hengstenkeuring NRPS wie gaat erheen met zijn hengst 26 nov

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

omarfazara

Re: hengstenkeuring NRPS wie gaat erheen met zijn hengst 26 nov

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 10:09

voor iedereen weer een mooie keuring geweest en voor onze zodiak helemaal..die is goedgekeurd en heb een top dag gehad ondanks de regen...
degene die goedgekeurd zijn ...allemaal gefeliciteerd, en nu maar gaan bewijzen...en het heeft geholpen dat mijn zoontje zapp heeft ingefluisterd in zijn oor...hij is 11 jaar en zei kom op zapp je kunt het show maar loop maar als een echte tophengst..nou dat heeft hij gedaan .
en na de ronde liep hij met zijn hengst door het stalpad zo trots als een hengstenhouder samen met wim cazemier.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 13:40

Ik zit net het artikel te lezen op de website van het nrps en die Aaron is dat catalogusnr 96? Die 109 is een springhengst en Dayano is ook gekeurd. Waarschijnlijk ingeschreven via de nakeuring. Er zat nl geen Dolany zoon in de lijst van de Eerste bezichtiging. er zitten voor ons een 3-tal interessante afstamming qua dressuur erbij. Nu maar hopen dat ze veterinair in orde zijn. Dat vind ik nu wel het vervelende aan die nieuwe regeling dat het veterinaire na de 3de bezichtiging komt en niet meer ervoor zoals vroeger. Wie trouwens slim is zorgt ervoor dat dit op voorhand al in orde is. Sta je ook niet meer voor verrassingen als hengstenhouder.

Oja en die Vivaldi zoon heeft een erg verwarrende naam. Iedereen denkt nu dus dat het een zoon van de NRPS gekeurde hengst Douglas is. waarom wordt daar niet beter over nagedacht. :n Ze zouden echt beter een andere naam kiezen nog.

*edit* Dekstation van Aaron gevonden en dat is niemand minder dan Ferienhof Stucker. Had al zo'n vermoeden omdat Jana Freund hem reed. Erg interessant. Verbaasd mij een beetje eigenlijk dat die hengst BWP gekeurd is.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:10

Klopt Petra
ik kon ze ook al niet in mn keuringsboekje vinden !

Aaron heb ik onder het zadel gezien en dat vond ik echt een blikvanger!! hij liep super fijn onder het zadel

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:19

Denk je dat Jana hem zal voorstellen? voor haar is het best een eind reizen en kan me nl wel voorstellen dat ze de hengst dan maar aan de hand voorstellen en niet onder het zadel. Deze zou ik nl erg graag onder het zadel zelf zien en op video zetten. Dat kleine filmpje op hun website doet me al verlekkerd verlangen naar de showdag. Heb er trouwens reuze zin in in de showdag.

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:25

marjolein88 schreef:
jesterlover schreef:
Onze hengst Miltons Sun is niet door, hij was op de nakeuring, maar wat een gave ervaring!
Milton heeft ook wat ervaring opgedaan, hij vond het zo spannend..
Ik had hengstenkeuringen nog niet meegemaakt, tot gisteren dan.. :D

Was Power and Paint er nou ook?

Er staan een paar foto's van Sunny in mijn profiel, voor diegene die benieuwd zijn.

Ik heb jullie pony gezien !!! We stonden heel kort even naast elkaar. (wij kwamen pas om een uurtje of 2)
Leuke pony vond ik het hoor ! Mooi kleurtje had hij ook

Helaas worden ze alleen op een mooi kleurtje gelukkig niet goedgekeurd en is daar wel wat meer voor nodig.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 14:26

petraaken schreef:
Denk je dat Jana hem zal voorstellen? voor haar is het best een eind reizen en kan me nl wel voorstellen dat ze de hengst dan maar aan de hand voorstellen en niet onder het zadel. Deze zou ik nl erg graag onder het zadel zelf zien en op video zetten. Dat kleine filmpje op hun website doet me al verlekkerd verlangen naar de showdag. Heb er trouwens reuze zin in in de showdag.

Ja het zou best kunnen, hij waardeerd zich wel enorm op onder het zadel! Dus voor de hengst zou het wel goed zijn.

Ja ik ook !!

mietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:33

Heeft er iemand een programma van de 29e? Ik kan alleen maar vinden dat het om 9h30 begint... Is er al iets meer bekend?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:37

Er staat nog niks de de site van het nrps dus ik denk dat je even moet afwachtten :(:)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:22

Nee programma nog niet online. zit er ook met smart op te wachten. Valt mij wel op dat het een halfuur later begint dan voorheen.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:25

petraaken schreef:
Nee programma nog niet online. zit er ook met smart op te wachten. Valt mij wel op dat het een halfuur later begint dan voorheen.

Volgens mij is het Brabantse kampioenschappen. Dat zou een reden kunnen zijn. ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:37

Dan zou je toch verwachten dat het veel vroeger begint?

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:50

Denk dat degene die daar rijden niet meer even met hun topper richting Ermelo gaan. Zou ik ook zeker niet doen. Wordt best zwaar allemaal voor de beestjes zeker als ze de volgende dag een finale moeten rijden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:25

petraaken schreef:

Ja dat was mij ook al opgevallen! Komt me eigenlijk stiekum ook veel beter uit :+

Maar ik denk niet dat ze met de brabantse rekening houden om eerlijk te zijn!
Misschien meer in het algemeen dat 9 uur voor mensen die uit heel NL komen best vroeg is...

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:27

Ik denk ook dat ze de tijd verschoven hebben vanwege de reden die Rianne zegt :Y) Nu zien mensen van verder weg er al iets minder tegenop om te gaan rijden! :j

En wat betreft het programma, volgens mij is het de laatste jaren zo dat ze starten met de nieuwe jaargang hengsten en daarna verschillende blokjes aan de hand en onder het zadel doen :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:29

Rianneke schreef:
petraaken schreef:

Ja dat was mij ook al opgevallen! Komt me eigenlijk stiekum ook veel beter uit :+

Maar ik denk niet dat ze met de brabantse rekening houden om eerlijk te zijn!
Misschien meer in het algemeen dat 9 uur voor mensen die uit heel NL komen best vroeg is...

voor de Belgen nog vroeger hoor. Was voor mij steevast om 5u op. Paarden voeren en dan om 6u al vertrekken. :D

omarfazara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-11 13:18

We hebben erzin in de showdag al les al voor thuis geregeld iemand die uitmest en voeren gaat, en de hengst komt met de vrachtwagen apart en zal zijn dekdiensten bij stal W.Nijenkamp te Weerselo mogen waarmaken dus heb je een intressante merrie bel en zal ik je te woord staan dekgeld 300 euro
ook Ki mogelijk. afstamming zodiak x mufaq een complete mooie pony met ras en adel.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 20-01-11 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tel nr verwijderd

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 16:30

petraaken schreef:
voor de Belgen nog vroeger hoor. Was voor mij steevast om 5u op. Paarden voeren en dan om 6u al vertrekken

Had even niet verder dan NL gedacht :o

omarfazara schreef:
dus heb je een intressante merrie bel

En wat nu als je niet zo'n interessante merrie hebt :7
Maar ik vond jullie hengst echt stoer! Aan de hand was ie al leuk, maar toen ie los ging was ie echt super!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 20-01-11 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tel nr verwijderd

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 10:52

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:15

Eldango gewoon ff printscreenen...en dan afdrukken!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:24

Hou er dan wel rekening mee dat je dan geen inkomticket hebt en dan niet kan meedoen aan de loting.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 11:27

MelodyT schreef:
Eldango gewoon ff printscreenen...en dan afdrukken!

:+
Heb geen printer aangesloten.

Ik ga toch voor de loting. Al is mijn geluk ver te vinden. :o

omarfazara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 19:58

Rianneke schreef:
petraaken schreef:
voor de Belgen nog vroeger hoor. Was voor mij steevast om 5u op. Paarden voeren en dan om 6u al vertrekken

Had even niet verder dan NL gedacht :o

omarfazara schreef:
dus heb je een intressante merrie bel

En wat nu als je niet zo'n interessante merrie hebt :7
Maar ik vond jullie hengst echt stoer! Aan de hand was ie al leuk, maar toen ie los ging was ie echt super!

ja hij is echt stoer met een hart van goud zeer eerlijk maar ook minder intressante merrie is welkom hoor...
tot de 29 e....

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 20:05

omarfazara schreef:
ja hij is echt stoer met een hart van goud zeer eerlijk

Daar hou ik van! Ben wel benieuwd hoe die zich laat zien op de showdag!

petraaken schreef:
Hou er dan wel rekening mee dat je dan geen inkomticket hebt en dan niet kan meedoen aan de loting.

Hoe bedoel je dat? Want als je die bon inleverd uit het nrps blad (printen heb ik nooit gedaan) krijg je ook een ticket voor de loting :)

Ik hoop dat ik weer net zo'n gelukkig jaar als vorig jaar heb :o Had toen namelijk een dekking gewonnen
Alhoewel ik het anderen ook van harte gun *D

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:11

Rianne neem jij de dekking van een pony dan zou ik graag van een paard de dekking winnen. :=

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 10:33

En ik dan Carla?