Toch gebeurd dat nog vrij weinig. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Toch gebeurd dat nog vrij weinig. ProudJustify schreef:Sjoert schreef:Valeron is vertrokken. Alleen middels DV te verkrijgen geloof ik.
Kun je mij zeggen wanneer Valeron vertrokken is? Geldt dat voor het hele seizoen
van 2009 dat er alleen DV van Valeron zou zijn?
ProudJustify schreef:Sjoert schreef:Valeron is vertrokken. Alleen middels DV te verkrijgen geloof ik.
Kun je mij zeggen wanneer Valeron vertrokken is? Geldt dat voor het hele seizoen
van 2009 dat er alleen DV van Valeron zou zijn?
sarabande schreef:Nou eigenlijk is dat hele verhaal intussen al off topic in het Totilas topic doorgenomen.
Het leek me wel goed om er los van Totilas over te discussiëren maar ja of dat nu nog zin heeft???
sarabande schreef:Ik heb indertijd toen United goedgekeurd werd al gezegd, zet hem alleen op een merriestam waarvan de moeder minimaal prok is.
fokfanaat schreef:dus jij gaat er vanuit dat er alleen met prokmerries gefokt wordt die helemaal schoon zijn?
sarabande schreef:Op dit moment kan je er bijna altijd van uitgaan dat een niet geprokte merrie wel op de foto's geweest is. Niet alleen omdat het een waardevermeerdering van je merrie is, maar ook omdat je als fokker na al je investeringen niet met een 2 1/2 jarige die niks waard is wilt blijven zitten.
Het geeft geen garanties, maar verkleind die kans toch.
Nee hoor, dat geloof ik dus echt niet... Hoewel ik de exacte gegevens niet heb natuurlijk, ik heb hiernaar al eens gezocht op de KWPN-site maar kon niets vinden. Ik heb eerder in dit topic al eens aangegeven (met cijfers, zie pag.1) dat naar schatting slechts één derde van de merries op een keuring wordt aangeboden. Eén derde!! En aangezien een keuring eenvoudiger/goedkoper is dan een PROK-keuring, en aangezien er zát fokker(tje)s/boertjes/penny's of andere eigenwijze lieden zijn die PROK maar 'een gedoe' vinden of er überhaupt nog nooit van hebben gehoord... Ik ken zát sporters die een merrie rijden, maar die totaal niks met fokkerij/keuringen hebben. Maar met zulke merries wordt nog wel eens gefokt. Als slechts één derde op de keuring wordt aangeboden, verwacht ik dat het deel dat wordt geprokt nog lager ligt. (20% ? 10% Wie zal het zeggen?)