie zal dit jaar opnieuw worden geinsemineerd met sperma van de hengst Ramiro.

http://www.youtube.com/user/AvandeHaar? ... fJVRudINS8

_nathalia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:22

robertjong; gefeliciteerd met het veulen. Mooie afstamming.
Leuk filmpje, veulen lekker nieuwsgierig naar de camera en moeder mooi beschermend voor het veulen gaan staan :D
Volgens mij kon het veulen daarna de melk niet meer vinden _O-

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 08:17

Ik vind het geweldig dat er nu een piepjonge Ramiro x Voltaire x Nimmerdor rondloopt! Wellicht interessant voor een toekomstige hengstenkeuring! Dat maakt terugfokken dubbel zo interessant nu.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 15:12

Leuk dat filmpje van de jonge Ramiro. Het is al zoveel jaren geleden dat ik daar een veulen van heb gezien dat ik behalve de bles niks meer herken van Ramiro zelf.
Wees er maar zuinig op.

Zelf ga ik mijn jonge Jazz merrie's allebei dekken met Ferro als ze daarvoor oud genoeg zijn.
Ook van dat mooie oude bloed dat gelukkig nog voorradig is.
Op dit moment komt de oude Ferro toch weer bovendrijven nu heel veel top ruiters op een nakomeling van hem zitten.
Jammer dat hij te vroeg is overleden.
Ik denk dat hij nog heel veel goeds had kunnen brengen.