Noem een veelgebruikte hengst die je niets vind

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:50

[quote="Sjuimpje"]Ik geloof niet dat directe nakomelingen van Stravo hoge ogen zullen gooien, ik denk wel dat hij waardevol is in de 2e en 3e generatie.

Ben ik het helemaal mee eens, je moet het op lange termijn zien en dan kan deze volbloed veel waarde toevoegen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 12:15

sarabande schreef:
[quote="blupKijk maar naar Lucky Boy, Amor, Candy Boy,Le Mexico xx etc..

Is dit wie van de drie is de echte volbloed Verward

Achter Le Mexico horen in ieder geval geen XX en ook Candy Boy en Amor zijn geen volbloeds.
[/quote]

Haha! Haha ja inderdaad!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 13:14

Uniform x Variant Haha!

Een gruwelcombinatie, maar wel een super lief en mooi paardje.

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 20:07

blup schreef:
Dus hij is hier uitgebracht om hem bekender te maken in de Nederlandse fokkerij? Maar heeft hij in nederland nog wel eens wat gewonnen? Ik heb nooit veel van zijn uitslagen gehoord.
Heeft hij in Duitsland al een nakomelingenrapport gehad?

Hij is maar 2 keer uitgebracht, 1 x in het ZZ-licht met 63 % en 1 x bij de Young Riders. Hier maakte hij wat fouten en reed net geen 60 %. Jammer dat hij niet langer de tijd heeft gehad om zich te bewijzen. Was een fijn sportpaard. Heet en daardoor niet makkelijk in de proef, maakte snel (tact)fouten, maar superfijn karakter en heel goed galopperen!!

Weet niet of hij in Duitsland al een afstammelingenrapport heeft gehad maar in Denemarken wel!!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 21:35

Ik zou zelf nooit meer een Rex Magna willen hebben (maar ja, dat kan ook niet meer... Tong uitsteken ), ook al heb ik er zelf een (die heb ik overigens cadeau gekregen op een moment dat ik zelf niet in staat was om een ander paard te kopen). Verder houd ik niet zo van Indoctro en Calvados, maar dat is puur persoonlijke smaak. Ik vind ze niet mooi en ik ken ook afstammelingen daarvan die ik niet mooi vind.
Ik houd wel weer erg van Ahorn en Voltaire. Alhoewel wij in de familie zelf een keurmerrie van Voltaire hebben die ik lomp en af en toe een draak vond toen ik haar een winter op stal had... Mijn schoonvader zweert bij Libero, maar daar moet je wel ruiters/amazone's op hebben die weten wat ze doen, anders is er niks mee te beginnen. Verder hebben we ook nog een Burggraaf, maar die vind ik persoonlijk ook niet zo geweldig. Slap en slungelig nog, maar misschien is die nog te jong nu Lachen .
En een heel andere richting uit. Ik vond vroeger Indiaan geweldig. Nu ouderwets natuurlijk, maar ik heb er een stermerrie uit gehad en die kon alles, tot crossen aan toe Haha! .

mdmoiselle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 23:24

Over Lancelot gesproken, ik zag vandaag toevallig twee Lancelot nakomelingen op een springwedstrijd. Twee heel verschillende paarden, de één heel zwaar ( maar wel heel mooi) en de ander vrij licht gebouwd (ook een mooi paard). Allebei met super veel vermogen, en ook nogal vergevingsgezind (de ruiter gaf in beide gevallen een paar verkeerde afstanden, maar het paard gaf er niets om). Lachen

Dees & Tiffy- waarom vinden jullie hem niets?

doorntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:35

ZEOLIET! Dat zijn me toch ontzettende rotbokken, echt niet te hanteren gewoon! Ontzettend stug en sterk.

Verder ben ik niet kapot van Ferro (ik heb wel een lieve Ferro gehad hoor, maar dat was wel een beetje een zeur), Julio Mariner (zie Zeoliet voor de reden) en Equador (zijn van die pony's...)

doorntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:35

ZEOLIET! Dat zijn me toch ontzettende rotbokken, echt niet te hanteren gewoon! Ontzettend stug en sterk.

Verder ben ik niet kapot van Ferro (ik heb wel een lieve Ferro gehad hoor, maar dat was wel een beetje een zeur), Julio Mariner (zie Zeoliet voor de reden) en Equador (zijn van die pony's...)

doorntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 16:43

Wij hebben thuis een hele goeie Krack merrie die echt ontzettend lief is! Net een speelpony! Helaas heeft ze die maat ook een beetje...

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 17:19

ferro vond hem erg tegenvallen toen ik hem in het echt zag

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 18:47

Beetje oud topic??

Daarnaast is het voor een hengst belangrijk wat hij vererft en niet of hij in het echt tegenvalt. Bijvoorbeeld Ferro. (valt trouwens zo erg tegen in het echt dat hij wel Olympische Spelen liep??!!) Zijn nakomelingen bewegen vaak veel beter dan hijzelf.