2 jarige laten dekken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ben_Hur

Re: 2 jarige laten dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 00:52

Ik lig niet wakker, hoor, ik kan ook rekenen als ik slaap :D

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 01:03

Ik niet. Als ik slaap dan slaap ik. Rekenen ( of het rekenen overslaan) mag een ander doen...:D
Mijn nachtrust is me heilig. En nu we het over nachtrust hebben: welterusten...:))

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 10:00

Lord_Ik schreef:
Ik heb toch nooit verteld wat volgens mij extreem hengstengedrag is ? :D
Extreem hengstengedrag is in mijn ogen: absoluut niet te weerhouden zijn van steigeren in de buurt van merries (wat niet wil zeggen dat ik het niet kan verdragen dat het weleens gebeurt), onmogelijk weg te houden of voorbij merries te krijgen zijn, mensen werkelijk aanvallen of zichzelf onophoudelijk grote verwondingen toebrengen door door omheiningen door (te proberen) breken..

Behalve het mensen aanvallen, vind ik het onder normaal hengtengedrag vallen als de eigenaar er niet mee om kan gaan en het paard niet "de juiste manier" van een hengst houden op na houdt ...
Zelfs als de eigenaar er wel mee om kan gaan, kan een merrie in de buurt voor "problemenn" zorgen waarbij de eigenaar dus even hard moet ingrijpen om hem weer in het gareel te krijgen.

Toen ik mijn merrie liet insemineren bij de hengstenhouder en Ferro langs liep, werd hij ook even een echte hengst door een kleine pony die voor hem stond en het pad blokkeerde. De pony had daar niet mogen staan. Ferro kreeg een behoorlijke knal om even "wakker" te worden en op zijn begeleider te focussen. Neem aan dat je de ondertussen overleden KWPN-hengst Ferro wel kent?

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 12:21

superwoman schreef:
Lord_Ik schreef:
Ik heb toch nooit verteld wat volgens mij extreem hengstengedrag is ? :D
Extreem hengstengedrag is in mijn ogen: absoluut niet te weerhouden zijn van steigeren in de buurt van merries (wat niet wil zeggen dat ik het niet kan verdragen dat het weleens gebeurt), onmogelijk weg te houden of voorbij merries te krijgen zijn, mensen werkelijk aanvallen of zichzelf onophoudelijk grote verwondingen toebrengen door door omheiningen door (te proberen) breken..

Behalve het mensen aanvallen, vind ik het onder normaal hengtengedrag vallen als de eigenaar er niet mee om kan gaan en het paard niet "de juiste manier" van een hengst houden op na houdt ...
Zelfs als de eigenaar er wel mee om kan gaan, kan een merrie in de buurt voor "problemenn" zorgen waarbij de eigenaar dus even hard moet ingrijpen om hem weer in het gareel te krijgen.

Toen ik mijn merrie liet insemineren bij de hengstenhouder en Ferro langs liep, werd hij ook even een echte hengst door een kleine pony die voor hem stond en het pad blokkeerde. De pony had daar niet mogen staan. Ferro kreeg een behoorlijke knal om even "wakker" te worden en op zijn begeleider te focussen. Neem aan dat je de ondertussen overleden KWPN-hengst Ferro wel kent?

Het is inderdaad normaal hengstengedrag als je niks doet, maar als je er zelf al het mogelijke aan doet om hem in de hand te houden en het gaat niet (ik schuw echt niet om men peerd een ferme mep op zijn kont te verkopen of een snok aan zijn halster als dat nodig is om hem terug te krijgen), dan is het er voor mij in elk geval over en dan castreer ik dus. Ik verwacht heus niet dat een hengst geen hengst meer is omdat ik er nu eenmaal op zit of wat dan ook, maar ze moeten wel blijven luisteren (dus reactie geven).
Ik ben Ferro idd al tegengekomen ja :j lang leve bokt :D.

€600 per half jaar is er toch 'lichtelijk' ahum over :+ een gewone castratie hier in de buurt kost een €500 :P dus 1x chemisch is al duurder.

Als ik persé een veulen van hem moet hebben, wat zou ik dan klagen dat ik daarvoor moet betalen als er geen andere keuze is dan castreren en dat als ik een veulen wil, ik dus sperma moet laten invriezen? :+ Al lang blij dat de mogelijkheid bestaat en niemand die me verplicht om het ook te doen ...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 14:17

Lord_Ik schreef:
een gewone castratie hier in de buurt kost een €500

Das best veel. Ik was minder kwijt en heb het op de kliniek laten doen. (brengen en smiddags weer ophalen)
Weet niet meer hoeveel, maar wel veel minder. Dat was trouwens bij een kliniek die normaal gesproken niet onder goedkoop valt, eerder onder duur als ik ook kijk wat een ront. keuring daar heeft gekost voor mijn andere paard. :$

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 15:11

Castreren thuis op de wei:
Staand door de DA: 100 a 150E

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-10 23:58

Brainless schreef:
Castreren thuis op de wei:
Staand door de DA: 100 a 150E

€500 is wel voor liggend, onder volledige verdoving en bij een redelijk dure dierenarts, maar heb eigenlijk inderdaad wel liever staand, stukje minder risico dat ze erin blijven, dus zal de prijs ook wel lager worden.
Anders ga ik zo te horen beter voor een andere dierenarts :+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 15:02

Bij mij was het ook staand en dan in de kliniek voor eventuele complicaties. Daarbij was het voor ons toch geen moeite om hem even te brengen, dus hebben we dat gekozen voor de zekerheid. Volgens mij was ik 200 kwijt als ik me het goed herinner. Denk het wel aangezien ze daar de rekeningen met een vork schrijven.. maar imo wel een fijne D.A ;)