contributie bedrag niet normaal meer!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:45

Dat bepaalde diensten niet meer gratis zijn of van bepaalde diensten de vergoeding omhoog is gegaan snap ik. Voor het blad zelf een flinke verhoging instellen vindt ik nou net iets te ver gaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:47

wiendeld schreef:
Deze vraag heb ik 2 weken geleden voor gelegd bij het KWPN, maar dan geven ze niet thuis. Gisteren maar weer een mail er achter aan en tot op heden geen antwoord.
Wie kan mij het antwoord wel geven?

Heel eenvoudig zorgen dat je voor november 2011 opzegt, omdat je dat in 2010 duidelijk niet gedaan hebt moet je het bedrag nu gewoon betalen

Als je het blad open gemaakt had was je ook op de hoogte geweest, dat is nu eenmaal zo met verenigingsorganen, daar staan de veranderingen in :)*

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:50

grauwman schreef:
Dat bepaalde diensten niet meer gratis zijn of van bepaalde diensten de vergoeding omhoog is gegaan snap ik. Voor het blad zelf een flinke verhoging instellen vindt ik nou net iets te ver gaan.

Je betaald niet voor het blad....je betaald voor de vereniging.

grauwman

Re: contributie bedrag niet normaal meer!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:57

Kan wel zijn maar het is een flink bedrag als je er verder niets mee kan doen. Daarnaast wil je wedstrijden rijden dien je lid te worden van de KNHS + vereniging in de buurt en kan je het KWPN niet als een vereniging beschouwen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:59

grauwman schreef:
en kan je het KWPN niet als een vereniging beschouwen.

Wat is het dan???

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:31

Ik schrok ook van de rekening. Ik vind het wel leuk om het blad te lezen, maar niet voor dat bedrag en voor mij als amateur ruiter met 1 paard voor mij ook een reden om het op te zeggen aankomend jaar. Ik wist dat het omhoog ging dat maakte me niet zoveel uit, maar vind het nu wel echt teveel worden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 15:52

[***] schreef:
Er staat een hele waslijst aan argumenten onder die quote Sammie

Dat weet ik en die heb ik gelezen, maar dat maakt de eerste opmerking nog steeds niet nodig, [***]

Overigs heb ik in ieder geval nergens gezegd dat het kwpn enkel de IDS is. Het blad de IDS is wel iets dat alle leden krijgen (en daarmee dus in eerste instantie het eerste contact/ervaring met het stamboek), de 'rest' krijgt niet elk lid.
misterA schreef:
Je post is van begin tot eind zeer negatief
Dat is niet waar, ik ben wel kritisch maar zeker niet enkel negatief. Sterker nog ik kan sommige artikelen van het blad in de opzet die ze gebruiken nog wel begrijpen. Voor elk lid wat wils, maar sterke inhoudelijke discussies op fokgebied ontbreken al langere tijd (het punt dat Sara aanhaalt over je eigen fokkers niet neerhalen klopt zeer zeker. Al vraag ik mij af of je een dergelijke discussie niet kan voeren op een dergelijke manier dat je dat dus niet hoeft te doen.. Die mogelijkheid is er wel degelijk) Het blad is teveel doorgeslagen richting sport. En de geluiden daarover zijn blijkbaar niet echt positief gestemd. Er is geen goede mix dus. (Een taak voor de redactie van dat blad) Daardoor verliest het zijn meerwaarde en verliezen ze op den duur ook de ‘brede’ leden (voor hen voelt het nl. wel alsof ze alleen voor het blad betalen). Wat je overhoudt is een smallere groep die het kwpn in alle facetten gebruikt. Maar daarmee verlies je een hoop informatie en is het een kleinere groep die de kosten moet dragen.

Noem een aantal willekeurig nummers van de afgelopen 30-35 jaar en ik kan je precies de inhoud van het blad laten weten. Leg dat naast het nummer van dit (of de afgelopen vijf jaar) en vergelijk het.

Wat betreft dan nog even het kwpn stamboek op andere vlak, wat wel beter is geworden is het opvragen van (sport/predikaat) gegevens van paarden.

NatasjavE schreef:
En dan met name de fokkerij artikelen... het is toch enorm interessant om de achtergrond van dingen te weten? Waarom is je paard gefokt zoals hij/zij is? Waarom is een goede merrielijn belangrijk? etc, etc.
Welke fokkerij artikelen bedoel jij? Kun je een paar specifieke rubrieken noemen? Er wordt o.a. aandacht gegeven aan merrielijnen (de merrie maakt het verschil), de bekendste lijnen … daar heeft de meerderheid geen paard uit. Het is in de meeste gevallen wel interessant om te lezen hoe de betreffende fokker(s) tot zijn keuze is gekomen. Alleen om de zoveel jaar wordt hetzelfde lijntje of merrie (ben er al eens een tegengekomen die nu al zeker 3 keer vermeld is in een soort gelijke rubriek) uit de kast getrokken. Volgens mij is het jaren geleden, maar ik heb ooit eens een discussie of artikel gelezen over waarom sommige merrielijnen ‘altijd’ succes boeken welke ezel je er ook op gooit en dat sommige merrielijnen geen ‘goede’ producten afleveren ook al gebruik je goede vererver. En dan een derde categorie, een toevalstreffer die zeer goed fokt en doorfokt, maar de rest van de lijn overtreft dat niet. Maar of dat in de IDS of elders was en welk jaartal weet ik niet meer. Maar dat zijn artikelen die ik i.i.g. o.a. graag lees.

Voorts hebben ze de afgelopen edities een aantal jaargangen onder de loep genomen, an sich niet verkeerd daar heb ik mijn mening al over gegeven :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 16:30

Sammie schreef:
NatasjavE schreef:
En dan met name de fokkerij artikelen... het is toch enorm interessant om de achtergrond van dingen te weten? Waarom is je paard gefokt zoals hij/zij is? Waarom is een goede merrielijn belangrijk? etc, etc.
Welke fokkerij artikelen bedoel jij? Kun je een paar specifieke rubrieken noemen? Er wordt o.a. aandacht gegeven aan merrielijnen (de merrie maakt het verschil), de bekendste lijnen … daar heeft de meerderheid geen paard uit. Het is in de meeste gevallen wel interessant om te lezen hoe de betreffende fokker(s) tot zijn keuze is gekomen. Alleen om de zoveel jaar wordt hetzelfde lijntje of merrie (ben er al eens een tegengekomen die nu al zeker 3 keer vermeld is in een soort gelijke rubriek) uit de kast getrokken. Volgens mij is het jaren geleden, maar ik heb ooit eens een discussie of artikel gelezen over waarom sommige merrielijnen ‘altijd’ succes boeken welke ezel je er ook op gooit en dat sommige merrielijnen geen ‘goede’ producten afleveren ook al gebruik je goede vererver. En dan een derde categorie, een toevalstreffer die zeer goed fokt en doorfokt, maar de rest van de lijn overtreft dat niet. Maar of dat in de IDS of elders was en welk jaartal weet ik niet meer. Maar dat zijn artikelen die ik i.i.g. o.a. graag lees.

Voorts hebben ze de afgelopen edities een aantal jaargangen onder de loep genomen, an sich niet verkeerd daar heb ik mijn mening al over gegeven :)

Ik vind de artikelen over het keuringsklaar maken leuk. De keuringsverslagen vind ik erg leuk en leerzaam.
Ik lees dan altijd het commentaar op de paarden en probeer te zien wat goed is en wat niet(op de bijgeplaatste foto's).
Natuurlijk de artikelen over de Gelderse Paarden.
Jaren geleden de artikelen over stempelhengsten...dat zou van mij wel een vervolg mogen krijgen.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:06

Wat een gezeur hier.
Uiteraard staat het iedereen vrij om het lidmaatschap op te zeggen. Je HOEFT geen lid te zijn / blijven, dat moet je willen.

Uiteraard is het een behoorlijk verhoging, maar alles wordt duurder. Om maar een voorbeeld te noemen; mijn stallingsgeld is ook met € 15,- omhoog gegaan, per maand!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:11

Is die 15 euro ook een verhoging van ruim 17% dan?

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:13

manic schreef:
Is die 15 euro ook een verhoging van ruim 17% dan?

:Z

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:15

Kan jij dan niet interessant vinden, maar een verhoging van 17% is op zijn minst heftig te noemen...

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 17:17

Het ging mij er meer om dat jouw opmerking totaal niets toevoegd. Natuurlijk is die verhoging een bepaald percentage.
En ik schrijf ook heel duidelijk dat je geen lid van het kwpn hoef te zijn hoor.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:09

Jouw opmerking voegt anders helemaal niet veel toe. Het argument dat de verhoging goed te praten is want 'Alles wordt duurder' houdt weinig steek. Je hoeft niet op die stal te blijven staan hoor.... En als voorbeeld hier is een stal in de buurt met ong. 11% omhoog gaan. Die hadden in een maand 4 boxen leeg.

Bovendien.. moet de gemiddelde supermarkt of kapper of vul maar in eens proberen. Omhoog gaan met hun prijzen met als argument 'alles wordt duurder, dus wij ook'. Klanten lachen je vierkant uit. Die zie je niet meer. KWPN heeft een onderbouwing voor hun verhoging.. punt is dat sommige in dit topic dat niet fair vinden. Dát is de discussie :)

grauwman schreef:
en kan je het KWPN niet als een vereniging beschouwen.

Dat is het wel. Verenigingen heb je in allerlei vormen en maten, ook mbt stamboeken.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:25

Ik bedoel het meer in de trant dat als je wilt starten je het niet als een rij vereniging kan gebruiken. Dus bijv voor pavo cup moet je als eigenaar lid zijn van KWPN maar als je aan de jonge paarden rubrieken wil meedoen moet je een startkaart hebben dus lid zijn van KNHS & Rijvereniging. Ik moet dus van 3 lid zijn wil ik ergens aan mee kunnen doen met m'n jonge paard en als amateur vindt ik daarom de verhoging bij het KWPN aan de hoge kant.
Dat is iets waar we het waarschijnlijk nooit eens over zullen worden en ik snap ook dat het KWPN het niet iedereen naar het zin kan maken maar als ze de verhoging nou bijv gehalveerd hadden....

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:27

NRPS is ook al 91,50. :( Dat geld kan ik wel beter gebruiken... Maarja, als ik weer eens wat in mijn paspoort moet veranderen moet ik eerst weer lid worden. En das nog duurder met administratiekosten erbij ;)

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:49

KWPN heeft 2010 een 2000 veulens minder geregisteerd en 2011 eenzelfde trend. Voor die misgelopen centen kunnen de fokkers dan alsnog wel wel opdraaien.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 23:30

Excuseme schreef:
KWPN heeft 2010 een 2000 veulens minder geregisteerd en 2011 eenzelfde trend. Voor die misgelopen centen kunnen de fokkers dan alsnog wel wel opdraaien.

Dat zal geen status aparte voor het KWPN zijn, dat is een trend, maar aan je onderschrift te zien begrijp je de oorzaak.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 00:46

Ik vind het ook wel een hele verhoging, zeker voor een vereniging die veel leden heeft die niet actief zijn in de fokkerij of sport maar het gewoon leuk vinden om het blad te lezen. Deze mensen hebben misschien al niet eens een paard meer. Toch sponseren zij de vereniging zonder echt van de verdere diensten gebruik te maken en dan krijg je ineens zo'n verhoging.
Doe dan de prijs van andere dingen omhoog.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 01:00

Pfoe wel een verhoging ja, gelukkig ben ik al enkele jaren geen lid meer. Ben het wel geweest om paard op mijn naam te laten zetten, maar dan kon ik 4-6 weken mijn paspoort kwijt zijn. Niet handig als je wedstrijden rijd, en regelmatig met je paard de weg opgaat. Volgend jaar moet ik sowieso een nieuw paspoort, want in mijn huidige past nog maar 1 enting en ik ben vergeten dat inlegvel aan te vragen. Laatst eens geinformeerd, en het is dus niet zo dat als je voor bijna 40€ een nieuw paspoort krijgt je het paard ook meteen gratis over kan laten schrijven, nee dat kost dan ook weer ruim 40€ administratiekosten om even een andere naam+adres in te voeren. Een commerciele organisatie, zonder monopoliepositie zou nooooit met zulke dingen wegkomen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:19

Je bent je paspoort helemaal niet kwijt als je het op naam laat zetten. Je moet het stamboek papier opsturen.
Ik heb het papier opgestuurd en kreeg keurig een stikker terug gekregen voor het paspoort.
En verder JIJ bent vergeten het extra inlegvel aan te vragen. Iets wat een jaar lang bijna iedere 14 dagen in de IDS heeft gestaan.
Verder kan je een nieuw paardenpaspoort ook bij andere organisaties aanvragen.

Edit...de prijzen liggen lager Fleurtje:
Afgifte KWPN-paspoort
26,80
Afgifte paspoort PVE (inclusief chippen)
38,30
Chippen
26,80
Wijzigingskosten paardenpaspoort
17,20
Overschrijvingskosten (voor KWPN-leden)
17,50
Overschrijvingskosten (voor niet-KWPN-leden)
42,10

Als je hem niet op naam laat over schrijven en alleen alsnog het extra inlegvel aanvraagt kan je denk ik voor 17,20 klaar zijn...en anders 26,80 voor afgifte van een paspoort, want het paard is neem ik aan al gechipt.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 09-02-11 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: onnodige quote verwijderd

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:00

Volgens mij bedoelt Fleurtje dat ze haar paspoort kwijt is als ze een nieuwe aanvraagt, omdat hier nog maar 1 enting in past. Dat probleem heb ik binnenkort ook. Met 2x per jaar enten sinds zijn derde is het blad binnenkort vel. Inlegvel heb ik ook niet, want dat zat er al in.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:21

Volgens mij bedoeld Fleur dat haar entingenstukje vol is, en dat ze indertijd vergeten is een medisch inlegvel aan te vragen.
Je kunt geen medisch inlegvel meer aanvragen, je moet een nieuw duplicaat paspoort aanvragen, en dat is wel iets duurder dan 40 euro.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:44

Neonlight schreef:
Volgens mij bedoeld Fleur dat haar entingenstukje vol is, en dat ze indertijd vergeten is een medisch inlegvel aan te vragen.
Je kunt geen medisch inlegvel meer aanvragen, je moet een nieuw duplicaat paspoort aanvragen, en dat is wel iets duurder dan 40 euro.

Maar dat is het stamboek toch niet aan te rekenen?
Het is echt zeer duidelijk gecommuniceerd dat je dat inlegvel moest aanvragen..
Net als nu bij de contributieverhoging....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 09:51

Nee, dat is het stamboek zeker niet aan te rekenen. :)