elllis schreef:Maar fokken we om te verkopen en finacieel beter van te worden of ??
Brand maar los ...
Ik fok persoonlijk om ze tot 3 jaar aan te houden en dan in de sport uit te brengen .. evt ook verkoop dan ..
als je fokt om er beter van te worden moet je een stoeterij hebben en zal dit heus niet lukken met enkele paarden...
ook moet je dan een bewezen prestatielijn hebben en is het beter om er ook voor te zorgen dat de nakomeling in de sport komen.
Ik zelf fok als hobby, met paarden kun je nauwelijks je geld verdienen, dus begin ik er ook niet aan...
Natuurlijk als je een goed paard hebt en je kunt verdienen kun je beter van je hart een steen maken en verkopen... gebeurt meestal eenmalig
In principe staat alles te koop zonder echt te koop te staan, met een mooi prijskaartje verkoop ik alles... maar ze hoeven niet weg, ze staan niet op mijn tenen en heb er nog genot van.
De bedoeling is om er genot van te hebben, laten uitbrengen in de sport of zelf uitbrengen en zo goed mogelijke prestaties behalen en dat het liefste met eigen fok