Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Himyar schreef:Lieve mensen, hoeveel toppaarden zullen er zijn en hoeveel topruiters met toptrainers?
En in hoeveel gevallen zullen die drie elkaar vinden en heeft men ook genoeg geld? Sorry hoor, maar in de hoogste regionen presteren, is maar heel weinig combinaties gegund. Echt super goede paarden zijn onbetaalbaar. Bij de Volbloeden brengen de toppers miljoenen op (Dollars, Ponden of Euros) en alleen oliesheiks en wat voor poenige lui nog meer kunnen dat betalen. En dan kosten de trainers ook nog een smak geld. Voor warmbloeden ligt dat misschien anders, maar de Anky's (met super prive trainers) vind je niet in grote getalen en het geld blijft een probleem. Als het allemaal zo simpel zou zijn, was het allemaal wel anders geweest. En daarbij: ook de paarden van Anky voeren het nodige Volbloed. Natuurlijk draait alles om de juiste combinatie van vader en moeder, maar om alles wat er mis is (of zou zijn) nu aan de Volbloed te wijten, is niet fair. En alles wat er goed is, nu aan de (Shagya) Arabier te wijten, is ook niet fair.
Droom lekker verder..............
Excuseme schreef:Dank je voor dit stuk. Ik lees ergens dat er staat dat laag in het bloed staande merries niet bij een volbloed moeten. Klopt dat wel?
Citaat:Ook al laag in het bloed staande merries passen niet bij een Volbloed.
Bucephalus"]
[quote="Excuseme schreef:Dank je voor dit stuk. Ik lees ergens dat er staat dat laag in het bloed staande merries niet bij een volbloed moeten. Klopt dat wel?
Citaat:Ook al laag in het bloed staande merries passen niet bij een Volbloed.
Citaat:Je fokt met een Volbloed niet alleen hoofd en hals verbinding. Die is bij een Volbloed vaak al matig. Te weinig nek met te weing welving in de hals en tekort ten opzichte van de rug. geen evenwicht in de bouw. Je krijgt ook de rest van het skelet en wat moet je daarmee in dit verder goede paard.
thoroughbred"]
ik heb een tijdje dit topic gevolgd,en zal ook maar eens reageren.
[quote="Anna42 schreef:De belasting die een voor sportpaard veel meer op de pezen aankomt dan bij een renpaard verlangt dus een korte pees. Het vouwen van een korte pijp kost minder tijd dan van een lange pijp.
Een renpaard rent maar een paar mininuten en dan is de show voor de longen, benen en spieren over. Een sportpaard moet in tijd gerekend aanmerkelijk langer en veel wisselender presteren en dat vergt veel meer van de longen.
thoroughbred"]
[quote="thoroughbred"]ik heb een tijdje dit topic gevolgd,en zal ook maar eens reageren.
[quote="Anna42 schreef:De belasting die een voor sportpaard veel meer op de pezen aankomt dan bij een renpaard verlangt dus een korte pees. Het vouwen van een korte pijp kost minder tijd dan van een lange pijp.
Een renpaard rent maar een paar mininuten en dan is de show voor de longen, benen en spieren over. Een sportpaard moet in tijd gerekend aanmerkelijk langer en veel wisselender presteren en dat vergt veel meer van de longen.
Citaat:Toch moet je in een ras ook naar het individu kijken, je vindt toch een verschil in type, karakter en temperament per paard van een en het zelfde ras. Allemaal volbloeden van verschillende leeftijden, type en sexe(en dat voor een ras waarbij de individuen behoorlijk nauw aan elkaar verwand zijn):
Anna42"]
[quote="Himyar schreef:Ben ik even blij dat ik into Quarter horses ben! Daar worden Volbloeden gelukkig (nog?) niet aan de kant gezet. En reken maar dat die Quarter horses de achterhand onder het lichaam moeten zetten
.
http://www.steyskal.com/articles/iron_rebel.cfm
Jessica24 schreef:Goh Anna42, wat fijn om in een heel ander topic jouw reactie terug te lezen van een aantal foto's die geplaatst zijn!
En maar preken hoe het moet, maar te scheinheilig zijn om een
eerlijke reactie op de juiste plaats neer te zetten.
Toevallig word mijn paard absoluut NIET opgeknoopt met het nodige touwwerk, omdat ik daar zelf een hekel aan heb.
Dus anders als dat jij beweerd!!
Dit is ook een foto van de losrijfase in de training waar ik haar indedaad
Heel rond instel.
Wat jij daar verder van vind interesseert mij niet want ik merk zelf wel verbetering.
Ik kan wel degelijk het neusje van mijn paard eruit rijden.
En ja dan gebruikt hij ook zijn achterhand.
En daar durf ik zelfs een foto van te plaatsen!!!!!!!!
Bucephalus schreef:Anna,
Ik heb de indruk dat het zinnig is om eens precies uit de doeken te doen wat nu eigenlijk een dragend skelet is en wat niet.
Je beschrijft het wel, maar heb je niet een duidelijke foto van een skelet zodat het ook te zien is? Ik heb het nu even niet over het lendenmechanisme, dat is wel duidelijk uitgelegd, denk ik.
Jessica24 schreef:
Goh Anna42, wat fijn om in een heel ander topic jouw reactie terug te lezen van een aantal foto's die geplaatst zijn!
En maar preken hoe het moet, maar te scheinheilig zijn om een
eerlijke reactie op de juiste plaats neer te zetten.
Toevallig word mijn paard absoluut NIET opgeknoopt met het nodige touwwerk, omdat ik daar zelf een hekel aan heb.
Dus anders als dat jij beweerd!!
Dit is ook een foto van de losrijfase in de training waar ik haar indedaad
Heel rond instel.
Wat jij daar verder van vind interesseert mij niet want ik merk zelf wel verbetering.
Ik kan wel degelijk het neusje van mijn paard eruit rijden.
En ja dan gebruikt hij ook zijn achterhand.
En daar durf ik zelfs een foto van te plaatsen!!!!!!!!
Anna42 schreef:Op pagina 5 stonden foto's met het skelet en zwaartepunt. Helaas verdwijnen die foto's na verloop van tijd. Misschien wil Chantal ze wel even opnieuw plaatsen en dan ik dat stuk middels de voorbeelden met alle plezier uitleggen. Als het je lukt Chantal voor donderdag, want dan ga ik een paar dagen op vakantie.