Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
wiendeld schreef:Deze vraag heb ik 2 weken geleden voor gelegd bij het KWPN, maar dan geven ze niet thuis. Gisteren maar weer een mail er achter aan en tot op heden geen antwoord.
Wie kan mij het antwoord wel geven?
[***] schreef:Er staat een hele waslijst aan argumenten onder die quote Sammie
misterA schreef:Dat is niet waar, ik ben wel kritisch maar zeker niet enkel negatief. Sterker nog ik kan sommige artikelen van het blad in de opzet die ze gebruiken nog wel begrijpen. Voor elk lid wat wils, maar sterke inhoudelijke discussies op fokgebied ontbreken al langere tijd (het punt dat Sara aanhaalt over je eigen fokkers niet neerhalen klopt zeer zeker. Al vraag ik mij af of je een dergelijke discussie niet kan voeren op een dergelijke manier dat je dat dus niet hoeft te doen.. Die mogelijkheid is er wel degelijk) Het blad is teveel doorgeslagen richting sport. En de geluiden daarover zijn blijkbaar niet echt positief gestemd. Er is geen goede mix dus. (Een taak voor de redactie van dat blad) Daardoor verliest het zijn meerwaarde en verliezen ze op den duur ook de ‘brede’ leden (voor hen voelt het nl. wel alsof ze alleen voor het blad betalen). Wat je overhoudt is een smallere groep die het kwpn in alle facetten gebruikt. Maar daarmee verlies je een hoop informatie en is het een kleinere groep die de kosten moet dragen.Je post is van begin tot eind zeer negatief
NatasjavE schreef:Welke fokkerij artikelen bedoel jij? Kun je een paar specifieke rubrieken noemen? Er wordt o.a. aandacht gegeven aan merrielijnen (de merrie maakt het verschil), de bekendste lijnen … daar heeft de meerderheid geen paard uit. Het is in de meeste gevallen wel interessant om te lezen hoe de betreffende fokker(s) tot zijn keuze is gekomen. Alleen om de zoveel jaar wordt hetzelfde lijntje of merrie (ben er al eens een tegengekomen die nu al zeker 3 keer vermeld is in een soort gelijke rubriek) uit de kast getrokken. Volgens mij is het jaren geleden, maar ik heb ooit eens een discussie of artikel gelezen over waarom sommige merrielijnen ‘altijd’ succes boeken welke ezel je er ook op gooit en dat sommige merrielijnen geen ‘goede’ producten afleveren ook al gebruik je goede vererver. En dan een derde categorie, een toevalstreffer die zeer goed fokt en doorfokt, maar de rest van de lijn overtreft dat niet. Maar of dat in de IDS of elders was en welk jaartal weet ik niet meer. Maar dat zijn artikelen die ik i.i.g. o.a. graag lees.En dan met name de fokkerij artikelen... het is toch enorm interessant om de achtergrond van dingen te weten? Waarom is je paard gefokt zoals hij/zij is? Waarom is een goede merrielijn belangrijk? etc, etc.
Sammie schreef:NatasjavE schreef:Welke fokkerij artikelen bedoel jij? Kun je een paar specifieke rubrieken noemen? Er wordt o.a. aandacht gegeven aan merrielijnen (de merrie maakt het verschil), de bekendste lijnen … daar heeft de meerderheid geen paard uit. Het is in de meeste gevallen wel interessant om te lezen hoe de betreffende fokker(s) tot zijn keuze is gekomen. Alleen om de zoveel jaar wordt hetzelfde lijntje of merrie (ben er al eens een tegengekomen die nu al zeker 3 keer vermeld is in een soort gelijke rubriek) uit de kast getrokken. Volgens mij is het jaren geleden, maar ik heb ooit eens een discussie of artikel gelezen over waarom sommige merrielijnen ‘altijd’ succes boeken welke ezel je er ook op gooit en dat sommige merrielijnen geen ‘goede’ producten afleveren ook al gebruik je goede vererver. En dan een derde categorie, een toevalstreffer die zeer goed fokt en doorfokt, maar de rest van de lijn overtreft dat niet. Maar of dat in de IDS of elders was en welk jaartal weet ik niet meer. Maar dat zijn artikelen die ik i.i.g. o.a. graag lees.En dan met name de fokkerij artikelen... het is toch enorm interessant om de achtergrond van dingen te weten? Waarom is je paard gefokt zoals hij/zij is? Waarom is een goede merrielijn belangrijk? etc, etc.
Voorts hebben ze de afgelopen edities een aantal jaargangen onder de loep genomen, an sich niet verkeerd daar heb ik mijn mening al over gegeven
grauwman schreef:en kan je het KWPN niet als een vereniging beschouwen.
Neonlight schreef:Volgens mij bedoeld Fleur dat haar entingenstukje vol is, en dat ze indertijd vergeten is een medisch inlegvel aan te vragen.
Je kunt geen medisch inlegvel meer aanvragen, je moet een nieuw duplicaat paspoort aanvragen, en dat is wel iets duurder dan 40 euro.