Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Lord_Ik schreef:Ik heb toch nooit verteld wat volgens mij extreem hengstengedrag is ?![]()
Extreem hengstengedrag is in mijn ogen: absoluut niet te weerhouden zijn van steigeren in de buurt van merries (wat niet wil zeggen dat ik het niet kan verdragen dat het weleens gebeurt), onmogelijk weg te houden of voorbij merries te krijgen zijn, mensen werkelijk aanvallen of zichzelf onophoudelijk grote verwondingen toebrengen door door omheiningen door (te proberen) breken..
superwoman schreef:Lord_Ik schreef:Ik heb toch nooit verteld wat volgens mij extreem hengstengedrag is ?![]()
Extreem hengstengedrag is in mijn ogen: absoluut niet te weerhouden zijn van steigeren in de buurt van merries (wat niet wil zeggen dat ik het niet kan verdragen dat het weleens gebeurt), onmogelijk weg te houden of voorbij merries te krijgen zijn, mensen werkelijk aanvallen of zichzelf onophoudelijk grote verwondingen toebrengen door door omheiningen door (te proberen) breken..
Behalve het mensen aanvallen, vind ik het onder normaal hengtengedrag vallen als de eigenaar er niet mee om kan gaan en het paard niet "de juiste manier" van een hengst houden op na houdt ...
Zelfs als de eigenaar er wel mee om kan gaan, kan een merrie in de buurt voor "problemenn" zorgen waarbij de eigenaar dus even hard moet ingrijpen om hem weer in het gareel te krijgen.
Toen ik mijn merrie liet insemineren bij de hengstenhouder en Ferro langs liep, werd hij ook even een echte hengst door een kleine pony die voor hem stond en het pad blokkeerde. De pony had daar niet mogen staan. Ferro kreeg een behoorlijke knal om even "wakker" te worden en op zijn begeleider te focussen. Neem aan dat je de ondertussen overleden KWPN-hengst Ferro wel kent?
lang leve bokt
.
een gewone castratie hier in de buurt kost een €500
dus 1x chemisch is al duurder.
Al lang blij dat de mogelijkheid bestaat en niemand die me verplicht om het ook te doen ... Lord_Ik schreef:een gewone castratie hier in de buurt kost een €500
Brainless schreef:Castreren thuis op de wei:
Staand door de DA: 100 a 150E