* en waar is nu de dressuurpaardenfokker wiens paard een deftig parcours kan springen ? *
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
euh?! maar ze heeft bij tijden ook wel het nodige bloed. lientjeds schreef:ook waar, Besita.
Ik erger me soms mateloos op concours, waar die dressuur"toppers "eerst ad longe moeten, en vastgehouden moeten worden enz, voor er iemand opstapt en dan de manier waarop ze aan hun ring moeten geraken!
Mijn 4jr dressuurmerrie uit een springlijntje (opgelet, gekocht, niet gefokt) staat daar zo te slapen vaneuh?! maar ze heeft bij tijden ook wel het nodige bloed.
eilander schreef:Citaat:Vind je dit een springgefokte merrie
Zowel kigali als Caritas hebben internationaal gesprongen ,dus daarom ga ik van een springpaard uit.
Ben je het daar niet mee eens dan??
Ik zal eens kijken of ik nog ergens wat heb maar ik dacht het niet.
besita schreef:Kigali staat internationaal omdat hij in een ver verleden aan een WK jonge paarden in Zangersheide heeft meegedaan denk ik![]()
eerlijk zou ik gezien het papier en de stam van je merrie niet zelf met zo'n paard fokken Annelies of ze moet zelf ergens dik ZZ goed lopen
alhoewel ze beide Springefokt zijn Kigali en Caritas staan ze nu niet bepaald onder de noemer " springpaardenleveranciers "
amaze schreef:niet als je racepaarden wilt fokken...

lientjeds schreef:ook waar, Besita.
Ik erger me soms mateloos op concours, waar die dressuur"toppers "eerst ad longe moeten, en vastgehouden moeten worden enz, voor er iemand opstapt en dan de manier waarop ze aan hun ring moeten geraken!
Mijn 4jr dressuurmerrie uit een springlijntje (opgelet, gekocht, niet gefokt) staat daar zo te slapen vaneuh?! maar ze heeft bij tijden ook wel het nodige bloed.
) rond de piste... Een dressuurpaard heeft vaak iets minder 'gezien in zijn leven' en went dus misschien ook moeilijker aan deze 'enge' dingen?sarabande schreef:Wil je er een sportpaard voor het hogere werk uithalen zal je een heel hoog in het bloed staande hengst, of een volbloed op moeten zetten.
Ik vloek in de kerk ik weet het