Hier meldt zich nog een super blije Don Ruto nakomeling eigenaar. Beter laat dan nooit hé!
Net zoals jullie ben ik zot op mijn paardje! Het is een 9 jarige merrie die ik zelf heb gefokt. Ze doet het prima in de dressuur en eventing. Het springparcours thuis gaat altijd goed maar op verplaatsing is het niet altijd een succes. Toch wil ik haar voor geen geld van de wereld missen!
En er zijn wel wat afstammelingen van deze hengst hoor! Kijk op horse telex (of zoiets) en hier vind je er al een heleboel. Niet allen nakomelingen staan hier zelf geregistreerd oa mijn paardje en nog een dat ik weet.
Lieuwkje_90
Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-13 22:33
Oh wauw, zelfs een eventer in ons midden wat leuk! Heb je een foto van jouw Don Ruto.
Ik heb gisteren selectie gereden voor de Mac Rider Cup in België.
Wat een gaaf paard Ik vind haar draf super, galop vind ik er wat kort. Zie haar liever nog wat groter galopperen. Zeker omdat die draf heel mooi ruim is!
Weet je al of je door bent voor de Mac rider cup??
Leuk paardje Lienbono! Wat idd opvalt is de galop, juist omdat haar draf zo sierlijk is! Maar ik las al dat je daar mee aan het werk gaat, dus dat moet wel goed komen!
vayake
Geplaatst: 04-06-13 07:34
Ik wil hierbij nog maar eens goed nieuw melden!
Sinds zaterdag hebben we nog een prachtige merrie bij! Ook een Don Ruto!
Ik zal is kijken naar een foto of een link.
Nu hen ik dus een kruising met mijn volbloed merrie van deze hengst en de nieuwe haar moeder was zuiver Arabisch bloed. Het zijn beiden zo mooi en toch heel verschillend al zien je wel gelijkenissen. Ik hoop deze zomer nog wedstrijden te starten met de nieuweling.
Lieuwkje_90
Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-13 10:42
Hoi vayake, heb je ondertussen al een foto van je Don Ruto? ben benieuwd..
vayake
Geplaatst: 26-06-13 11:51
Tja... Hier direct online zetten is moeilijk. Zit meestal niet aan pc en daar staan de foto's op.
Kan ik je mailen? Stuur je mail in een pb.
Benta
Geplaatst: 28-12-13 20:50
2013 is alweer bijna voorbij; hoe is het afgelopen jaar gegaan bij de Donny's en wat zijn de doelen voor 2014???
2013 begon bij ons als een domper. het paard van mijn zus, het beste maatje van mijn paard overleed op 1 januari. Wat een klapper was dat in ons gezicht en wat had mijn paard er moeite mee! Hij leek echt depressief. Die maanden erna ook rustig aan met hem gedaan. In die maanden goed nagedacht en overgestapt naar een andere instructrice, wat een omschakeling met rijden en wat knapt hij ervan op!! Af en toe een wedstrijdje gereden om wel regelmatig op pad te zijn, soms een wp soms niet. Maar wat gaf het vernieuwde rijden een boost, ontspannen door een ring rijden!! Tevens verhuisd naar een andere stal, wat een moeilijke beslissing. Paardenwelzijn staat bij mij bovenaan en zag dat hij anders was; droevig/chago. Na een paar weken wennen heb ik een paard wat straalt, oortjes naar voren heeft en heerlijk kan keuvelen met nieuwe vriendjes. Afgelopen september het resultaat van de trainingen en huisvesting, ons PR 203 & 198 in het L2, wat was en ben ik trots op de gekke knol!
In begin 2014 staat ons M1 debuut op de planning, en wellicht dat we ons ook wat meer gaan richten op springen (wat ik dus absoluut niet kan) als goede afwisseling en krachttraining ivm zijn ataxie.
Oeh, naar nieuws van het paard van je zus. Wel grote sprongen gemaakt met je paardje.
Wij hadden ook een jaar met veel ups en downs. De grootste up was onze laatste punten rijden voor de M2. Bij aankomst op stal hing er een mega spandoek op het hek en overal ballonnen en slingers. Zhiv z'n stal was helemaal versierd (zie foto profiel) Vriendinnen en stalgenootjes hadden dit stiekem geregeld. Super gaaf!en natuurlijk gedoopt.
Toen ons Z1 debuut, wauw, een droom die uit kwam maar ow wat vond ik het spannend. 3 wedstrijden nu gereden en we hebben er nu 4
Maar nu een grote down Hij is al een tijdje aan het kwakkelen. Stug in zijn lijf, niet naar links willen buigen, soms een hapertje. Dus 14 januari naar de kliniek om dingen uit te sluiten en evt te bevestigen. Te die tijd staat hij op rust. Zo enorm zonde want we maakte zulke grote sprongen!
Echt super van jullie dat jullie in het Z zijn aangekomen!! Leuke actie van je stalgenoten! Heb je zelf al een vermoeden waar Zhiv mee aan het kwakkelen is?? Ik hoop dat 14 jan meer duidelijkheid zal gaan geven! Succes ermee!!
Ik heb geen idee. Het kan zijn hko zijn. Maar denk zelf dat het uit zijn hals of rug komt. Er gaan doem scenario's door m'n hoofd. Maar ik moet gewoon 2 weken wachten dan weten we meer.
Hopelijk is het niet te erg met Zhivago! Wat leuk dat je in het Z zit nu. Dikke proficiat en veel succes!
Benta, wat erg van het paard van je zus.. Een paard verliezen is nooit leuk maar dan ook nog eens op nieuwjaarsdag. Heftig! Je bent wel goed bezig met je paard! Leuk!!
Ik heb vooral getraind met Soraya. De laatste 3 maanden wel 7 wedstrijden gereden (2 proeven telkens). 11x gewonnen en 1x 2e, 1x3e en 1x 4e. Met scores tussen 66,5 en 73. Ging echt lekker. Volgend jaar gaan we ons nationaal debuut maken hier in Belgie.
Ik ben benieuwd met Zhivago! Ik heb ruim 1,5 jaar geleden de mijne ook helemaal doorlaten lichten. Allerlei vage klachten en met fysio en osteo niet op te lossen. Zelf was ik bang voor kissing spines, de DA ook. Van kop tot kont op de rontgen, gelukkig geen KS maar wel een discus ( die bij het kruis en SI gewricht in de buurt) die niet mooi is afgerond en te groot is en een aantal wervels die nauwer zijn dan "normaal". Prognose was toen gereserveerd, echter met trainingen speciaal voor zijn rug, fysio, nieuw zadel ( die elke 6 mnd wordt gecontroleerd) en rekening houden met weersomstandigheden ( al vroeg in de dekens ivm het warm houden vd spieren) gaat het goed! En heeft hij zelfs de DA versteld laten staan. En ja, die ataxie.. Een bewegingstopper zou het nooit worden ( wel een mooi voorbeen) en ook daar houden we rekening mee, alles duurt gewoon wat langer dan normaal. Maar hij hoeft niet weg en het is voor mij een hobby en plezier!
Super van je lienbono!! Fijn dat het zo lekker gaat! Ik had ook toen je filmpje van de macrider gezien, mooi paardje
OW sorry meiden, helemaal vergeten jullie een update te geven.
Hko was al bekend bij hem, maar hij heeft helaas ook beginnende artrose in z'n hals. De klachten kwamen voornamelijk bij zijn hko voeten vandaan. Na verdoven liep hij namelijk al een stuk beter. Zijn voorbenen zijn ingespoten en hij is 2x gekraakt. Ik moest hem vanaf die dag ook rustig oppakken. Inmiddels zijn we weer lekker aan het werk. Het is belangrijk dat hij spieren opbouwt en sterker wordt.
Vrijdag moet ik weer bellen met de kliniek om te overleggen hoe het gaat en of hij nog moet komen voor controle.
Maar hij gaat weer de goede kant op!
vayake
Geplaatst: 13-03-14 09:57
Toch leuk te horen dat jullie terug bezig zijn!
Ik hoop dat je ondanks de diagnose toch nog lang met hem bezig kan zijn want artrose is niet onomkeerbaar. Dus een goede opvolging is noodzakelijk.
Klopt maar dat is hko ook niet (onomkeerbaar) En daar loopt tie al mee sinds het L Ik ben zelf wel positief ingesteld. Belangrijkste is dat hij geen pijn heeft. Als Z te veel voor hem is stoppen we met wedstrijden maar hoop dat we nog een door kunnen gaan.
Vandaag wel even bellen naar de kliniek. Wil hem denk ik nogmaals laten kraken want hij houd 1 kant vast. Hij is er nog net niet.
vayake
Geplaatst: 14-03-14 13:59
Mits de correcte behandelingen kan je nog wel een tijdje verder met hem!