NRPS hengstenkeuring 2009/2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucas03

Re: NRPS hengstenkeuring 2009/2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 09:40

Oké even geduld dan nog...

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 10:46

petraaken schreef:
goh dat is snel zeg. Meestal moet ik een paar dagen voor de show een mail sturen naar hen om het programma te krijgen.

Als er mensen zijn die niet kunnen gaan om een bepaalde hengst te zien wil die best filmen hoor. Heb mijn camera bij. Ik film de voor mij interesante hengsten en ik moet voor een kennis van ons Eldorado van de Zeshoek opnemen. Al moet ik wel rekening houden met mijn batterijen. Ik kan niet de hele dag door alle hengsten filmen. Zolang gaan mijn batterijen niet mee.

Nooit overwogen om een extra paar batterijen aan te schaffen???

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:08

Was de hk en show vorig jaar niet online te volgen? (of ben ik in de war met een ander evenement)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 11:26

KnedoStables schreef:
petraaken schreef:
goh dat is snel zeg. Meestal moet ik een paar dagen voor de show een mail sturen naar hen om het programma te krijgen.

Als er mensen zijn die niet kunnen gaan om een bepaalde hengst te zien wil die best filmen hoor. Heb mijn camera bij. Ik film de voor mij interesante hengsten en ik moet voor een kennis van ons Eldorado van de Zeshoek opnemen. Al moet ik wel rekening houden met mijn batterijen. Ik kan niet de hele dag door alle hengsten filmen. Zolang gaan mijn batterijen niet mee.

Nooit overwogen om een extra paar batterijen aan te schaffen???

Heb 2 kleinere batterijen en een grote. Normaal is dat voldoende voor mij als je er al bent van s'morgens vroeg. Zeker als ik niet teveel moet in en uitzoomen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 11:27

Vadisha schreef:
Was de hk en show vorig jaar niet online te volgen? (of ben ik in de war met een ander evenement)

voor zover ik weet niet.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:28

Vadisha schreef:

je hebt gelijk hoor! Vorig jaar heb ik het ook online gevolgd!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:41

Ik neem mijn fotocamera mee. :j Zeker de ponyhengsten hebben mijn aandacht, doen veel van bekenden mee. :)

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 11:44

jennyk schreef:
Vadisha schreef:

je hebt gelijk hoor! Vorig jaar heb ik het ook online gevolgd!

Ja stond me nog bij dat ze dat heel slecht en/of laat bekend hadden gemaakt dat ze ook online te volgen waren.

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:39

petraaken schreef:
Heb 2 kleinere batterijen en een grote. Normaal is dat voldoende voor mij als je er al bent van s'morgens vroeg. Zeker als ik niet teveel moet in en uitzoomen.

oplader, verlengsnoer, adoptor meenemen. Ermelo heeft stopcontacten genoeg

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:05

De online uitzending werd naar mijn weten pas op de HK zelf gemeld. Dus beetje laat en overbodig als je er al zit natuurlijk!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 15:08

Kan me in elk geval niet herinneren dat dit aangekondigd was.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:02

Ik wist daar ook niets van :n Dan had ik misschien nog wel even ingelogd. Dit jaar moet ik van 9-22 werken dus ik ben er niet bij :n

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:06

xinram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:21

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:31

volgens mij wordt daar nog aan gesleuteld aan dat programma. Ik zie dat de 3de bezichtigings hengsten een keertje om 9u en iets na 12u aan de hand in de baan komen. :?

Wat voor mij nogal verwarrend is, is dat een van de rijpaardhengsten die voor de goedkeuring gaan dezelfde naam heeft gekregen als een bekende ponyhengst uit duitsland. En laat nu net van die pony nakomelingen bij het NRPS goedgekeurd zijn.

een van de springhengsten heeft ook wel een grappige naam gekregen. Jamjam des Fontaines. doet mij echt aan pot confiture denken. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:32

KnedoStables schreef:
_Hedwig_ schreef:

grappig, ik mis iemand of die moet onder de surprice act vallen

Die suprise act zou met de hengst Gameboy zijn. dat is hetgeen ik begreep als ik op dat popup scherm lees van de showdag.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 10:43

petraaken schreef:
volgens mij wordt daar nog aan gesleuteld aan dat programma. Ik zie dat de 3de bezichtigings hengsten een keertje om 9u en iets na 12u aan de hand in de baan komen. :?

Wat voor mij nogal verwarrend is, is dat een van de rijpaardhengsten die voor de goedkeuring gaan dezelfde naam heeft gekregen als een bekende ponyhengst uit duitsland. En laat nu net van die pony nakomelingen bij het NRPS goedgekeurd zijn.

een van de springhengsten heeft ook wel een grappige naam gekregen. Jamjam des Fontaines. doet mij echt aan pot confiture denken. :+

Ik vroeg me dat ook al af hoe dat zat met die 2 keer aan de hand tonen.
Welke rijpaard hengst is dat dan met diezelfde naam?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:50

nr 41 Don't Worry. Dat is die Diamand Hit zoon. In Duitsland bij Ferien Hof Stucker heb je die super verervende ponyhengst Don't Worry.

Marjolein rijdt daar een zoon van nl Di Caprio Du Bois. En er zijn nog wat kleinzonen van die hengst gekeurd ook. Ben wel erg benieuwd naar de nieuwe ponyhengsten. Kan me echt niet meer herinneren wanneer er nog eens zoveel op de 3de bezichtiging waren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:51

Oh leuk Citango komt ook met een kur onder Laurens Van Lieren. Wordt weer eens tijd om die ook weer op film te zetten. Ben ook Benieuwd naar Karolus van Wittenstein.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 11:55

Heb het programma ook even bekeken. Ben benieuwd of wij tot het kampioenschap blijven, is een lange zit. Ik heb het geduld wel, maar de fokker heeft thuis nog een boerenbedrijf, dus wordt 16.30 (met in het achterhoofd dat het uitloopt) wel laat. := Maar we gaan het zien, zal zien of hij anders een melker kan regelen. Is natuurlijk ook maar net of de hengst er nog door komt. ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 12:19

Uitlopen zal het. Ik heb nog nooit meegemaakt dat het perfect op schema liep. Wordt ook voor ons een lange dag. Vroeg opstaan want het is toch best een lange autorit. (iets van 3u)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:52

Voor ons is het gelukkig maar een uurtje, maargoed. Zal de fokker even informeren en hopelijk vindt hij nog een melker. :j Stel hij wordt goedgekeurd dan hebben ze natuurlijk graag dat de fokker erbij is. :j

Als er nog verzoekjes zijn voor foto's hoor ik het wel. Camera gaat sowieso mee en kan in Ermelo altijd wel aardig foto's maken. ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 13:07

wij werden niet uitgenodigd indertijd met Radetzky om te komen kijken en ook niet in de bak na het bekend maken van de goedkeuring. Toch niet van het stamboek uit. Stal hexagon belde ons wel toen hij door was naar de tweede bezichtiging. toen hebben we in extremis de dag nadien nog snel naar Ermelo afgereisd om de tweede bezichtiging mee te maken.

En de derde bezichtiging als fokker is zenuwslopend. je zit daar maar af te wachten of hij nu gekeurd is of niet. Erica Janssen was een stuk kalmer dan wij. Wij zaten te bibberen op onze stoel. :+

Kan natuurlijk zijn dat met de nieuwe voorzitter er meer aandacht besteed wordt aan de fokkers van goedgekeurde hengsten.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 13:11

Jah er zaten 2 kaartjes bij de brief en in de brief stond dat we dus uitgenodigd waren, omdat ze de fokkers er graag bij hebben, ook in verband met het geven van een fokkerspremie.

Zo is het natuurlijk wel interessant, omdat er ook uit andere stamboeken dieren worden aangeleverd, voor fokkers zo even een kijkje te nemen bij het NRPS. :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 13:16

Dat van die fokkerspremie bestond in 2004 nog niet. Maar ik vind het wel een goed initiatief. Eindelijk wat erkenning voor de fokker. Die blijft nl vaak in de kou staan als een hengst gekeurd geraakt en of het goed doet in de sport.